اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

از نیاز ۲۰۰ میلیاردی موزه دفاع مقدس مشهد تا وعده شورای ششم برای افتتاح

از نیاز ۲۰۰ میلیاردی موزه دفاع مقدس مشهد تا وعده شورای ششم برای افتتاح
سردار یوسفعلی‌زاده با اعلام اینکه برآورد تقریبی از نیاز به اعتبارات تا تکمیل نهایی پروژه موزه دفاع مقدس مشهد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است گفت: مقرر شده در سال چهارم شورای ششم شهر مشهد احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس به اتمام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون آخرین گزارش از وضعیت پروژه ساخت موزه دفاع مقدس استان اظهار کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس امروز کارگاه عمرانی است و بهره برداری فوری آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: این ابرپروژه از حالت ایستایی و فعالیت‌های مقطعی به یک پروژه عمرانی دارای پشتوانه و جاری تبدیل شده است.

,

مصوبه ۳۰ میلیاردی شورای پنجم مشهد برای موزه دفاع مقدس

, مصوبه ۳۰ میلیاردی شورای پنجم مشهد برای موزه دفاع مقدس,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امسال قبل از پایان کار شورای پنجم شهر مشهد ۳۰ میلیارد تومان مصوب شده و قبل از پایان کار شورای پنجم کارسازی شده و عملیات عمرانی فعلی نیز با همین اعتبار آغاز شده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه به صورت همزمان در سه عرصه محوطه‌سازی بخش شرقی، تکمیل موتورخانه و بخش‌های پشتیبانی و همچنین عملیات خاکبرداری و اجرای فونداسیون تالار همایش‌ها و آمفی تئاتر مرکز فرهنگی، پیشرفت‌های خوبی داشته است افزود: با روی کار آمدن شورای ششم شهر مشهد و بازدید اعضای شورای شهر گزارشی از روند پیشرفت اقدامات ارائه شده و باید گفت انگیزه شورای ششم شهر مشهد برای تکمیل این پروژه فراتر از سایر دوره ها است.

,

نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل نهایی پروژه موزه دفاع مقدس

, نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل نهایی پروژه موزه دفاع مقدس,

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: اعضای شورای شهر فعلی مشهد بر خواسته های این اداره صحه گذاشتند و مقرر شده است شورای ششم شهر مشهد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را آنقدر پشتیبانی کند تا تمامی بخش ها به افتتاح برسد.

,

وی با اعلام اینکه برآورد تقریبی از نیاز به اعتبارات تا تکمیل نهایی این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است افزود: قرار است نوعی برنامه ریزی شود تا در سال چهارم شورای ششم شهر مشهد احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس به اتمام برسد و با حضور شورای فعلی به بهره برداری کامل برسد.

,

وعده شورای ششم مشهد برای افتتاح موزه دفاع مقدس

, وعده شورای ششم مشهد برای افتتاح موزه دفاع مقدس ,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر، نظارت و همکاری دقیقی برای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان دارند و امیدواریم تا به زودی اخبار دلگرمکنندهای از این ابرپروژه فرهنگی استان به رسانهها مخابره کنیم.

, , , ,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه مقرر شده شورای ششم شهر مشهد تا تکمیل این پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به هر میزان که اعتبار نیاز داشته باشد تأمین مالی شود افزود: تورم و افزایش هزینه ها و تغییر محاسبات تابعی از این موضوع است که شورای ششم شهر مشهد قبول دارد.

,

سردار یوسفعلی‌زاده برآوردهای مالی را تقریبی دانست و خاطرنشان کرد: بخش های این پروژه در حال پیشرفت است و در شرایط فعلی تأمین اعتبارات با سختی صورت می گیرد و در سه ماهه اخیر به دلیل اینکه پیمانکار این پروژه خود سازمان اجرایی شهرداری مشهد بوده در حال فعالیت هستیم در غیر اینصورت ممکن بود کار تعطیل شود ولی معاون عمرانی شهرداری مشهد با اختیارات خودشان اجازه تعطیلی پروژه را نداده است.

,

در شورای شهر سابق مشهد چشم‌اندازی برای پایان پروژه موزه دفاع مقدس وجود نداشت

, در شورای شهر سابق مشهد چشم‌اندازی برای پایان پروژه موزه دفاع مقدس وجود نداشت,

وی افزود: قرار با شورای شهر و شهردار سابق بر این بود که محوطه‌سازی در هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ به اتمام برسد اما محوطه‌سازی به تازگی شروع شده و مسیر گشایش پیدا کرده است اما برای تکمیل و پیشبرد بخش های مختلف پروژه با حمایت‌ها و انگیزه شورای شهر جدید نگرانی وجود ندارد چراکه در شورای چهارم و پنجم مشهد چشم اندازی برای پایان پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس وجود نداشت ولی در این دوره مدیریت شهری انگیزه برای پایان وجود دارد که مغتنم است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و با همین روند از حمایت های موجود امیدواریم بتوانیم طی ۳ سال آینده عملیات عمرانی به تمام برسد و آماده افتتاح شود.

,

, ,

از ردیف بودجه ملی برای پروژه موزه دفاع مقدس چشم‌پوشی نمی‌کنیم

, از ردیف بودجه ملی برای پروژه موزه دفاع مقدس چشم‌پوشی نمی‌کنیم,

وی با اشاره به اینکه همزمان با مساعدت‌های شورای شهر و شهرداری منابع ملی اعم از بودجه‌های ملی واگذار شده به استان یا ردیف پروژه در مقیاس ملی تعریف شده را برای این پروژه پیگیری کردیم و ازسهم ملی چشم پوشی نخواهیم کرد افزود: امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق حدود ۵ میلیارد تومان برای پروژه خراسان رضوی در نظر گرفته شده که البته هنوز بودجه های عمرانی سال ۱۴۰۰ به دلیل جابجایی دولت گشایش پیدا نکرده است و پیگیر هستیم.

,

سردار یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: از مصوبات سفر سخنگوی دولت گذشته به مشهد، استانداری خراسان رضوی حدود ۵ میلیارد تومان برای تکمیل و احداث یادمان های شهدای گمنام استان و کمک به احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در نظر گرفته اما واگذار نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه