اخبار داغ

رییس کمیسیون اقتصاد شهری شورای اسلامی شهر کرج:

کارخانه نوآوری در البرز افتتاح می‌شود

کارخانه نوآوری در البرز افتتاح می‌شود
عمار ایزدیار گفت: متاسفانه تا به امروز ظرفیت بالقوه نیروهای دانش بنیان البرزی در تهران بیشتر بالفعل شده اند، چون بیشتر امکانات آنجا بوده و این ها در استان تهران دیده می شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیسیون اقتصاد شهری شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید از نمایشگاه "تا ثریا" در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: به دلیل وجود زیرساخت های مناسب در حوزه علم و فناوری، صنعت و از طرفی به دلیل حضور و سکونتگاه بسیاری از نخبگان کشور در استان البرز به ویژه شهر کرج ظرفیت بالقوه بسبار عالی ای را در استان البرز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
عمار ایزدیار ادامه داد: متاسفانه تا به امروز این ظرفیت بالقوه در تهران بیشتر بالفعل شده اند، چون بیشتر امکانات آنجا بوده و این ها در استان تهران دیده می شدند، اگر بتوانیم این ظرفیت را در استان پذیرا باشیم قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوب به ویژه در زمینه اشتغال زایی در حوزه مشاغل خانگی، استارتاپ ها و... هستیم.
,
 
,
وی افزود: در یکی دو ماه آینده کارخانه نوآوری البرز را در حصار کرج افتتاح خواهیم کرد که یکی از بهترین کارخانه های نوآوری کشور است که افتخارش برای شهر کرج و مجموعه مدیریت شهری است که در ایران کوچک تحت نظارت و مدیریت شهرداری استان به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر کرج تصریح کرد: موضوع بیکاری در استان بیشتر به این برمی گردد که سیستم آموزش عالی ما مهارت محور نیست؛ دانشگاه ها تا زمانی که مهارت محور نباشند نمی توان فارق التحصیلان آن را در حوزه های صنعت ببینیم.
,
 
,
ایزدیار ادامه داد: وقتی فردی بخواهد در جایی مشغول به کار شود باید دارای مهارتی باشد این بستر را فنی و حرفه ای یا مراکز دانشگاهی ما یا به صورت خود جوش جوانان این شهر و کشور در قالب مراکز استارتاپ ها و شتاب دهنده ها انجام می دهند و ما هم وظیفه داریم حمایت کنیم اما نمی توانیم بحث پدیده تنبلی اجتماعی جامعه را که روز به روز گسترش پیدا می کند، نادیده بگیریم.
,
 
,
وی افزود: جوانان ما امروز خیلی به دنبال کارآفرینی نیستند و دنبال کار ثابتی هستند که حقوقی را سر ماه بگیرند. کارآفرینی ریسک دارد و کارآفرین باید دارای روحیه ریسک پذیری داشته باشد بسیاری از کارآفرینان بزرگ کشور ما در دوره فعالیت خود بارها شکست خورده اند اما به هر حال در یک حوزه موفق شده اند و شاهد رشد چشمگیری بودیم.  
,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: ما در مجموعه کارخانه نوآوری تمام تلاش خود را می کنیم که بستر حمایت و تجاری سازی ایده ها و نوآوری ها را فراهم کنیم. مجموعه مدیریت شهری اهتمام ویژه دارد و حمایت خاص از مشاغل خانگی داریم، یکی از مراکز عرضه میوه و تره بار را تعطیل کرده و به عرضه محصولات مشاغل خانگی اختصاص داده ایم که در خیابان برزنت حصارک واقع است که امروز برنامه افتتاحیه آن برگزار می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه