اخبار داغ

جزئیات گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس؛

مدیران مدارس به تنهایی تصمیم گیرنده آموزش حضوری نیستند/تفاوت شیوه آموزش حضوری در هر مدرسه

مدیران مدارس به تنهایی تصمیم گیرنده آموزش حضوری نیستند/تفاوت شیوه آموزش حضوری در هر مدرسه
معاون ابتدای آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش برای اینکه هر مدرسه چگونه و با چه ضوابطی آموزش حضوری را آغاز کند سه دستورالعمل را ابلاغ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص جزئیات آیین نامه بازگشایی مدارس اظهار کرد: هر چند شیوع کرونا خواسته و ناخواسته موجب برخی اختلالات در سیستم آموزش دنیا شد اما  مطالعات و تحقیقات بین المللی نشان می دهد حضور دانش آموز در مدرسه،  نقش معلمان در تربیت و یادگیری و تاثیر تعلیم و تربیت حضوری بر دانش آموزان بی بدیل و غیر قابل جایگزین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار , یزدرسا, یزدرسا, یزدرسا,  در خصوص جزئیات آیین نامه بازگشایی مدارس اظهار کرد: هر چند شیوع کرونا خواسته و ناخواسته موجب برخی اختلالات در سیستم آموزش دنیا شد اما  مطالعات و تحقیقات بین المللی نشان می دهد حضور دانش آموز در مدرسه،  نقش معلمان در تربیت و یادگیری و تاثیر تعلیم و تربیت حضوری بر دانش آموزان بی بدیل و غیر قابل جایگزین است.,

بهادرزاده افزود: طبق بررسی های انجام شده، سال گذشته در استان یزد توقف اموزش حضوری موجب افت تحصیلی آشکار و پنهان زیادی در دانش اموزان شد  و این موضوع آسیب های جبران ناپذیری را به دانش آموزان، نظام آموزشی و به تبع جامعه وارد کرده است.

,

وی ادامه داد: در هرصورت امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بازگشایی مدارس رقم بخورد البته این بازگشایی تدریجی، آرام، سنجیده، اقتضایی و منعطف و با مشارکت فعالانه همه ارکان موثر در آموزش و پرورش و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود چراکه اولویت اصول آموزش و پرورش بر مبنای حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها است و عدالت آموزشی و ایجاد شرایط تحصیل با کیفیت در اولویتی بعدی قرار می گیرد.

,

*سال تحصیلی استان یزد از اول مهر اغاز می شود

, *سال تحصیلی استان یزد از اول مهر اغاز می شود, *سال تحصیلی استان یزد از اول مهر اغاز می شود,

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد:بنا بر سیاست و برنامه ریزی های آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید در استان یزد از پنجشنبه اول مهر با جشن شکوفه ها و غنچه ها ویژه پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها آغاز می شود.

,

وی با اشاره به ضرورت اشنایی دانش اموزان کلاش اول با معلمان و محیط مدرسه خاطرنشان کرد: نواموزان تعریفی از مدرسه و کلاس درس ندارند و مقرر شده در فضای باز مدرسه با رعایت فاصله گذاری این جشن برگزار شود تا نوآموز با معلم و شرایط مدرسه آشنا شود و نهایتا طبق برنامه ریزی ها وارد دوره تحصیل شود.

,

بهادرزاده با بیان اینکه مدارس استان یزد به سه صورت حضوری، غیرحضوری و تلفیقی بازکشایی می شوند عنوان کرد: اینکه هر مدرسه قرار است چگونه این برنامه ریزی را داشته باشد که دانش اموز با چه ضوابطی دوره تحصیل خود را سپری کنند آموزش و پرورش دستورالعملی با سه گزینه را پیشنهاد داده است.

,

*مدیران مدارس به تنهایی نمی تواند برای آموزش حضوری تصمیم بگیرد

, *مدیران مدارس به تنهایی نمی تواند برای آموزش حضوری تصمیم بگیرد, *مدیران مدارس به تنهایی نمی تواند برای آموزش حضوری تصمیم بگیرد,

معاون ابتدای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مدیر به تنهایی نمی تواند برای تحصیل دانش اموزان تصمیم بگیرد افزود: این سه دستورالعمل باید در شورای مدرسه و با حضور نمایندگان انجمن مطرح و بررسی شود، چک لیستی پیوست بخشنامه است که شورای مدرسه بر اساس شرایط بهداشتی و فضای مدرسه نحوه و مدل برگزاری دوره تحصیل دانش اموزان را در قالب آن چک لیست به ناحیه یا منطقه خود پیشنهاد می دهد، در صورت موافقت؛ مدرسه می تواند طبق مدل تصویب شده دوره تحصیلی را برگزار کند، البته هر بیست روز هم ناظران بر روند تحصیل در آن مدرسه نظارت می کنند.

,

*ممکن شیوه آموزش حضوری هر مدرسه فرق داشته باشد

, *ممکن شیوه آموزش حضوری هر مدرسه فرق داشته باشد, *ممکن شیوه آموزش حضوری هر مدرسه فرق داشته باشد,

بهادرزاده با بیان اینکه نسخه واحدی نمی توان برای همه مدارس استان پیچید ابراز کرد: رعایت فاصله گذاری برای هر دانش آموز باید 2 متر و  25 صدم متر مربع فضا در نظر گرفته شود و از هر طرف یک و نیم متر فاصله باشد که هر مدرسه زمانی که می خواد در شورا برای نحوه و مدل برگزاری تصمیم گیری کنند به این ضوابط نگاه ویژه داشته باشند و لذا ممکن شرایط وشیوه یک مدرسه با مدرسه کناری فرق داشته باشد.

,

وی با اشاره به مراحل گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس  اذعان کرد: اولویت آموزش و پرورش برای آموزش حضوری بیشتر روی پایه های اول ودوم و پایه دوازدهم است چراکه تجربه آموزش غیرحضوری دو سال گذشته در این پایه ها اول و دوم افزایش آسیب های آموزشی و مردودی ها را نشان می دهد و دانش آموز اگر در این پایه ها نتواند بخوابی آموزش ها را فراگیرد فرصت جبران در پایه های بعدی را ندارد البته دروس عملی، کارگاهی و هنرستانی هم در اولویت قرار دارند.

,

*نحوه گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس

, *نحوه گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس, *نحوه گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس,

بهادرزاده تصریح کرد: گروه اول در دو دسته "الف و ب" تعریف می شوند که همه مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی را شامل می شود، تراکم این مدارس با کلاس ۱۵ نفر یا کمتر است و از اول مهر ماه به صورت حضوری در مدارس حاضر می شوند چراکه این دسته هم در دسترسی به فضای مجازی با مشکل روبرو هستند و نسبت به جمعیت در رعایت پروتکل ها مشکل خاصی ندارند.

,

وی ادامه داد: دسته "ب" از گروه اول تمامی مدارس مناطق عشایری و روستایی را شامل می شود که تعداد جمعیت کلاسی ان ها کمتر از سی نفر است که با به تصمیم شورا وگروه بندی مناسب از هفته سوم مهر ماه می توانند کلاس های خود را اغاز کنند.

,

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: گروه دوم متشکل از مدارسی هستند که جمعیت دانش اموزی ان ها تا ۳۰۰ نفر است که سال تحصیلی خود را از اول مهر ماه در شبکه شادو بصورت غیرحضوری آغاز می کنند و شورای این مدرسه بعد از ارائه چک لیست خودارزیابی، پیشنهادات خود را به ناحیه در خصوص کلاس حضوری ارائه می دهدو نهایتا از هفته سوم آبان با برنامه ترکیبی و تلفیقی و تاییده ستاد مهر ناحیه آموزش حضوری خود را پی می گیرند.

,

وی گفت: گروه سوم مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت هستند که بر اساس دستورالعمل از نیمه دوم آبان می توانند با همان شرایط مدارس گروه یک و دو آموزش حضوری خود را اغاز کنند البته در مدارسی که خیلی شلوغ هست اولویت کلاس های حضوری برای پایه های اول و دوم است چراکه مدارس باید حداقل هفته ای دور روز آموزش حضوری را برای این پایه ها در نظر بگیرند.

,

بهادرزاده تاکید کرد: این برنامه ریزی با دستور ستاد کرونا در حال اجرا است و تا پایان سال تحصیلی نیز پیرو دستورالعملهای ایت ستاد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه