اخبار داغ

علی فداکار، از ایذه تا بیمارستان های اصفهان/ مهمانی که فرشته نجات همسایه شد

علی فداکار، از ایذه تا بیمارستان های اصفهان/ مهمانی که فرشته نجات همسایه شد
نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات جان همسایه‌های خود به دل آتش زده بود به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ همه چیز از توئیت خبرنگار خوزستانی شروع شد که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کرد: «آیا کسی هست قصه علی لندی، نوجوان ایذه‌ای را که فداکارانه برای نجات ساکنان خانه همسایه به دل آتش زد، در کتاب‌های درسی چاپ کند؟»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

با این توئیت بود که ما از یک قصه فداکارانه واقعی باخبر شدیم که همین چند روز پیش، عصر ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ در ایذه اتفاق افتاده است، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، متوجه آتش‌سوزی در خانه همسایه می‌شود و به‌سرعت خودش را برای نجات به آن‌جا می‌رساند و با آتش درگیر می‌شود.

,

حالا او به علت شدت سوختگی‌ها در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری است، علی الان در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان در بخش آی سی یو بستری است، البته ابتدا او را به بیمارستان طالقانی اهواز برده بودند، ولی به خاطر شدت جراحات، به این بیمارستان تخصصی آورده شد.

,

علی ۸۵ درصد سوختگی در نواحی مختلف از سر و صورت تا کمر و دست و پا‌ها دارد، فقط مادرش امکان رفتن پیش او را پیدا کرده تا بیقراری‌اش کم شود، پزشک‌ها منتظر هستند به شرایط پایدار برسد تا بتوانند عمل‌های جراحی را شروع کنند، امید ما به هرحال به خداست.

,

*مهمانی که فرشته نجات همسایه شد

, *مهمانی که فرشته نجات همسایه شد, *مهمانی که فرشته نجات همسایه شد,

علی آن‌روز عصر، خانه خاله‌اش مهمان بوده است، خاله علی به بازار رفته بود و حوالی ساعت ۱۸ از خانه همسایه مجاور که در یک مجتمع آپارتمانی بوده‌اند صدای جیغ و فریاد شنیده می‌شود.

,

علی به سرعت خودش را به خانه همسایه می‌رساند، آن‌جا می‌بیند زن میان سال و مادرش که زن مسن حدود ۸۰ ساله‌ای بوده، دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

,

مشخص شده علت آتش‌سوزی پیک‌نیکی بوده که خواسته‌اند آن را روشن کنند. آن ساختمان نوساز بوده و هنوز گازش وصل نشده است. به هر صورت پیک‌نیک شعله‌ور شده و ابتدا صورت خانم میان سال سوخته و بعد با افتادن پیک‌نیک جلوی زن مسن او هم دچار آتش‌سوزی می‌شود و شروع به جیغ و داد می‌کنند، علی که همان‌طور پابرهنه خودش را به آن‌جا رسانده، متوجه پیک‌نیک می‌شود که یکی دو متر ارتفاع شعله داشته و جان آن دو نفر را به خطر انداخته است.

,

علی پیک‌نیک را برمی‌دارد که از آن دو نفر دور کند، آن را به سمت تراسی که باز بوده می‌اندازد، حین این کار گاز مایع روی خودش هم می‌ریزد و علی هم دچار حریق می‌شود.

,

علی اولین کسی بوده که خودش را به آن‌جا رسانده است، بعد از علی، همسایه بالا به محل حادثه رسیده و به کمک پتو توانسته آتش خانم مسن را خاموش کند. خانم میانسال هم که صورتش سوخته از آتش نجات پیدا می‌کند، اما کسی نبوده به داد علی برسد، پسرخاله و دخترخاله‌اش هم که همسن علی هستند نتوانستند کار زیادی بکنند، در نهایت توانستند آتش لباس‌ها و بدن علی را با تشت آب حمام و باز کردن دوش خاموش کنند، اما دیگر خیلی از قسمت‌های بدنش سوخته بود.

,

همزمان آتش‌نشانی و اورژانس مطلع می‌شوند، آتش را خاموش می‌کنند و مادر، دختر و علی را به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز می‌برند.

,

علی با ۸۵ درصد سوختگی و پیرزن همسایه با ۴۰ درصد سوختگی و زن همسایه هم با سوختگی کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند. در حالی که آمبولانس مصدومان را به مرکز درمانی انتقال دادند، خانواده علی هم در جریان این حادثه شوم قرار می‌گیرند.

,

این تصمیمی است که علی در لحظه گرفته، زمان نداشته و به نظرش باید جان آن دو نفر را نجات می‌داده است، حتی پسرخاله‌اش دست او را گرفته که مانع رفتن اش شود اما بی ثمر بوده است، زمانی که از خودش پرسیده شده چرا این کار را کرده است؟

,

گفته است: وقتی دیدم آن دو خانم دارند جیغ می‌زنند و کسی نیست کمک‌شان کند نتوانستم خودم را کنترل کنم، پیک‌نیک را که خیلی داغ بود هر طور بود برداشتم تا از آن دو نفر دور کنم تا بیشتر از این نسوزند.

,

واحد مددکاری بیمارستان به خانواده علی گفتند اگر شکایتی از کسی دارید بگویید اما پدر علی گفت که به تصمیم پسرش احترام می‌گذارد و نمی‌خواهد با شکایت کردن اجر فداکاری را که علی کرده، ضایع کند. علی پسر خیلی مودب و آرامی است و اهل کمک به دیگران. به هرحال این تصمیم او بوده است و من فکر می‌کنم باید به این ایثار او احترام بگذاریم.

,

علی سوخت تا مادر و دختر نسوزند، در آن مهلکه آتش بی‌امان، تن به شعله‌ها زد. شد فرشته نجات خانه همسایه، یازده روز از آن روز آتشین آپارتمان شماره ۶۷ منطقه چهارراه هلال‌ احمر ایذه می‌گذرد، از همان روزی که علی شد مهمان خانه خاله، علی ۱۵ ساله‌ای که آن غروب جهنمی فقط به نجات فکر کرد.

,

حالا علی روی تخت بیمارستان  بستری است، هنوز وضعیت جسمانی‌اش پایدار نیست، پزشکان معتقدند رو به بهبودی است ولی تا وضعیتش به ثبات نرسد جراحی نمی‌شود.

,

*پدری که با غم بیماری فرزندش درگیر است

, *پدری که با غم بیماری فرزندش درگیر است, *پدری که با غم بیماری فرزندش درگیر است,

داود لندی، پدر ۴۵ ساله فرشته نجات ایذه‌ای، است که حالا در این مدت هم‌وغمش تنها پسرش است، پدر که کارمند امور صنفی است و ۲۰ سال سابقه کار دارد با صدایی که افتخار در آن موج می‌زند، میگوید: علی همیشه در کمک‌کردن نمونه بود. در همه زندگی تلاش می‌کرد یاری‌رسان دیگران باشد. بارها دیده بودم که در خیابان دست مستمندان را می‌گیرد تا بتواند از خیابان عبور کنند یا به کودکان کمک می‌کند. همیشه مراقب خواهرها و مادرش بود. در کار خانه و بیرون کمک می‌کرد. بارها دوستان و آشنایان از علی به‌ خاطر محبت‌ها و فداکاری‌هایش تقدیر کرده بودند.

,

این پدر  این‌ بار غم دارد، نگران زخم‌های عمیق و سوزان تنها پسرش است که در بیمارستان زیر دستگاه‌های پزشکی با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند، شاید اگر این‌ بار فرشته نجات نمی‌شد در کنار خانواده پنج نفری‌شان حالا به امید روزهای روشن‌تر بود.

,

* انتقال علی به اصفهان برای رسیدگی بهتر

, * انتقال علی به اصفهان برای رسیدگی بهتر, * انتقال علی به اصفهان برای رسیدگی بهتر,

پدر که این روزها را در بیمارستان سپری می‌کند دو دختر دیگر هم دارد، دنیا ۱۹ ساله و زهرای هشت ساله، او با اشاره به وضعیت جسمانی فرشته فداکار ایذه بیان کرد: وقتی با خبر شدیم به همراه همسرم به بیمارستان رفتیم. دیدن علی در آن وضعیت برایمان وحشتناک بود، شرایط جسمی‌اش وخیم بود به همین خاطر تصمیم گرفتیم او را در بیمارستان مجهزتری در اصفهان بستری کنیم. با هزینه خودم آمبولانس گرفتیم و علی را به اصفهان منتقل کردیم، هر چند که او را ابتدا پذیرش نمی‌کردند اما اصرار و التماس‌هایمان باعث شد تا علی در اصفهان بستری شود. از آن روز علی به‌ همراه من و مادرش در اصفهان هست.

,

این پدر از وضعیت مادر و دختر همسایه هم خبر دارد و گفت: آنها هم در آن آتش سوختند اما وضعیت پایدارتر و بهتری دارند، پیرزن حدود ۴۰ درصد سوختگی دارد و دخترش دچار سوختگی کمتری شده است اما همچنان در بیمارستان بستری هستند، این دوخانم مادر شهید و خواهر شهید هستند.

,

داوود لندی، پدر علی مطرح کرد: از روزی که پسرم به بیمارستان منتقل شد کادر درمان همه تلاش‌شان را برای نجات او انجام دادند، از سر تا پای پسرم سوخته و شرایط سختی دارد، اوایل حالش زیاد خوب نبود اما با تلاش پزشکان وضعیتش بهتر شده است، عمق جراحت‌های او زیاد است و کادر پزشکی منتظر هستند تا عمق سوختگی‌ها کمتر شود تا بتوانند او را جراحی کنند، علی هنوز آمادگی جراحی را ندارد و اکسیژن خونش مدام بالا و پایین می‌شود. با وجود این وضعیت او از روز اول بهتر شده و سطح هوشیاری‌اش خوب است و می‌تواند صحبت کند.

,

پدرعلی درباره واکنش‌ها  به فداکاری پسرش در شبکه‌های اجتماعی و اینکه همه به تعریف از او پرداخته‌اند، می‌گوید: این لطف مردم است، در این مدت افراد زیادی پیام داده‌اند و از علی و کاری که کرده تشکر کرده‌اند، با وجود این پسرم نیازمند دعای همه مردم است، خواهش می‌کنم از قول من بنویسید که پسرم را دعا کنید.

,

* دستور پیگیری وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت علی و خانواده اش

, * دستور پیگیری وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت علی و خانواده اش, * دستور پیگیری وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت علی و خانواده اش,

روز یکشنبه، وزیر کشور در تماس با استاندار اصفهان به وی ماموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.

,

احمد وحیدی همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تامین شود.

,

استاندار اصفهان روز یکشنبه با حضور در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان با نوجوان ایذه ای دیدار کرد و از نزدیک در جریان روند درمانش قرار گرفت و بر تمهید همه امکانات لازم برای ارائه خدمات درمانی به او تاکید کرد.

,

عباس رضایی با تاکید بر اینکه نام این نوجوان ایذه‌ای در تاریخ جوانمردی و قهرمانی کشورمان ثبت خواهد شد، گفت: از مسئولان و پزشکان بیماران سوانح سوختگی اصفهان می‌خواهم که نهایت تلاش خود را برای درمان او به‌کار گیرند.

,

وی با بیان اینکه بیماران سوختگی شرایط خاص خود را دارند، افزود: زمانی که پوست بدن در اثر سوختگی آسیب می‌بیند، احتمال بروز مشکلات متعدد و غیر قابل پیش بینی وجود دارد و برای این نوجوان فداکار آرزوی شفای عاجل دارم.

,

* تنفس برای علی سخت شده است

, * تنفس برای علی سخت شده است, * تنفس برای علی سخت شده است,

جمشید نمازی راد پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت علی لندی نوجوان ایذه ای که جان خود را به خاطر دیگران به خطر انداخته بود و در حال حاضر در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری است، گفت: این بیمار بر اساس تشخیص کادر درمان با ۸۵ درصد سوختگی و با زخم‌های عمیق و وسیع در سطح پوست بستری شده است.

,

وی افزود: به دلیل درصد بالای سوختگی وضعیت بیمار ثابت و رو به بدتر شدن است، البته وضعیت بیمارانی که دچار سوانح سوختگی شده‌اند به همین منوال است، علی لندی در حال حاضر هوشیار است، تنفس خود به خود دارد، اما به دلیل وسعت و عمق زخم‌ها و مشکلات داخلی ناشی از سوختگی وضعیت مطلوبی ندارد و تنفس کمی برایش سخت‌تر شده است.

,

پزشک بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان،  مطرح کرد: علم پزشکی به ما می‌گوید وضعیت این بیمار در روز‌های آینده بدتر خواهد شد، چرا که روند بیماران سوختگی بدین گونه است، بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بیمارستان خوبی است،  از نظر امکانات بسیار مطلوب است و کادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بیماران انجام می‌دهند.

,

*امید به خدا برای بهبود وضعیت حال علی

, *امید به خدا برای بهبود وضعیت حال علی, *امید به خدا برای بهبود وضعیت حال علی,

نمازی راد ادامه داد: امید همه ما به خدا است، متاسفانه بیمار به خاطر شرایط سوختگی و مشکلات داخلی وضعیت مناسبی ندارد و هر لحظه این امکان وجود دارد که شرایط جسمانی اش بدتر شود، اما به طور کلی نسبت به روز‌های گذشته شرایط ثابتی دارد و تلاش کادر درمان نیز متوقف نشده است.

,

مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع)  بعنوان یک مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به لحاظ تخصصی پذیرای بیماران از استان های مختلف کشور است و حدود یکصد تخت فعال دارد، امید است از کادر درمانی این بیمارستان به زودی خبر های مطلوبی در خصوص آخرین وضعیت علی بشنویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه