اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد شهرستان دنا متوقف شد/ اهالی روستا خواهان ورود روشنفکر شدند

ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد شهرستان دنا متوقف شد/ اهالی روستا خواهان ورود روشنفکر شدند
پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد علیا و سفلی از روستاهای شهرستان دنا به صورت نیمه‌کاره رها شده است و اهالی روستا خواهان ورود و حمایت نماینده بویراحمد و دنا و مارگون برای فعال شدن این پروژه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه می توان با حمایت از کشاورزی در روستاها و حتی شهرها از یک سو مانع از مهاجرت به شهرها شد و از سوی دیگر زمینه اشتغال در روستا فراهم شود تا ظرفیت های انسانی از طریق آموختن کشاورزی صاحب کسب و کار در خود روستا شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این رابطه یکی از روستاهایی که مستعد اشتغال در حوزه کشاورزی است و جوانان آن روستا می توانند امیدوار به رونق کشاورزی  باشند روستای بن زرد سفلی از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا است، جوانان این روستا مسافت های زیای را برای پیدا کردن کسب و کار فصلی طی می کنند تا بلکه بتوانند معیشت خود را تامین کنند و بنا بر اجبار خانواده را تا مدت زمان حتی یک ماه به منظور کسب و کار رها می کنند.

,

کشاورزی این روستا در دهه های گذشته رونق داشت و امرار معاش روستائیان از طریق کشاورزی تامین می شد اما در سالیان اخیر تنش آبی و خشکسالی، کشاورزی را در بن زرد سفلی با مشکل مواجه کرده است.

,

در سال 1394 عملیات اجرایی پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد علیا و سفلی از روستاهای بخش پاتاوه با هدف آبیاری ۳۷۰ هکتار از اراضی دیم این منطقه آغاز شد اما بعد از گذشت 6 سال به بهره برداری نرسیده است.

,

در این رابطه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات برای تکمیل این پروژه گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد علیا و سفلی به صورت نیمه کاره است و عملیات اجرایی آن به اتمام نرسیده است.

, صبح زاگرس,

آراسته با بیان اینکه همچنان منتظر اعتبار جدید بوده تا پیمانکار شروع به کار کند، ادامه داد: در خصوص این پروژه ماده ۵۴ مطرح است که برای حل آن به امور اراضی مراجعه شد از طرفی در کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در حوزه اعتبارات  استانی درنظر گرفته شد و در حوزه اعتبارات ملی در حال رایزنی هستیم تا مبالغی برای آن در نظر گرفته شود(ادامه خبر را اینجا بخوانید)

, اینجا,

در شرایط حاضر و طبق اظهارات اهالی روستا این پروژه در رکود به سر می برد و عملا روند پیشرفتی ندارد و به صورت ناقص رها شده است، اهالی  روستای بن زرد سفلی که امید زیادی برای رونق کشاورزی با احداث ایستگاه پمپاژ آب در دل آنها زنده شده بود این روزها چشم انتظار وعده مسئولان شب را به صبح سپری می کنند تا شاید بار دیگر کشاورزی آنها رونق بگیرد و امید در دل آنها زنده شود.

,

روستاییان در این منطقه اظهار داشتند: فرزندان آنها می توانستند کسب و کار در خود روستا داشته باشند اما نبود کشاورزی سبب شده است تا  فرسنگ ها از خانه دور شوند  تا با کسب درآمد حداقلی بتوانند نیاز های مالی خود را تامین کنند.

,

این روستاییان در ادامه عنوان کردند: مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون از جمله کسانی بود که در زمان انتخابات به روستای ما آمد و خواهان حل مشکلات روستا شد و همین امر سبب شد تا نظر اهالی به او جلب شود و از او حمایت کنند بنابراین امروز که نیازمند حمایت های او برای فعال شدن پروژه ایستگاه آب کشاورزی هستیم از او خواهانیم در مسئله فوق ورود کند تا بار دیگر این روستا در کشاورزی رونق و بیکاری در روستا ریشه کن شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه