اخبار داغ

در نشست هئیت اندیشه ورز قشر بسیج عشایر مطرح شد؛

تامین نهاده و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در سیستان و بلوچستان/ اجرای طرح افزایش بهره‌وری دام عشایر توسط بسیج

تامین نهاده و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در سیستان و بلوچستان/ اجرای طرح افزایش بهره‌وری دام عشایر توسط بسیج
مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان گفت: بسیج عشایری طرحی را با عنوان افزایش بهره‌وری دام عشایر دنبال می‌کند تا از این طریق بخشی از مشکلات عشایر و دامدارن مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز با هدف بررسی مشکلات عشایری نشست هئیت اندیشه ورز قشر بسیج عشایر متشکل از نمایندگان اقوام در روستای غلام آباد از توابع زاهدان برگزار شد.

در این نشست محمد رضا سردار شهرکی، دبیر هئیت اندیشه ورز عشایر یکی از عمده مشکلات عشایر و دامداران را تامین نهاده های دامی و قیمت سرسام آور آنها در بازار آزاد عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی به وجود آمده، دامداران عشایری باید مورد حمایت قرار گیرند تا دسترنج آنها که دام سبک و سنگین است بر اثر خشکسالی تلف نشود.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت اصلی عشایر در بخش دامداری وتولید انواع فرآورده‌های لبنی است، متولیان امر باید در راستای حمایت از عشایر پیگیر مطالبات آنها بوده تا با تامین علوفه و نهاده دامی و همچنین رفع معضل آبی امید در دل عشایر زنده که این مهم خود منجر به افزایش بهره وری دام منجر خواهد شد.

حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان نیز در این نشست با بیان بسیج عشایری به دنبال افزایش بهره‌وری دام عشایر است، اظهار کرد: جامعه عشایری سیستان وبلوچستان تولیدات مختلفی از جمله صنایع دستی، لبنیات و گوشت را دارند و همواره در راستای ارتقای تولید در منطقه به صورت شبانه روزی تلاش کرده و نقش اساسی در تامین نیاز سبد غذایی خانوارها دارند.

وی با بیان اینکه عشایر همواره در صف نخست میدان تولید فعالیت می‌کنند، افزود: کمبود علوفه دامی، تامین نهاده ها و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات عشایر در اقصی نقاط استان است، که با پیگیری های انجام شده آبرسانی سیار به مناطق عشایری در طی هفته در دستور کار قرار دارد تا از این طریق بخشی از مشکلات مرتفع شوند.

فروغی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم این قشر از جامعه تامین علوفه و نهادهای دامی است، چرا که محور معیشت عشایر بر پایه دام است، و کشت محصولات و نهاده های دامی در مکان هایی که زیربنای کشت داشته یا عرضه علوفه یارانه ای به دامداران می تواند بخشی از مشکلات را حل و فصل و زمینه افزایش بهره وری دام را فراهم کند.  

گفتنی است با همکاری بسیج عشایری از ابتدای شیوع ویروس کرونا علاوه بر تهیه و توزیع بسته های حمایتی، معیشتی و بهداشتی در بین عشایر مناطق مختلف در قالب رزمایش کمک های مومنانه، با همکاری مراکز بهداشتی و درمان و بسیج جامعه پزشکی نیز در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش های لازم به عشایر ارائه و در خصصو تزریق واکسن کرونا نیز اقداماتی صورت گرفته تا شاهد ریشه کنی این ویروس منحوش باشیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه