اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

کمبود زمین طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای خرمدره و قیدار تامین شد

کمبود زمین طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای خرمدره و قیدار تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، کمبود زمین داشتیم، گفت: زمین مورد نیاز این متقاضیان در شهرهای خرمدره و قیدار تامین شده و در حال واگذاری است تا جهت ساخت در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مسعود بیات‌منش امروز در سومین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال جاری با ارائه گزارشی از کلیات طرح اقدام ملی مسکن در استان، اظهار داشت: مجموع ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان طی 3 مرحله 29 هزار و 432 نفر بود که 23 هزار و 921 نفر در زنجان، یک هزار و 41 نفر در ابهر و 4 هزار و 470 نفر نیز در سایر شهرها (شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت) ثبت‌نام کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی، تعداد نهایی تاییدشدگان در شهر زنجان را 12 هزار و 513 نفر بیان کرد و خاطرنشان کرد: 12 هزار و 497 نفر دارای واریزی نقدی بوده و برای 12 هزار و 483 نفر (حدود 100 درصد) نیز تخصیص پروژه شده و 201 هکتار زمین برای مجموع تاییدشدگان، تامین شده است.

,

بیات‌منش، مجموع تعداد نهایی تاییدشدگان در استان را 14 هزار و 64 نفر بیان کرد و افزود: از این تعدادتاکنون 13 هزار و 355 نفر دارای واریزی نقدی بوده و برای 13 هزار و 338 نفر نیز تخصیص پروژه شده است.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای 570 نفر از متقاضیان، کمبود زمین داشتیم، گفت: زمین مورد نیاز این متقاضیان (70 نفر در خرمدره و 500 نفر در قیدار) از بنیاد مستضعفان تامین شده و در حال انجام جهت واگذاری است تا جهت ساخت در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

,

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با برخی دستگاه‌ها جهت تخصیص واکد مسکونی اظهار داشت: 609 نفر طبق تفاهمنامه با نیروهای مسلح (سپاه و نیروی انتظامی) در قالب 5 پروژه تعریف شدند که این تعداد به تعداد قبلی واحدها اضافه می‌شود.

,

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود که زمین‌های خود را جهت ساخت واحد مسکونی برای کارکنان آن‌ها در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند، خاطرنشان کرد: با 8 دستگاه اجرایی نیز تفاهمنامه‌هایی منعقد شده اما زمین مورد نیاز جهت ساخت زمین در اختیار اداره کل راه وشهرسازی استان قرار نگرفته است.

,

بیات‌منش افزود: مجموع متقاضیان این 8 دستگاه 1500 نفر است و در صورت در اختیار قرار دادن زمین، ثبت‌نام از متقاضیان نیز توسط خود دستگاه مربوطه انجام خواهد شد.

,

مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت 2 هزار واحد مسکونی در کوی زیتون را داریم، گفت: این مورد به دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام شده که در صورت تمایل می‌توان از این پروژه برای کارکنان آن‌ها اختصاص یابد و در همین راستا 30 درصد از متقاضیان واجد شرایط آموزش و پرورش با رضایت خود به پروژه کوی زیتون معرفی شدند.

,

وی با اشاره به تامین مسکن دهک‌های یک تا 3 اظهار داشت: مجموع واجدان شرایط این دهک‌ها نیز 1500 نفر بوده که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و حساب صد امام(ره) به ترتیب 600 ، 400 و 500 نفر هستند و با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن باید اجرا شود.

,

بیات‌منش خاطرنشان کرد: زمین برای ساخت مسکن دهک‌های یک تا 3 داریم اما چون در تامین آورده نقدی مشکل دارند باید از حمایت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این رابطه استفاده شود.

,

*‌ واریزی نقدی متقاضیان مسکن ملی در زنجان 30 درصد مجموع واریزی کشور است

, *‌ واریزی نقدی متقاضیان مسکن ملی در زنجان 30 درصد مجموع واریزی کشور است, *‌ واریزی نقدی متقاضیان مسکن ملی در زنجان 30 درصد مجموع واریزی کشور است,

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مجموع واریزی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان تاکنون 909 میلیارد تومان (حدود یک هزار میلیارد تومان) است، گفت: مجموع واریزی نقدی در کل کشور 3 هزار میلیارد تومان است که واریزی نقدی زنجان 30 درصد از مجموع کشور می‌شود و این امر، استقبال متقاضیان زنجانی از طرح اقدام ملی مسکن را نشان می‌دهد.

,

وی افزود: تاکنون 513 میلیارد تومان به پیمانکاران در استان زنجان پرداخت شده است.

,

بیات‌منش با اشاره به وقفه 2 ماهه به دلیل عدم تامین سیمان مورد نیاز در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان اظهار داشت: پروژه‌ها طی این مدت با 10 تا 20 درصد ظرفیت کاری خود انجام شدند که امیدواریم با اقداماتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، شاهد بازگشت قیمت‌ها به قبل باشیم چرا که مردم به ما اعتماد کرده و با شرکت در طرح اقدام ملی مسکن، آورده خود را در اختیار ما قرار داده‌اند.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه آورده نقدی متقاضیان تا 3 مرحله دریافت می‌شود، گفت: همزمان با دریافت این مبالغ، تفکیک سندهای تک‌برگی، اخذ نقشه و پروانه و اجرای فنداسیون پروژه‌ها صورت می‌گیرد تا تسهیلات تخصیص یابد.

,

وی افزود: پیمانکاران را ملزم کرده‌ایم که بعد از اجرای اینمراحل جهت دریافت تسهیلات به بانک مسکن مراجعه کنند.

,

بیات‌منش با بیان اینکه تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در ابتدا 100 میلیون تومان بود که در ادامه با تصویب شورای پول و اعتبار به 150 میلیون تومان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب تسهیلات 250 میلیون تومانی در شورای پول و اعتبار امیدواریم این مهم نیز تا انتهای سال جاری ابلاغ شود تا بتوانیم بین 50 تا 60 درصد هزینه ساخت واحدها را از طریق تسهیلات، پوشش دهیم.

,

*‌ نیاز استان به مسکن طی 4 سال آینده 46 هزار واحد است

, *‌ نیاز استان به مسکن طی 4 سال آینده 46 هزار واحد است, *‌ نیاز استان به مسکن طی 4 سال آینده 46 هزار واحد است,

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن که اخیراً توسط مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است، گفت: در قالب این قانون، سالانه یک میلیون و طی 4 سال آینده باید 4 میلیون واحد مسکونی در کل کشور تولید شود.

,

وی اظهار داشت: در این قانون به صراحت آمده که زمین‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی باید برای تولید مسکن مورد استفاده قرار گیرد چرا که دستگاه‌های دولتی معمولاً زمین‌های مازاد دارند.

,

بیات‌منش تصریح کرد: در این قانون، الزامی بر تولید مسکن توسط دولت نیست بلکه بسترهایی باید برای تولید سالانیه یک میلیون واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

,

وی با بیان اینکه قبل از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به دولت نیز مکاتباتی توسط وزارت راه و شهرسازی با استان‌ها صورت گرفته بود که برای تحقق این مهم، برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: نیاز استان زنجان به مسکن ناشی از فرسودگی مسکن، تشکیل خانوارهای جدید (با فرض نرخ رشد 2 درصدی خانوار)، کمبود فعلی مسکن و همچنین مهاجرت (منفی و مثبت) طی 4 سال آتی (بدون انباشت نیازهای سال قبل) 45 هزار و 885 واحد است.

,

بیات‌منش ادامه داد: سهم استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن بر اساس وسعت و جمعیت 52 هزار 800 واحد می‌شود.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع نیاز استان به مسکن 12 هزار واحد با تسهیلات بازسازی و نوسازی در روستاها و 3500 واحد نیز توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود، اظهار داشت: آنچه برای دولت می‌ماند حدود 30 هزار واحد طی 4 سال آینده است.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در قانون جهش تولید مسکن از جمله تامین زمین، مصالح بیمه و... پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه باید آیین‌نامه‌های لازم توسط وزارت‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت جهت تصویب به هیات دولت ارائه شود که پشتوانه محکمی برای تولید مسکن در کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه