اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا و غرب از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای عصبانی هستند

آمریکا و غرب از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای عصبانی هستند
صدرالحسینی گفت: بخش قابل توجهی از فشارهای اقتصادی و سیاسی سالیان گذشته غرب بر ایران با حضور کشورمان در یک پیمان منطقه‌ای مؤثر، محکوم به کاهش است و به طور قطع از دامنه اثرگذاری آن کاسته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، در شرایطی رخ داد که غرب فکر می‌کرد همه راه‌ها به روی ایران بسته شده و پروژه منزوی‌سازی جمهوری اسلامی از طرف آن‌ها موفق بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: تلاش آمریکا و غرب این بود که عضویت ایران در سازمان شانگهای اتفاق نیافتد و امروز ایالات متحده و بخشی از کشورهای مداخله‌گر اروپایی از این اتفاق ناراحت هستند. البته در داخل کشور هم برخی جریان‌های سیاسی تلاش می‌کردند تا ایران نتواند عضو سازمان شانگهای شود.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: سازمان همکاری شانگهای نزدیک به ۴۲ درصد جمعیت جهان، حدود ۵۰ درصد اقتصاد دنیا و همچنین ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی دنیا را در اختیار دارد. کل حجم کنونی اقتصادی این سازمان نزدیک به ۲۰ تریلیون دلار است که از ابتدای تأسیس آن بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است. همچنین حجم کل تجارت خارجی آن به ۶,۶ تریلیون دلار رسیده که در مقایسه با ۲۰ سال پیش حدود ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

,

صدرالحسینی اضافه کرد: این در حالی است که حجم اقتصاد اتحادیه اروپا ۱۵۱۶۸ میلیارد دلار است اما حجم اقتصاد سازمان شانگهای ۲۰۰۴۲ میلیارد دلار است و این خود نشانه اهمیت و قدرت ویژه اقتصادی این سازمان است.

,

وی عنوان کرد: ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگهای، می‌تواند در زمینه صادرات محصولات پزشکی، گردشگری سلامت و کاهش نیاز به دارو اقدامات مؤثری انجام دهد؛ همچنین در حوزه‌های فضایی، دریایی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی این مجموعه ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که با اتصال این کشورها به همدیگر یک رونق عمومی را ایجاد کند.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: بخش قابل توجهی از فشارهای اقتصادی و سیاسی سالیان گذشته غرب بر ایران با حضور کشورمان در یک پیمان منطقه‌ای مؤثر، محکوم به کاهش است و به طور قطع از دامنه اثرگذاری آن کاسته خواهد شد.

,

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: عضویت دائم در سازمانی به ابعاد شانگهای که بیشترین تولیدکننده و مصرف‌کننده انرژی در جهان محسوب می‌شود، به طور طبیعی جایگاه جهانی ایران را ارتقا خواهد داد.

,

وی تأکید کرد: برخی از کشور‌های عضو سازمان شانگهای نیازمند به انرژی هستند و ایران می‌تواند بدون توجه به تحریم‌های آمریکا در قبال فروش انرژی بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های خود را تأمین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه