اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی:

ضربه مدیران ناکارآمد؛ کاری تر از ضربه صدام است/ باید در کنار جوان ها باشیم

ضربه مدیران ناکارآمد؛ کاری تر از ضربه صدام است/ باید در کنار جوان ها باشیم
وحدتی گفت: ضربه‌ای که مدیران ناکارآمد به انقلاب و جامعه اسلامی زده‌اند، هرگز صدام هم نتوانست بزند. امروز دلیل اینکه خیلی از افراد جامعه ما از دین و انقلاب زده شده‌اند، ضعف و یا سوء مدیریت در بدنه دستگاه اجرایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحدتی در گفتگو با خاورستان، در خصوص اینکه مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم  چیست و آیا این دولت خواهد توانست نسبت‌به حل مشکلات مردم اقدام مهم و عاجلی را انجام دهد؟اظهارکرد: متأسفانه شرایطی که آقای رئیسی دولت را تحویل گرفته؛ شرایط بسیار سختی است که حتی در طول سال‌های بعد از انقلاب هم هرگز دچار چنین چالش‌هایی نبوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: برخی از شاخص‌های اقتصادی در مقایسه نسبت‌به گذشته بسیار وحشتناک است، مثلا شاهد کاهش چهل‌درصدی درآمد سرانه کشور  هستیم، رشد اقتصادی کشور در دهه گذشته تقریباً صفر درصد بوده در حالی که نرخ تورم نسبت‌به همه دوره‌ها رکورد زده و هرگز در گذشته چنین رشد تورمی وجود نداشته است.

,

افزایش هزینه های دولت و تعطیلی تولید در دهه گذشته

, افزایش هزینه های دولت و تعطیلی تولید در دهه گذشته, افزایش هزینه های دولت و تعطیلی تولید در دهه گذشته,

کارشناس سیاسی بیان کرد: افزایش ضریب جینی و شکاف شدید بین قشر فقیر و غنی جامعه، کاهش شدید قدرت خرید مردم و افزایش هشت برابری حجم نقدینگی که در نوع خود بی‌سابقه بوده، چنین وضعیتی در اداره کشور آن‌هم با تکیه به چاپ اسکناس، رشد بیست برابری نرخ ارز و به تبع آن کاهش شدید یا سقوط ارزش پول ملی و مسائلی از  این‌دست، نشان‌دهنده این است که در دهه گذشته هزینه‌های دولت به‌شدت افزایش یافته و تولید عملاً درحال درجا زدن و یا تعطیلی در برخی زمینه ها بوده  است.

,

وی ادامه داد: علاوه‌بر این‌؛ متأسفانه دولت دوازدهم بدون مسئولیت‌پذیری و آینده‌نگری، در ماه‌های پایانی حضور خود هزینه‌ها و بدهی‌هایی برای دولت آینده ایجاد کرده که از جمله آن می توان به طرح‌هایی مثل افزایش حقوق کارمندان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که باید در سال‌های اولیه دولت دوازدهم انجام می‌شد نه در پایان دولت، اشاره کرد..

,

فرماندار اسبق بیرجنداظهارکرد: بر همین اساس؛ دولت سیزدهم با شرایط دشواری مواجه است،  اما بنده معتقدم که علی‌رغم انباشت مشکلات و سختی مسیر، اگر دولت با تکیه‌بر روحیه جهادی، وحدت، هم‌افزایی و هم‌بستگی، تکیه‌بر اخلاص و ازخودگذشتگی، تکیه عملی به الگوی اقتصاد مقاومتی که مقام‌معظم رهبری مطرح کردند و با بهره گیری از همه  ظرفیت‌های عظیم داخلی و منطقه‌ای انشاالله می‌تواند از این گردنه عبور کند.

,

وحشت از لابی گری های و تخریب ها

, وحشت از لابی گری های و تخریب ها, وحشت از لابی گری های و تخریب ها,

وی افزود: اگر ما با مجاهدت؛ آنچه که داریم را در طبق اخلاص بگذاریم، قطعا امداد الهی به کمک ما خواهد آمد و خداوند به فکر و عمل ما برکت خواهد داد، برای خدا سخت و آسان ندارد و امداد غیبی که فقط مربوط به عرصه جنگ و دفاع نیست و مهم این است که ما آنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم.  سختی کار اینجاست و ما امروز در این مسئله می لنگیم که حتی از جنگیدن در خط مقدم جبهه هم سخت تر و کمیاب تر است و شاید  ثوابش هم بیشتر باشد. اکنون با یک اشاره؛ هزاران نفر بدون هیچ شرط، طمع و یا  درخواست موقعیتی؛ برای جانفشانی و دفاع از حرم صف می‌کشند.

,

وحدتی ادامه داد: از آن طرف و با یک نگاه به صف داوطلبان  خدمت در عرصه مدیریت، می بینیم که عموما این خدمات مشروط به اخذ فلان عنوان و جایگاه  است. فردی با شور و هیجان وارد میدان شده و از توانمندی‌های خود می‌گوید، اما به محض اینکه متوجه می‌شود مسئولیت کار بر عهده دیگری قرار گرفته است، ناگهان نه تنها آن شور فروکش می‌کند بلکه گاهی به یک اپوزیسیون تبدیل می‌شود.

,

وی گفت: گاهی انسان وحشت می‌کند از اینهمه دست و پا زدن‌ها ، لابی گری ها ، تخریب‌ها ، قهرها و رقابت‌های آلوده، بگونه ای که گویا انگار آن وعده ها و پاداش‌های عظیم الهی در برابر این عناوین جعلی و زودگذر رنگ باخته و هیچ جاذبه ای ندارد. اصلا حواس او به موضوع اصلی امتحان و دوربین الهی؛ نیست و این یک درد است که خیلی از افراد خوب جامعه به آن مبتلا هستند؛ در حالی که می‌دانند از او قویتر وجود دارد، اما دست بردار نیست. اما اگر می‌خواهیم موفق شویم برای این چالش و این آسیب باید فکری بکنیم.

,

معرفی‌ام به عنوان گزینه استانداری صحت ندارد

, معرفی‌ام به عنوان گزینه استانداری صحت ندارد, معرفی‌ام به عنوان گزینه استانداری صحت ندارد,

فرماندار اسبق بیرجند در خصوص معرفی اش به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای استانداری خراسان جنوبی در فضای مجازی و صحت این موضوع هم اظهارکرد: این‌ها بیشتر گمانه‌زنی‌هایی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و این موضوع صحت ندارد، چرا که بنده بعد از چهل سال خدمت، اخیراً به افتخار بازنشستگی نائل شده‌ام  و اصلا برای این مسئله منع قانونی وجود دارد.

,

باید در کنار جوان ها باشیم

,

وی در پاسخ به این موضوع که با توجه به سابقه ایثارگری، جایگاه مقامات و مصوبه دولت؛ راهکار قانونی برای بازگشت اش به خدمت وجود دارد، گفت: با توجه به این‌همه ظرفیت‌های جوان و پرانرژی در جامعه، چه ضرورتی وجود دارد؟  اگر هم صحنه سخت و پیچیده‌ است و نیاز به تجربه وجود دارد، ما باید در کنار جوان‌ها و از طریق مشاوره‌؛ تجربیات را به آنها منتقل کنیم. 

,

وی تاکید کرد: شرایط امروز جامعه بسیار خطیر و حساس و سرنوشت‌ساز است، هیچ  فرصت خطا و اشتباهی وجود ندارد و باید با دقت بسیار زیاد؛ قوی‌ترین، مؤمن‌ترین و کارآمدترین افراد برای مسئولیت‌ها انتخاب شوند.

,

نیازمند جهش در عرصه مدیریت و خدمت‌رسانی هستیم

, نیازمند جهش در عرصه مدیریت و خدمت‌رسانی هستیم, نیازمند جهش در عرصه مدیریت و خدمت‌رسانی هستیم,

وحدتی تصریح کرد: اینکه فرد مؤمن، ساده زیست، پاکدست و مردمی باشد، لازم است؛ اما کفایت نمی‌کند. حتی اینکه ما از گذشتگان بهتر عمل کنیم هم اصلا کفایت نمی‌کند، ما امروز نیازمند یک جهش در عرصه مدیریت و خدمت‌رسانی هستیم.

,

وی گفت:  به‌نظر بنده اگر کسی بداند که افراد قوی‌تر و توانمندتر از او برای انجام یک ماموریت وجود دارد، نشستن در آن جایگاه خیانت و گناه بزرگی است.

,

ضربه کاری تر از صدام توسط مدیران ناکارآمد

, ضربه کاری تر از صدام توسط مدیران ناکارآمد, ضربه کاری تر از صدام توسط مدیران ناکارآمد,

کارشناس سیاسی تاکید کرد: ضربه‌ای که مدیران ناکارآمد به انقلاب و جامعه اسلامی زده‌اند، هرگز صدام هم نتوانست بزند. امروز دلیل اینکه خیلی از افراد جامعه ما از دین و انقلاب زده شده‌اند، ضعف و یا سوء مدیریت در بدنه دستگاه اجرایی است.

,

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین ضربه به انقلاب  از سوی کسانی بود که  با شعارهای فریبنده و با وعده‌های بی‌جا رأی و نظر مردم را به سمت خودشان جلب کردند و در میدان عمل یا عرصه کار نداشته‌اند و یا اولویت‌ آن‌ها  منافع شخصی و باندی آن‌ها بود. تعجب است که ای افراد اصلا فکر نمی‌کنند که روزی در درگاه الهی از آن‌ها به‌شدت حساب کشیده خواهد شد و آن روز می‌گویند ای‌کاش ما پایین‌ترین و پست‌ترین کارها و مناصب را می‌داشتیم.

,

وحدتی افزود: البته این به‌معنای تشویق به فرار از مسئولیت نیست، بلکه منظور این است که باید بسیار دقت کنیم تا بار مسئولیتی را که برمی‌داریم، مطمئن باشیم که می‌توانیم به‌نحو شایسته و مطلوب از عهده آن برآییم، چرا که تنها آبروی ما نیست که در معرض آزمون است؛ بلکه آبروی نظام اسلامی هم در گرو عملکرد ماست .

,

فرصت ریسک و خطا نداریم 

, فرصت ریسک و خطا نداریم , فرصت ریسک و خطا نداریم ,

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز شکست‌ها و ضعف‌های مدیریتی ما به حساب حکومت دینی و پای اسلام نوشته می‌شود، اظهارکرد: به‌نظر بنده؛ پذیرش مسئولیت در مقطع کنونی، حساسیت و دقت بیشتری می‌طلبد، چراکه اعتماد عمومی به‌شدت آسیب دیده و باید با توجه به فرصت فراهم شده ناشی از رأی مردم، این اعتماد باسرعت بازسازی شود و همان‌طور که گفتم؛ دیگر فرصت سعی و خطا و ریسک نداریم. حتی  این توجیه که من  از گذشتگان بهتر عمل کنم هم اصلا کفایت نمی‌کند چرا که ما نیاز به یک جهش در عرصه مدیریت خدمت‌رسانی داریم.

,

بعد از بازنشستگی فعالیتم بیشتر شده

, بعد از بازنشستگی فعالیتم بیشتر شده, بعد از بازنشستگی فعالیتم بیشتر شده,

وحدتی تصریح کرد: باید تلاش شود تا عملاً گره از زندگی مردم باز و مطالبات اصلی مردم محقق شود، به‌گونه‌ای که مردم در میدان عمل خروجی کار و خدمات ما را لمس کنند که این نیازمند توانمندی‌های لازم به همراه  مجاهدت مخلصانه است و به نظر من ثواب آن از جنگیدن در خط مقدم هم بیشتر است.

,

وی افزود: بر همین اساس؛ فکر نمی‌کنم توفیق خدمت تنها در سایه داشتن مسئولیت اجرائی است، بنده بعد از بازنشستگی، حجم و دایره فعالیتم  به مراتب از گذشته بیشتر شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه