اخبار داغ

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز:

۴۰ هسته نوآور توسط مراکز علمی کاربردی در البرز فعال هستند/ تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان؛ مهمترین هدف نمایشگاه "تا ثریا"

۴۰ هسته نوآور توسط مراکز علمی کاربردی در البرز فعال هستند/ تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان؛ مهمترین هدف نمایشگاه "تا ثریا"
حامد باقری فراهانی گفت: هدف رویداد “تا ثریا”، تجاری سازی ایده هایی است که به دلیل مسائل مرتبط با نبود سرمایه در گردش یا موضعاتی از قبیل اخذ مجوز، امکان تجاری سازی را پیدا نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه جذب سرمایه گذاری برای ایده های برتر دانش بنیان "تا ثریا"در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هدف رویداد "تا ثریا”؛ تجاری سازی ایده هایی است که به دلیل مسائل مرتبط با نبود سرمایه در گردش یا موضعاتی از قبیل اخذ مجوز، امکان تجاری سازی را پیدا نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حامد باقری فراهانی ادامه داد: بحث تجاری سازی در کشور ما به تازگی در اولویت سیاست های کشور قرار گرفته است و مجموعه های دانشگاهی هم در این چهار چوب در قالب مجموعه های مراکز رشد یا پارک های علم و فناوری به دنبال این اولویت راهبردی کشور هستند تا عملیاتی کنند.
,
 
,
وی افزود: در مجموعه علمی و کاربردی خوشبختانه با توجه به ماهیت علمی کاربردی و مبانی این آموزش ها که در کشورهای دیگر بیشتر ورود پیدا کردند و ساختارهایی تثبیت شده، پیدا کرده اند و نسبت به سایر دانشگاه ها اقدامات خوب و موثری را داشته اند.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: در خود موسسه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز بیش از ۴۰ هسته نوآور را در ۲۰ مرکز فعال، مستقر کردیم.
,
 
,
باقری گفت: کار این هسته های نوآور این است که بر اساس ایده هایی که در استارتاپ ها شناسایی شده و حایز رتبه می شوند از حیث توجیه پذیری سرمایه گذاری بر روی آن ها ارزیابی اقتصادی می شوند و در مراکز علمی کاربردی مستقر شده و به دنبال این هستند که ایده ها را پشتیبانی کنند تا بتوانند بعد از یک بازه یک یا دو ساله منجر به کسب و کاری شوند.
,
 
,
وی ادامه داد: در این ۴۰ هسته نوآور توفیقات خوبی به دست آورده ایم  برخی از این ها با توجه به اینکه مراکز علمی کاربردی ما در دل صنعت شکل گرفته اند همین مرکزی که ما در آن رویداد تا ثریا را داریم در دل شرکت قند کرج قرار دارد و از این ارتباطات برای اینکه بتوانند زیر ساخت های لازم را برای تجاری سازی این ایده ها فراهم کنند، بهره می برند.
,
 
,
این مسئول تاکید کرد: مرکز علمی کاربردی قند کرج یکی از مراکز پیشتاز در استان البرز  است که بیشترین کارها و ایده ها را داشته اند و چند هسته فعال را در این مرکز مستقر کرده اند از جمله در بحث فرمـولاسیون بیسکوییت های جدید که هم جنبه پیشگیری از بیماری ها و هم جنبه درمانی دارد.
,
 
,
باقری بیان کرد: مجموعه مراکز علمی کاربردی در استان البرز جهت گیری صنعتی دارند و محصولات خوبی را ارائه کرده اند و در همان شرکت ها تجاری سازی صورت گرفته است اما هدف چنین رویدادی این است که ایده هایی که ارزش سرمایه گذاری دارند ولی سرمایه گذار به آن ها مرتبط شده اند، را فراهم کنیم.
,
 
,
وی افزود: امیدوار هستیم این نمایشگاه که اولین نمایشگاه و رویداد "تا ثریا" است و  برنامه ریزی دوستان این است که این رویداد، یک رویداد سالانه شود و در حوزه تجاری سازی در سطح کشور مرجعیت پیدا کند و در یک افق میان مدت حتی در سطح منطقه ای و بین المللی بتواند نقش موثری برای وصل این ایده ها به سرمایه گذاران انجام شده و منجر به خلق ثروت شود.
,
 
,
رییس دانشگاه جامع ادامه داد: استان البرز به دلیل موقعیت حغرافیایی خود که همجوار با پایتخت است و بخش های زیادی از صنایع ما در صنایع غذایی، خودرو، دارویی و...  در همین البرز واقع شده اند هم کسب و کارهای موضوعی اینجا هستند و هم سرمایه گذاران زیادی در این استان مستقر هستند لذا این ظرفیت وجود دارد که ما بتوانیم این سرمایه گذاران را به ایده هایی که حتی در خارج از استان شناسایی می شوند، متصل کنیم و زمینه تجاری سازی این ایده ها را فراهم کنیم.
,
 
,
باقری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم که این فعالیت ها در مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی بتواند رونق پیدا کند، مشارکت دانشجویان را بتوانیم افزایش دهیم و دورنمای ما این باشد که نسل جوان و نسل های آتی ما هر وقت به دنبال به دست آوردن یک موقعیت شغلی مطمئن با صرفه اقتصادی مناسب هستند؛ یکی از گزینه های آن ها حتما مجموعه های مراکز آموزش علمی کاربردی باشد با همین رویکرد کارآفرینی، خود اشتغالی و تبدیل ایده ها به محصولاتی که تجاری سازی می شود.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه