اخبار داغ

تدارک رادیو فرهنگ در هفته دفاع مقدس

تدارک رادیو فرهنگ در هفته دفاع مقدس
رادیو فرهنگ ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت چهلم و یکمین سالگرد دفاع مقدس ۸۵ برنامــه را در قالب ۲۰ عنوان تدارک دیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ درباره ویژه برنامه‌های این شبکه در هفته دفاع مقدس بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و می‌توان گفت حتی بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می‌شود. بنابراین رادیو فرهنگ به عنوان رسانه‌ای با رسالت تبیین فرهنگی باید فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: با هدف تبیین ارزش‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس و انتقال این آموزه‌ها به نسل جدید و اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودین، معرفی دستاوردهای معنوی دفاع مقدس، رادیو فرهنگ با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارد.

,

حبیبی با اشاره به محور برنامه‌ها عنوان کرد: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه‌های ملت انقلابی کشور محسوب می‌شود و دارای پیامدها و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیت و… بوده است به همین منظور شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، علاوه بر یادآوری رشادت‌های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ مقاومت و ایستادگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای بی نظیری که در قالب فرهنگ جهادی، ایثار و مقاومت حاصل شده آشنا می‌کند.

,

وی به سه نوع برنامه محیطی و تولیدی و زنده استودیویی در این هفته اشاره و عنوان کرد: در طول هفته دفاع مقدس در این شبکه رادیویی ویژه برنامه‌های محیطی با همکاری باغ موزه دفاع مقدس، ارتش جمهوری اسلامی، فرهنگسرای ارسباران، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، و… تهیه شده است که روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه‌های زنده و ضبطی تبیینی و آگاهی رسان، بررسی سینمای دفاع مقدس، نقالی عملیات‌های دفاع مقدس، کتابشناسی دفاع مقدس، دفاع مقدس در آیینه شعر و ادب فارسی، تاریخ و فرهنگ جبهه و… از جمله ویژه‌هایی است که در نظر گرفته شد.

,

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با مهم دانستن توجه به مقوله فرهنگ‌سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس گفت: شبکه رادیو فرهنگ در این ایام تلاش می‌کند برنامه‌های خود را با آگاهی بخشی درباره هشت سال دفاع مقدس در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس، انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس، بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بپردازد.

,

وی با اشاره به برخی برنامه‌ها تصریح کرد: برنامه زنده «از سنگر تا میدان» در هفت قسمت با موضوع گفتگو با فرمانداران و نویسندگان دفاع مقدس شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ پخش می‌شود، مجله رادیویی «آن روزها» در هفت قسمت پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه «سنگر به سنگر» روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است. مجله رادیویی «هفت نمای ماندگار» نیز در هفت قسمت، سینمای دفاع مقدس را بررسی می‌کند.

,

حبیبی با تاکید بر همسوشدن برنامه‌های دیگر شبکه با موضوع دفاع مقدس گفت: در برنامه‌های «سرزمین من»، «هفت اقلیم»، «ققنوس» و «هفت کوچه»، «گفتارش» و «شنیدنی‌های تاریخ» به موضوع فرهنگ شهادت و دفاع مقدس اختصاص یافته است همچنین نوجوانان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه «جوانه‌ها»، داستان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه