اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تشریح کرد

عوامل تاب‌آوری سیستم بهداشت استان یزد در پیک پنجم کرونا

عوامل تاب‌آوری سیستم بهداشت استان یزد در پیک پنجم کرونا
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: تاب‌آوری سیستم بهداشت استان یزد به شکلی تقویت شده بود که بتوانیم پیک پنجم کرونا را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در پاسخ به این سؤال که آیا در پیک پنجم کرونا با کمبود پرستار در استان مواجه شدیم یا خیر، گفت: با توجه به اینکه پیک سوم کرونا را از لحاظ تعداد زیاد بیماران مبتلا و بستری کرونایی تجربه کرده بودیم، ظرفیت سیستم بهداشت و درمان بسیج شد تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اضافه کرد: 22 آبان ماه سال گذشته و در پیک سوم کرونا حدود 2 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری بودند که بالاترین تعداد بیماران بستری تا این لحظه در استان به شمار می‌رود.

,

سلمانی افزود: چون پیک سوم را پشت سر گذاشته بودیم، تاب‌آوری سیستم بهداشت استان یزد به شکلی تقویت شده بود که بتوانیم پیک پنجم کرونا را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به آمادگی کامل کادر درمان استان در پیک پنجم کرونا، ادامه داد: ما در پیک پنجم کرونا فرآیندهای جدید درمانی را به کار بردیم، به این صورت که بیمارانی که بدحال نبودند به حالت نیمه سرپایی درمان می‌شدند و همین مسئله سبب کاهش فشار کاری بر روی کادر درمان شد.

,

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون در پیک پنجم کمک بسیار خوبی برای کادر درمان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با انجام واکسیناسیون، تعداد بیماران بدحال بیمارستان‌ها به‌نوعی کاهش یافت و همه این مسائل دست‌به‌دست هم داد تا مشکل زیادی در بحث امکانات، دارو و پرسنل نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه