اخبار داغ

در گفتگو با رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان عنوان شد؛

بی مهری هایی که گریبانگیر صنف محصولات فرهنگی کرمان است/ لزوم توجه به نظر کارشناسی صنفی جهت اعمال محدودیت های کرونایی

بی مهری هایی که گریبانگیر صنف محصولات فرهنگی کرمان است/ لزوم توجه به نظر کارشناسی صنفی جهت اعمال محدودیت های کرونایی
حمید کازرونی گفت: جای تأسف است در شرایطی که به شهروندان توصیه می شود که در منازل بمانند و فروشگاه های محصولات فرهنگی که باید به عرضه محتوای گوناگون، اسباب سرگرمی خانواده ها را فراهم کنند؛ به اجبار با محدودیت اعمال شده، تعطیل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید کازرونی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان نزدیک به 300 عضو تحت پوشش دارد، گفت: از این تعداد بیش از دو سوم مشغول فعالیت هستند و از مهم‌ترین رسته های تحت پوشش می‌توان به فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی، فروشگاه های عرضه لوازم عبادی و ویدئو کلوپ ها اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان ادامه داد: اگرچه در طول یک دهه که از تاسیس اتحادیه می گذرد، شمار زیادی از واحدهای صنفی سایر اتحادیه ها نیز کم و بیش با عرضه  محصولات فرهنگی تداخل دارند و این معضل یکی از بزرگترین چالش‌ها و مشکلات همه اتحادیه ها محسوب می‌شد؛ اما از حدود یک سال پیش به منظور رفع این معضل و کاهش آسیب‌های وارده، طرح اعطای عاملیت مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا که مراجعات حضوری را به شدت کاهش داده و باعث کُند شدن روند اجرای این طرح شده است اما در سال جاری با فروکش کردن بیماری مجددا اجرای این طرح سرعت بخشیده خواهد شد و در نتیجه در همه محلات و خیابان‌های شهر عاملین مجاز محصولات فرهنگی پس از طی مراحل مربوطه با تابلوهای متحدالشکل به شهروندان معرفی می شوند تا مردم بتوانند با خیالی آسوده به محتوای فرهنگی از قبیل فیلم، سریال، موسیقی و غیره دست یابند.

کازرونی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر با توجه به کاهش محسوس تولیدات سینمایی و عدم استقبال مردم از سینماها بخش عمده ای از فعالیت های فروشگاه ها نیز تحت الشعاع قرار گرفته است و بدتر از آن محدودیت فعالیت اعمال شده از سوی ستاد کرونا بوده و است.

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی کرمان تصریح کرد: جای تأسف است در شرایطی که به شهروندان توصیه می شود که در منازل بمانند و فروشگاه های محصولات فرهنگی که باید به عرضه محتوای گوناگون، اسباب سرگرمی خانواده ها را فراهم کنند؛ به اجبار با محدودیت اعمال شده، تعطیل می شوند؛ اما مشاهده می کنیم که زغال فروشی ها تا پاسی از شب به فعالیت مشغول هستند و زغال مجلسی عرضه می کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه در بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده، هیچ گونه نظری از کارشناسان صنفی اخذ نمی شود و این مسئله به مراتب بدتر از ویروس عمل می کند که این موضوع موجب شیوع دلسردی و نا امیدی در میان اهالی فرهنگ، ادب و هنر شده است.

کازرونی در پایان خاطر نشان کرد: چنین معضلاتی گریبانگیر اتحادیه است که در مقایسه نسبت و درصد تعداد اعضا به تمام کسبه در جنوب کشور از بالاترین سطح سواد و تحصیلات علمی برخوردار بوده و در جایگاه نخست قرار دارد و سزاوار نیست که این چنین مورد بی‌مهری قرار گیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه