اخبار داغ

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان

آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان
آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان سمنان صبح امروز با حضور مسئولین استانی و جمعی از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور استاندار سمنان، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان نیروی های مسلح استان و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست

, هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست, هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست,

سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان، در همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته یاد آوری حماسه ها و مجاهدتهای بی نظیر تاریخ این کشور و مجاهدت بزرگ ملت ایران اسلامی است که در روز های امتحان های سخت انقلاب جان های پاکشان را فدا کردند تا اسلام و انقلاب زنده بماند و کشور از تهاجم دشمن در امان باشد.

,

وی افزود: رزمندگان فداکار اسلام و مدافعین حرم مجاهدین فی سبیل الله بودند که برای دفاع از انقلاب، کشور و مردم یک لحظه درنگ نکردند و دچار تردید نشدند و عزت ابدی را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند.

,

سلامی با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس، هفته یاد آوری حماسه های بزرگ، درس ها و عبرت های فراوان برای ملت بزرگ ایران ومسلمانان و آزادی خواهان جهان بود.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی خود یک تاریخ است و تغذیه کننده تاریخ این کشور تا قرن های طولانی خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما در دوران با عظمت دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که با ایمان و توکل بر خدا، با روحیه جهادی و انقلابی، با ایستادگی و مقاومت، با وحدت و حضور در صحنه، با عمل به تکلیف و کار برای رضای خدا و خدمت مخلصانه به مردم، با پیروی محض از ولایت و با عقلانیت می توان در مقابل همه شیاطین عالم و متجاوزان ایستادگی کرد و پیروز شد.

,

وی با اشاره به مقدس سرافرازی و عزت ملت ایران در هشت سال دفع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس سرافرازی و عزت ملت ایران ثبت شد و انقلاب اسلامی برای آزادی خواهان جهان الهام بخش و امید آفرین گردید و روحیه مجاهدت در راه خدا و تلاش مجاهدانه در عرصه های مختلف علمی، جهادی، انقلابی، مدافعین حرم، مدافیعن سلامت، نمونه هایی از اقدامات ارزشمندی است که نشأت گرفته از جهاد بزرگ دوران دفاع مقدس است.

,

سلامی با بیان اینکه تمام استان سمنان در صحنه های دفاع از انقلاب پیشتاز بودند تصریح کرد:  استان سمنان از میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدی شهر، سرخه، گرمسار و آرادان همه و همه در لبیک به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری در صحنه های مجاهدت برای انقلاب حاضر و آماده بودند و هستند.

,

وی ادامه داد: این استان در دوران دفاع مقدس سرافرازانه امتحان داد و رزمندگان اسلام استان سمنان و شهدای عالی مقام آن به نسبت جمعیت، رتبه های نخست کشور را به خود اختصاص دادند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان  با اشاره به همیشه در صحنه بودن استان سمنان عنوان کرد: در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت دارد، نقش و سهم مردم استان سمنان برجسته است،لشکر 58 ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی، تیپ 12 قائم آل محمد(عج) از سپاه و بسیج استان سمنان،گردانهای جهاد سازندگی و قرارگاه حمزه سید الشهدا جهاد و قهرمانان شهربانی، ژاندارمری و کمیته های انقلاب اسلامی که در 65 عملیات دفاع مقدس حماسه ها آفریدند.

,

سلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم گرامیداشت و بزرگداشت هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست اذعان کرد: گرامیداشت و بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت، صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی و حماسی نیست ، بلکه گرامیداشت انقلاب و ارزشهای انقلابی مردم بزرگ ایران ، قدرشناسی و پایبندی به ارزش هاست و روحیه مجاهدت در راه خدا، خدمت به مردم، اخلاق، معنویت  و بصیرت را در جامعه و در جوانان عزیز افزایش خواهد داد.

,

وی با اشاره به اجرای  بیش از 5 هزار  فعالیت و برنامه در سطح استان تشریح کرد : خدای متعال را شاکریم که پس از 41 سال از دوران دفاع مقدس همچنان مردم و جوانان عزیز آنان در وسط میدانهای ترویج ارزشها حضور تأثیر گذار دارند و  امسال به برکت همین حضور در صحنه و با بهره گیری از تجارب چهلمین سال دفاع مقدس در استان و تلاشهای مجاهدانه در ستاد بزرگداشت استانی- ستاد های شهرستانی و کارگروه های استانی و شهرستانی نیرو های مسلح  و نهاد های فرهنگی بیش از 5 هزار  فعالیت و برنامه در سطح استان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که در نوع خود اقدامی کم نظیر تلقی می شود.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس درباره اهمیت گرامیداشت رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه ارزشهای دفاع مقدس، تجلیل از 30 هزار  رزمنده دفاع مقدس و مدافعین حرم می باشد که در سطوح مختلف تعریف شده است و از مراسم امروز آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

,

سلامی در پایان تاکید کرد: از دیگر اقدامات ارزشمند، جمع آوری آثار دوران دفاع مقدس می باشد اگرچه تا کنون 200 هزار برگ اسناد مکتوب جمع آوری شده و 30 هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی پیشکسوتان دریافت شده و 15 کتاب اسنادی چاپ شده است، در نظر داریم این طرح را همچنان با قوت و بصورت اقدام جهادی و نهضتی با همکاری همه دستگاه ها پیگیری کنیم.

,

تبیین شخصیت مجاهدان جبهه و جنگ، بزرگترین تجلیل از آنها میباشد

, تبیین شخصیت مجاهدان جبهه و جنگ، بزرگترین تجلیل از آنها میباشد, تبیین شخصیت مجاهدان جبهه و جنگ، بزرگترین تجلیل از آنها میباشد,

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس این ایام را فرصت مناسبی برای پرداختن به بعضی از جنبه های دفاع برشمرد و اظهار کرد: در این فرصت باید هم خود رویداد و کار بزرگی که ملت ایران انجام دادند و هم ابعاد شخصیتی خالقان این حماسه، تبیین و تشریح شود.

,

وی افزود: خودِ جنگ یک بار منفی است یعنی توام با خشونت است و از یک طرف با به کارگیری خشونت دنبال اقامه یک سرزمین است یعنی در یک موضع تهاجمی میباشد و برعکس دفاع که دارای یک بار مثبت ارزشی است؛ در هیچ جای دنیا دفاع از یک سرزمین و دفاع از یک موفقیت بار منفی ندارد یعنی هر جا که یک ملتی در مقابل یک دشمن بایستد و دفاع کند، تحسین یک ملت را برمیانگیزد و دفاع ما دفاع مقدس است به خاطر اینکه در برابر کفر ایستادیم و زمانی که صدام لبریز از قدرت بود و با تسلیحات غرب به قصد تصرف سرزمین ما آمد فکر نمیکرد که در برابر اراده این ملت زانو بزند.

,

آشناگر با بیان اینکه ملت ایران در زمان جنگ تازه انقلاب کرده بودند و هنوز انسجام کافی برای مقابله با دشمن را نداشتند، خاطر نشان کرد: آنچه نتیجه جنگ را به نفع ما تغییر داد اراده و ایمان یک ملت بود و این دوران طلایی باید در تاریخ ایران ثبت شود و جاودانه بماند.

,

استاندار سمنان با تاکید بر تبیین ابعاد شخصیت مجاهدان در ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: شاید تا چند صباحی دیگر اگر ما بخواهیم خاطرهای از یک پیر مجاهد و فضایی از جبهه و جنگ را نقل کنیم لازم باشد تا شهر به شهر دنبال این افراد بگردیم، ولی هم اکنون فرصت مناسبی برای ثبت این مجاهدتها و نقل تاریخ شفاهی این دوران برای انتقال به نسلهای آینده است.

,

وی با بیان اینکه تبیین شخصیت مجاهدان جبهه و جنگ، بزرگترین تجلیل از آنها میباشد، گفت: مبارزان جبهه های نبرد سر سپرده خدا و دین خدا بودند و بجز او به چیز دیگری توجه نداشتند، اما ما آلوده مسائل دیگری شده ایم و آنچه اکنون وظیفه ما میباشد این است که از فضایی که در آن بوده ایم غفلت نکنیم و همواره یادآور این موضوع باشیم که در خط مقدم جبهه هرگز قومیتها مطرح نبود و آنچه مهم بود دین و ارزشها بود و آنها تنها برای دفاع از دین و سرزمین و تبعیت از مرجعیت دینی آمده بودند و این رفتارها و نگرشها باید برای ما هم الگو و چراغ روشن راه زندگی باشد.

,

آشناگر در خاتمه با بیان اینکه تبیین شیوه و رفتار شهدا وظیفه صاحبان قلم و فرهنگ است، گفت: فضای شهری ما باید به سمتی رود که یک نماد یا اِلِمان از دوران مجاهدتهای جاودانه دفاع مقدس برای معرفی به نسلهای آینده در جایگاه مناسب نصب شود که این کار مربوط به شورای فرهنگی است.

,

رهرو راه سعادتمندانه شهدا بودن بستگی به جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد

, رهرو راه سعادتمندانه شهدا بودن بستگی به جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد, رهرو راه سعادتمندانه شهدا بودن بستگی به جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد,

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با تاکید بر لزوم الگو گیری از خصوصیات اخلاقی شهدا، گفت: اگر یک بررسی کوتاه در وصیتنامه شهدا انجام دهیم براحتی در می یابیم کمتر شهیدی است که در وصیت نامه خود به این نکته اساسی که پشتیبان ولایت فقیه باشید تاکید نکرده باشد.

,

وی با بیان اینکه همه شهدا در مسیر کمک به مردم و گره گشایی از همنوعان خود اشتراک داشته اند، افزود: یکی از منویات و خواسته های مقام معظم رهبری و تمایلات ایشان اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و همانطور که همه شهدا در این مسیر قدم برداشته اند ما نیز باید این روش را به عنوان یک سیره عملی در زندگی فردی و اجتماعی خود، الگو قرار دهیم.

,

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شهیدان باحضور در خط مقدم جبهههای حق علیه باطل از دنیا بریده و با خدا تجارت کردند، ادامه داد: اگر زمانی یکی از درهای بهشت بر روی اولیای الهی گشوده شده بود اینطور نیست که هم اکنون این در بسته باشد؛ یک روز جنگ سخت است و یک روز جنگ نرم، همه ما در جهاد مبارزه هستیم و این تجارت تمام شدنی نیست و اگر ما بخواهیم آن را آغاز کنیم هم با جان هم با مال میتوانیم به مقوله سعادت و شهادت برسیم.

,

مطیعی با اشاره به لزوم بهره گیری از روش و منش شهدا، خاطر نشان کرد: رهرو راه سعادتمندانه شهدا بودن بستگی به جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد که جهاد اکبر و بزرگترین جهاد ما همان پرداختن به خود و پیروزی بر نفس لوامه است که اگر بتوانیم در این مسیر پیروز شویم قطعا در جهاد اصغر هم به سعادت دست خواهیم یافت و سرباز خوبی در رکاب امام زمان عج خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه