اخبار داغ

کم سن ترین آزاده استان سمنان:

بیش‌ از ۶ سال در اسارت رژیم بعث عراق بودم/ ایمان و استقامت رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس

بیش‌ از ۶ سال در اسارت رژیم بعث عراق بودم/ ایمان و استقامت رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس
مصطفی امامی آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس گفت: از مسئولان هیچ توقعی ندارم فقط از آنان فقط از آنان می خواهم همانطور که ما چندین سال برای حفظ وطن و ناموس در بند اسارت بودیم،آنها هم به معنای واقعی به مردم خدمت کنند،مردم ایران لایق بهترین ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ جنگ ایران و عراق پس از 8 سال در مرزهای کشور خاتمه یافت اما این جنگ هنوز هم در خانه مادران چشم انتظارادامه داشت، خانواده هایی که سال های سال با پسوند مفقودالاثر دنبال کشف معمای سرنوشت عزیزشان می‌گشتند، تا دست آخر یا پیکر شهیدشان را در آغوش می گرفتند، یا دل خوش به آزادی اسیرشان روزها را طی می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دفاع مقدس بیش از ۱۸۰هزار شهید بر جا گذاشت و نزدیک به ۴۲هزار رزمنده را در اردوگاه های صدام اسیر کرد، اسیرانی که بازگشتشان به وطن تا ۱۲ سال بعد از جنگ هم ادامه داشت و در این میان بسیار کودکان و نوجوانانی شیرین ترین روز های  زندگی خود را در اردوگاه های حزب بعث عراق گذارندند و زیر سخت ترین شکنجه های دشمنان همچنان محکم و استوار از رهبر و وطن خود دفاع کردند.

,

مصطفی امامی یکی از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است که  درسال 1362 در سن 12 سالگی با وجود سن بسیار کم اما عزم و اراده ای قوی  بازی در کوچه پس‌کوچه‌ها ی شهر را رها کرد و مانند بسیاری از دوستان و بستگانش راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و حدود یک سال در مناطق جنگی حضور یافت و در سن 13 سالگی و پس از شرکت در چندین عملیات مختلف  در عملیات بدر به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

,

بر اساس آمارهای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در بین آزادگان اهل این استان، مصطفی امامی کم‌ سن‌ترین رزمنده اسیر شده دردفاع مقدس است.

,

امامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در مورد نحوه اسارتش در دوران جنگ تحمیلی گفت: آن روز ها شور و شوق رفتن به جبهه در میان تمام مردم کشور موج می زند و خانواده ما هم از این قضیه مستثنی نیودند و پدر و دوبرادر بزرگ من در جبهه بودند و من هم به تبعیت از آنها علاقه مند به حضور در جبهه شدم.

, مرآت,

وی در ادامه افزود: بعد از گذراندن دوره های آموزشی از گردان موسی ابن جعفر سمنان  درسال 62به منطقه عملیاتی اعزام شدم و بعد از 5بار حضور در جبهه نهایتا در اسفند ماه سال 1363 درعملیات بدر با پاتک عراقی ها مجروح و به اسارت در آمدم.

,

توبا این کوچکی چرابه جنگ من آمدی!

, توبا این کوچکی چرابه جنگ من آمدی!, توبا این کوچکی چرابه جنگ من آمدی!,

این آزاده سمنانی دوران دفاع مقدس همچنین تصریح کرد: دوران اسارت برای من که تقریبا در سن کودکی بودم با بقیه بزرگسالان هیچ فرقی نداشت، گاهی بیشتر از آنها شکنجه می شدم و یکبار یکی از عراقی ها در زمان شکنجه  به من گفت تو با این کوچکی چرا به جنگ با من آمدی و این عزم و ایمان قوی ایرانی ها آنها را آزار می داد. 

,

امامی از تلخ و شیرین های دوران اسارتش اینگونه گفت: تمام رزوهای اسارت سخت و طاقت فرسابود و نمی دانستیم فردا را خواهیم دید یا نه ! در اتاق های کوچک 60نفره به سر می بردیم اما نیروی ایمان قوی به ما امید و روحیه می داد و گاهی برای تقویت روحیه همدیگر یک مسابقه ای گذاشته بودیم که هرکس کمتر کتک خورد باید فرمانده اتاق بشود و همه حرف او را گوش کنند.

,

رحت امام تلخ تررین روز اسارت برای تمام اسرا

, رحت امام تلخ تررین روز اسارت برای تمام اسرا, رحت امام تلخ تررین روز اسارت برای تمام اسرا,

کم سن ترین آزاده سمنانی روز رحلت جانگداز امام(ره) را نقطه اشتراک تمام اسرا به عنوان تلخ ترین روز اسارت دانست و افزود: دوران اسارت تلخی های زیادی داشت و شکنجه همرزمان مقابل چشمان ما و اینکه گاهی اوقات شاهد شهادت آنها بودیم بسیار آزار دهنده بود، اما تمام اسرا بعد از شنیدن خبر رحلت امام در ماتم و اندوه فرو رفتند و روز عجیبی بود و  الان که به آن دوران فکر می کنم با خودم می گویم چطور با آن سن کم این موضوع را طاقت آوردم! 

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

از آموزش جانماندم

, از آموزش جانماندم, از آموزش جانماندم,

امامی دانش آموزی که مدرسه را رها کرده بود در مورد ادامه تحصیل خود در دوران اسارت گفت: پنجم ابتدایی را تمام کرده بودم که عازم جبهه شدم اما در دوران اسارت امکان تحصیل درسهای مدرسه به طور کامل نبود ولی عربی و زبان های انگلیسی و فرانسه را تاحد زیای یاد گرفتم و پس از بازگشت به میهن مجدد تحصیلات خود را ادامه دادم و الان کارشناس ارتباطات هستم.

,

کودکی که مرد برگشت

, کودکی که مرد برگشت, کودکی که مرد برگشت,

این آزاده سمنانی در ادامه اظهار کرد: 67 ماه از دوران زندگی خود را در اسارت به سر بردم و در سن 19 سالگی به وطن برگشتم و بسیاری از اطرافیان من را نمی شناختند و یکی از دوستانم که به استقبال من آمده بود گفت تو یک سوم از زندگی خود را در اسارت به سر بردی! 

,

وی همچنین تصریح کرد: ایمان و اتحاد در آن روز ها باعث می شد سختی های اسارت را تحمل کنیم اما این روزها دیدن سختی زندگی مردم برای من از دوران اسارت زجر آور تر است و امید وارم دولت جدید بتواند با استفاده از مدیران لایق و انقلابی مشکلات مردم را حل  و دل رهبری را شاد کند.

,

 مسئولان به فکر آسایش مردم باشند

,  مسئولان به فکر آسایش مردم باشند,  مسئولان به فکر آسایش مردم باشند,

آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس گفت: از مسئولان هیچ توقعی ندارم فقط از آنان می خواهم همانطور که ما چندین سال برای حفظ وطن و ناموس در بند اسارت بودیم و همرزمان ما در جبهه‌ها از جان‌شان برای دفاع از وطن و رفاه و آسایش مردم گذشتند، در زمان مسئولیت‌شان به معنای واقعی به مردم خدمت کنند و به فکر رفاه و آسایش مردم باشند، مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه