اخبار داغ

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی تولید ۳۵ هزار تن زیتون در استان زنجان/ افزایش تولید نسبت به سال گذشته

پیش‌بینی تولید ۳۵ هزار تن زیتون در استان زنجان/ افزایش تولید نسبت به سال گذشته
یوسفی پور مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان میزان تولید زیتون در استان زنجان را 35 هزار تن پیش بینی کرد و گفت: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظفر یوسفی پور در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به اینکه امسال میزان تولید زیتون در استان زنجان بسیار خوب بود اظهار کرد: میزان تولید زیتون امسال در استان زنجان به حدود ۳۵ هزار تن می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید براینکه استان زنجان در تولید زیتون رتبه نخست کشوری را دارد تصریح کرد: میزان تولید زیتون در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه سال گذشته به دلیل سرمازدگی شاهد کاهش تولید زیتون در طارم بودیم و میزان تولید استان ۲۵ هزار تن بود ادامه داد: امسال متاسفانه خشکسالی به تولید زیتون استان زنجان خسارت وارد کرد.

,

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده اگر خشکسالی نبود میزان تولید زیتون در استان زنجان به بیش از ۶۰ هزار تن می‌رسید عنوان کرد: تولید زیتون امسال نسبت به ظرفیت استان و سال آوری پایین بود اما نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را در تولید زیتون شاهد هستیم.

,

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ کیفیت تولید زیتون سرآمد است خاطرنشان کرد: در تولید زیتون در استان صادرات به خارج از کشور نداریم و تولید استان به سایر استانها ارسال می‌شود و نیاز بازار بیشتر استانها توسط استان زنجان تامین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه صادراتی در حوزه کنسرو زیتون و روغن زیتون از استان انجام نمی‌شود ادامه داد: عمدتا زیتون تولیدی استان توسط صنایع مستقر در طارم فرآوری می‌شود.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر زیتون در بازار به قیمت بالای ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود بیان کرد: امسال قیمت زیتون در بازار نسبت به سال گذشته بالا بوده و قطعا قیمت روغن زیتون نیز افزایش خواهد یافت.

,

وی با تاکید براینکه کشاورزان از شرایط بازار و فروش زیتون راضی هستند یادآور شد: بخشی از باغات زیتون که در اراضی شیب‌دار ایجاد شدند هنوز به مرحله بازدهی نرسیدند که قطعا باردهی این باغات بر میزان تولید زیتون استان تاثیر گذار خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه