اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب سرخس خبر داد:

بدهی ۱۷ میلیارد ریالی مشترکان آب در سرخس/ تابستان امسال کمترین چالش آبی را در سرخس داشتیم

بدهی ۱۷ میلیارد ریالی مشترکان آب در سرخس/ تابستان امسال کمترین چالش آبی را در سرخس داشتیم
پور وحدتی با تاکید بر اینکه تابستان امسال کمترین چالش آبی را در شهرستان سرخس داشتیم، گفت: با راه‌اندازی گشت آب، در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۹ انشعاب غیرمجاز آب در سطح این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد تا ضمن آبرسانی پایدار دست افراد سودجو نیز کوتاه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امیر پور وحدتی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در محل این امور برگزار شد، با اشاره به اقدامات امور آب و فاضلاب این شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، کل کشور و به تبع شهرستان سرخس امسال گرفتار برخی مشکلات آبی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تابستان امسال کمترین چالش آبی را در سرخس داشتیم

, تابستان امسال کمترین چالش آبی را در سرخس داشتیم, تابستان امسال کمترین چالش آبی را در سرخس داشتیم,

وی افزود: با حمایت‌های مجموعه ستاد بحران شهرستان و همکاری شورای اداری، تابستان ۱۴۰۰ را با کمترین مشکل سپری کردیم و کمترین چالش آبی را داشتیم.

,

پور وحدتی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شهرستان با چالش آبی روبرو شد و پمپ چاه روستای قوش خزائی سقوط کرد که بلافاصله حفر چاه جدید در کمتر از یک‌ ماه انجام و مشکل برطرف شد؛ ضمن اینکه در این مدت با تانکر آبرسانی به این روستا انجام و توان تولید با حفر چاه جدید نیز افزایش یافت.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس نصب پمپ و تجهیز چاه رزرو مجتمع پل خاتون، آغاز پروژه ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای بزنگان با پیشرفت ۷۰ درصدی برای رفع مشکل آب این روستا، مرمت و بازسازی دیواره و کف و لوله‌های پای مخزن ۶۰ مترمکعبی روستای کندکلی با استفاده از ظرفیت شرکت نفت و گاز و انجام مطالعات آب یابی روستای چشمه شور را از اقدامات این امور در 6 ماهه نخست امسال برشمرد.

,

تامین پایدار آب روستای چشمه شور با ظرفیت آب و فاضلاب، مردم و خیران

, تامین پایدار آب روستای چشمه شور با ظرفیت آب و فاضلاب، مردم و خیران, تامین پایدار آب روستای چشمه شور با ظرفیت آب و فاضلاب، مردم و خیران,

وی تصریح کرد: برای روستای چشمه شور با توجه به کاهش نزولات آسمانی تصمیم بر این گرفتیم تا از خود منطقه آب را استحصال کنیم و خط انتقال ۴۰ کیلومتری بزنگان نیز از این روستا جدا شود تا هم مشکل آب شرب روستای چشمه شور پایدار شود و هم مشکل کم آبی در روستای بزنگان که از روستاهای پر جمعیت شهرستان است، برطرف شود.

,

پور وحدتی خاطرنشان کرد: آب خوبی در روستای چمشه شور استحصال شده و در حال تهیه اسناد هستیم تا چاه و تصفیه خانه را در این روستا احداث کنیم؛ آب و فاضلاب شهرستان، خیرین و مردم روستا در این طرح مشارکت دارند.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس ادامه داد: تعویض لوله‌های آبده روستای یازتپه در راستای مشکل کمبود آب روستا، تعویض لوله‌های آبده آب شرب شماره ۲ و ۳ شهر سرخس، تعویض الکتروپمپ تصفیه خانه مجتمع گلزار و افزایش توان پمپاژ به میزان ۱۰ لیتر در ثانیه در راستای رفع مشکل کم آبی روستاهای دهستان خانگیران به همراه برخورد با انشعابات غیرمجاز روستایی، تعویض و نصب الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ روستای معدن، نصب و راه‌اندازی تجهیزات حفاظتی ضد سرقت هوشمند در تاسیسات آبرسانی در شهر و مجتمع‌های روستایی، محوطه‌سازی ایستگاه پمپاژ خادم‌الشریعه، ۷۰۰ متر لوله گذاری در روستای معدن، نصب ۱۳۵۰ متر خط انتقال آب برای روستای قره قیطان، اجرای پروژه‌های روستای فاقد دهیاری در روستاهای بالاست بزنگان از جمله لایروبی حوضچه جمع‌آوری و اجرای پروژه لوله‌گذاری حدفاصل چشمه تا مخزن از دیگر اقدامات این امور در 6 ماهه نخست امسال است.

,

کشف و جمع‌آوری ۱۰۹ انشعاب غیرمجاز آب در سرخس

, کشف و جمع‌آوری ۱۰۹ انشعاب غیرمجاز آب در سرخس, کشف و جمع‌آوری ۱۰۹ انشعاب غیرمجاز آب در سرخس,

وی به راه‌اندازی گشت آب در شهرستان اشاره و تصریح کرد: پارسال ۹۰ انشعاب و در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۹ انشعاب غیرمجاز آب کشف و جمع‌آوری شده است؛ گشت آب را در امور آب و فاضلاب شهرستان ایجاد کردیم تا دست افراد سودجو را کوتاه کنیم.

,

پور وحدتی با اشاره به  اجرای 2 هزار و 560 متر اصلاح شبکه و 5 هزار و 900 متر توسعه در شبکه‌‌های توزیع و خطوط انتقال شهری و روستایی گفت: این عدد چشمگیر در 6 ماهه نخست امسال با تلاش همکاران این امور صورت گرفت.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس عنوان کرد: ۱۱۵۳ مورد اتفاق انشعاب و شبکه توزیع در سطح شهرستان و ۱۳۲ مورد اتفاق خط انتقال به اتفاقات امور آب و فاضلاب شهرستان در 6 ماهه نخست امسال گزارش شد که با تلاش همکاران امور مرتفع شد.

,

سند راهبردی حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب سرخس در ۱۰ گام تهیه می‌شود

, سند راهبردی حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب سرخس در ۱۰ گام تهیه می‌شود, سند راهبردی حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب سرخس در ۱۰ گام تهیه می‌شود,

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب شهرستان سرخس در ۱۰ گام در حال تهیه است و در ۶ ماهه نخست امسال ۴ گام آن برداشته شده است.

,

پور وحدتی به بدهی ۱۷ میلیارد ریالی تعدادی از مشترکان خانگی و اداری به امور آب و فاضلاب شهرستان اشاره و تصریح کرد: این مشترکان کمتر از 2 هزار نفر هستند که ما را در ارائه خدمات مطلوب به سایر شهروندان دچار مشکل می‌کنند.

,

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس  در ادامه گفت: دو پروژه برای افزایش کیفیت آب شرب شهر سرخس پیش‌بینی شده که خط انتقال آب سد دوستی به عنوان یک پروژه بلند مدت و حفر ۴ حلقه چاه رزرو برای تامین پایدار آب شرب سرخس در نقاط باکیفیت شهرستان به عنوان پروژه میان مدت در دستور کار است که از این ۴ حلقه چاه دو حلقه بهره برداری شده است.

,

وی عنوان کرد: امسال مجوز حفر دو حلقه چاه دیگر در منطقه شیرتپه گرفته شده است که هم حفر و هم تجهیز شود؛ خط انتقال آب سد دوستی به شیرتپه برسد این دو حلقه چاه نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

,

پور وحدتی در پایان گفت: آبرسانی سیار به ۱۲ روستای دارای تنش آبی به تعداد ۳۹۲ سرویس با استفاده از حداکثر ظرفیت لجستیک ستاد بحران شهرستان در تابستان امسال انجام شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه