اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

۲۰ سال انتظار برای آسفالت ۶ کیلومتر راه روستایی/ اهالی روستاهای نهبندان خواستار آبرسانی پایدار هستند

۲۰ سال انتظار برای آسفالت ۶ کیلومتر راه روستایی/ اهالی روستاهای نهبندان خواستار آبرسانی پایدار هستند
یکی از اهالی روستای شیور گفت: در زمان مجلس ششم یا هفتم بحث‌هایی در مورد آسفالت جاده روستای شیور انجام و شن‌ریزی انجام شد اما به جای آسفالت جاده این روستا جاده روستای مجاور آسفالت شد و این جاده روستایی همچنان فاقد آسفالت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهالی روستاهای شیور، چشمه پریان، طارق و ... شهرستان نهبندان از نداشتن جاده آسفالت و مشکل آب شرب در این روستاها گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

مودی یکی از اهالی روستای شیور شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: جمعیت روستای شیور به دلیل مهاجرت مردم در پی خشکسالی، کاهش بارندگی و کار کشاورزی و به جهت تامین امرار معاش کاهش یافته است.

,

وی با بیان این‌که جمعیت روستا فصل به فصل متفاوت است، افزود: جمعیتی که همیشه ساکن روستا هستند حدودا به 20 خانوار می‌رسد.

,

این فرد بیان کرد: نرسیده به روستای شیور دو روستا است که اهالی آن کشاورزی دارند و بعد از روستای شیور روستاهای چشمه پریان، حسن آباد و چند روستای دیگر در مسیر است؛ مجموعا هفت روستا در این مسیر قرار دارند.

,

مودی عنوان کرد: از جاده اصلی تا قبل از رودی که در مسیر روستای شیور واقع شده حدود 6 کیلومتر فاصله است. مسیر و جاده فرعی در دشت واقع شده و اگر بنا به آسفالت باشد مسیر هموار و کار به راحتی انجام می‌شود.

,

وی اظهار کرد: جاده روستاهای اطراف همگی آسفالت شده است؛ جاده روستای طارق، کلاته خداداد، چاه دراز و سایر روستاها آسفالت شده و تنها روستایی که آسفالت نشده، جاده روستای شیور است.

,

این فرد گفت: روستای شیور به دلیل جمعیت فصلی، شورای مستقلی ندارد و زیر نظر شورای روستای طارق هستیم.

,

جاده‌ای که از مجلس ششم در انتظار آسفالت است

,

مودی عنوان کرد: در زمان مجلس ششم یا هفتم بحث‌هایی در مورد آسفالت جاده انجام و شن‌ریزی انجام شد اما به جای آسفالت جاده روستای شیور جاده روستای مجاور آسفالت شد و این جاده روستایی همچنان فاقد آسفالت است.

,

وی در مورد مشکل آب شرب در روستای شیور، بیان کرد: آبرسانی سیار برای این روستا انجام شده و هر 15 روز یکبار یک تانکر آب برای اهالی ارسال می‌شود.

,

این فرد خاطرنشان کرد: ماهیانه دو تانکر پاسخگوی نیاز اهالی برای روزهای ابتدایی و اواسط هفته است اما برای آخر هفته که جمعیت زیادی در روستا حضور دارند کافی نیست.

,

مودی عنوان کرد: حدود دو ماه قبل خبرهایی از قول نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای طرح آبرسانی برای این روستا شنیده شد اما این‌که این اقدام کی انجام شود و برای روستای شیور هم آبرسانی شود یا نه مشخص نیست.

,

وی اظهار کرد: حدود 9 روستا در این محدوده است که با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

,

این فرد گفت: قنات روستا به واسطه خشکسالی‌ها خشک شده و احیا نشده است.

,

مطالعات آبرسانی انجام و به مناقصه رفته است

, مطالعات آبرسانی انجام و به مناقصه رفته است, مطالعات آبرسانی انجام و به مناقصه رفته است,

احمد خیردوست مدیر آب و فاضلاب شهرستان نهنبدان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در خصوص آبرسانی به برخی روستاهای مجتمع طارق و کلاته خداداد مطالعات اجرایی انجام شده به مناقصه رفته است.

,

وی با بیان این‌که پیمانکار آن نیز مشخص شده، افزود: این پروژه شامل عملیات اجرایی احداث خط انتقال به طول 22 کیلومتر و شبکه توزیع به طول 6 کیلومتر است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

,

امید کاووسی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد آسفالت جاده شیور اظهار کرد: در سال 1398 احداث محورهای روستایی از راه و شهرسازی انتزاع و به این اداره کل واگذار شده است.

,

وی افزود: با عنایت به حذف ردیف اعتبارات ملی و استانی شدن اعتبارات و با ذکر این نکته که بر اساس برنامه توسعه ششم اولویت با روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است لذا در صورت تامین و تخصیص اعتبار در شورای برنامه‌ریزی شهرستان این اداره کل آمادگی انجام عملیات اجرایی را دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه