اخبار داغ

انتخاب استاندار مرکزی در چه مرحله ای است؟

نظری:مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/اصل بر جهادی بودن و کارآمدی است

نظری:مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/اصل بر جهادی بودن و کارآمدی است
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی آخرین وضعیت و روند انتخاب استاندار استان مرکزی را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ چندی قبل گفته شد که انتخاب استانداران سراسر کشور توسط وزیر کشور از بین گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان هر استان انجام خواهد شد و در همین راستا گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون انتخاب استانداران نیز شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در این رابطه هشتم شهریورماه رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی طی گفتگو با دیارآفتاب عنوان کرد: بنابر نظر وزیر کشور، نمایندگان استان‌ها در سراسر کشور تشکیل جلسه می‌دهند و گزینه‌های موردنظر استانداری را به وزارت کشور معرفی می‌کنند تا نهایتاً از بین گزینه‌های معرفی‌شده، استانداران انتخاب شوند.

,

دو هفته قبل نیز سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه از تشکیل جلسات مجمع نمایندگان استانی در رابطه با انتخاب استاندار به‌منظور دستیابی به یک جمع‌بندی کلی و اعلام نظر به وزیر کشور خبر داد.

,

حالا اما پس از دیداری که اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی ۱۷ شهریورماه با وزیر کشور داشتند و روند انتخاب استانداران جدید در دو استان، گویا نمایندگان استان مرکزی به این نتیجه رسیده اند که گزینه‌ای را از سوی مجمع برای استانداری پیشنهاد نکنند.

,

مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/  بومی بودن می‌تواند یک امتیاز باشد اما اصل نیست

, مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/  بومی بودن می‌تواند یک امتیاز باشد اما اصل نیست, مجمع نمایندگان استان گزینه ای برای استانداری معرفی نمی کند/  بومی بودن می‌تواند یک امتیاز باشد اما اصل نیست,

علیرضا نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب در تشریح آخرین وضعیت انتخاب استاندار استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان نمایندگان این استان‌ها گزینه‌هایی را برای استانداری معرفی کرده بودند اما وزارت کشور نسبت به انتخاب افرادی غیر از مجموعه گزینه‌های معرفی‌شده توسط نمایندگان اقدام کردند لذا جلساتی که ما با مجمع نمایندگان استان داشتیم با اتفاق به این جمع‌بندی رسیدیم که کسی را به‌عنوان گزینه مجمع معرفی نکنیم.

,

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزارت کشور خواسته‌ایم تا گزینه‌های مدنظر خودشان را برای جلب نظرات مشورتی نمایندگان استان اعلام کنند و با توجه به این مطالبه الآن هم بر روی همین مبنا کار می‌شود و امیدواریم که وزارت کشور هم گزینه‌های پیشنهادی را به نمایندگان اعلام کنند تا نظرات مشورتی ارائه شود.

,

, ,

نظری همچنین در پاسخ به سؤالی در رابطه با شاخص‌های اصلی در انتخاب استاندار ادامه داد: هرچند بومی بودن می‌تواند یک امتیاز باشد اما اصل کار نیست، ما به دنبال یک مدیر جهادی و انقلابی هستیم که بتواند در این شرایط متناسب با مجلس، دولت، قوه قضائیه و در واقع متناسب با حرکت عمومی کشور در میدان نقش‌آفرینی کند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته در بین گزینه‌های غیربومی و بومی اگر در گزینه بومی جمیع شرایط فراهم باشد بومی بودن اولویت دارد اما اینکه بگوییم بومی باشد هر که باشد این‌چنین نیست، اصل بر جهادی بودن و کارآمدی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه