اخبار داغ

امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امشب (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد نیویورک شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امشب (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد نیویورک شد و مورد استقبال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رضا نجفی سرپرست معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و اسحاق آل حبیب مدیرکل وزارتی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
,
 
,
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (یکشنبه) ۲۸ شهریور ماه درباره سفر حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک گفته بود: آقای امیرعبداللهیان فردا (دوشنبه) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد بود و تا الان حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف خواهد داشت.
,
 
,
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.
,
 
,
خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه مهم است این است که وزیر امور خارجه کشورمان با همه وزرای خارجه ۱+۴ ملاقات‌های دوجانبه خواهد داشت و اگر لازم دیده شد و دستورکار ویژه‌ای بود و مشخصا موضوع خاصی مطرح شد می‌تواند به صورت جمعی بین ایران و ۱+۴ برگزار شود، ولی تا الان که در خدمت شما هستم در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است. 
,
 
,
پیش از این مجید خت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره برنامه‌های وزیر امور خارجه در طول اقامت در نیویورک گفته بود: وزیر امور خارجه در جلسات مختلف سازمان ملل حضور و سخنرانی خواهد داشت. وزیر امور خارجه همچنین درطول اقامت در نیویورک با همتایان خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.
,
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل  جلساتی خواهد داشت و با محققان و اندیشکده‌های مختلف نیز جلسه ویژه‌ای خواهد داشت. امیرعبداللهیان همچنین با خبرنگاران مقیم آمریکا و محققان ایرانی نشست‌هایی خواهد داشت و از این فرصت‌ها برای تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد. (اینجا بخوانید)
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه