اخبار داغ

آنچه درجلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه گذشت:

آغاز سال تحصیلی جدیدبا ۲۰ هزار نفردانش‌آموز در کهگیلویه/ آخرین وضعیت بازگشایی مدارس+تصاویر

آغاز سال تحصیلی جدیدبا ۲۰ هزار نفردانش‌آموز در کهگیلویه/ آخرین وضعیت بازگشایی مدارس+تصاویر
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه از حضور بیش از ۲۰ هزار نفر دانشآموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی و کاردانش در ۹۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی جدید خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با محوریت بازگشایی مدارس با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان برخی مسئولان ادارات و اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در این جلسه گفت:بیش از ۲۰ هزار نفر دانش آموز برای سه مقطع ابتدایی، متوسطه و فنی و کاردانش در ۹۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی جدیدبه تحصیل خواهند پرداخت.

,

فضل الله گنجی پور افزود: با شیوع کرونا در بیش از ۱۸ ماه گذشته عملا کلاس های درس تعطیل، معظلات و آسیب های زیادی را بر پیکر جامعه وارد ساخته است.

,

, ,

وی به مشکلات پیش آمده در خصوص تعطیلی مدارس و آموزش مجازی اشاره و تصریح کرد: نوعی افسردگی پنهان بین دانش آموزان ، خانواده‌ها و فرهنگیان با تعطیلی مدارس با شیوع کرونا ایجاد شده است.

,

گنجی پور ادامه داد: معضل دیگری نیز در جامعه دانش آموزی به وجود آمده و آن  نوعی  بی سوادی پنهان است که  نتیجه آن سالهای آینده مخصوصا در دوره ابتدایی مشخص خواهد شد.

,

این مسئول گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و رفت و آمد دانش آموزان نصب سرعت گیرها و خط کشی‌های عابران پیاده هر چه سریعتر انجام شود.

,

, ,

گنجی پور افزود: اداره مخابرات، نسبت به ارتقاع سرعت اینترنت در  مناطقی که تحت پوشش اینترنت نیستند یا مشکل ضعف دارند همکاری لازم را با اموزش و پرورش داشته باشند که دانش آموزان بتواند از آموزش های مجازی بهره ببرند.

,

وی تصریح کرد : در بحث لباس دانش آموزان اختیار عمل با انجمن  اولیا و مدیران مدارس است که  بحث لباس دانش آموزان را ساماندهی کنند.

,

فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست با تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس گفت: بیشتر شهدا ما دانش اموزان و فرهنگیان بودند که جامعه آموزش و پرورش  تقدیم انقلاب کردند.

,

, ,

دارا کریمی نژاد با اشاره به اینکه اکنون هم کرونای آموزشی داریم هم آموزشی کرونا افزود: کرونای آموزشی همین آسیب های است که با آن دست بگریبان هستیم و بحث فضای مجازی، چرا که ما  آمادگی ورود به این بستر را نداشتیم و به واسطه شیوع بیماری کرونا به ما تحمیل شد.

,

وی تصریح: امروزه در همه جا و حتی روستاها فضای مجازی هست اما نحوه استفاده از آن را یاد نگرفتیم.

,

کریمی نژاد شیوع بیماری کرونا یک فرصت دانست و عنوان کرد: ما می توانیم با کشورهای توسعه یافته، از طریق فضای مجازی، از علم روز هم استفاده کنیم.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود به عدم تغییر و تحول بحث آموزش اشاره و  گفت: وقتی نگاه می کنیم می بینیم آموزش و پرورش با گذشته تغییری نکرده و آسیب های آن نیزدو چندان نیز شده است. 

,

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مشکل ما بحث فرهنگی است افزود: شما رسانه ها را نگاه کنید، ۱۰ دقیقه صحبت می کنیم، صحبتهای را هم خبرنگاران ضبط و یادداشت می کنند اما بعد انتشار وقتی می خوانیم می گوییم آدمی که این صحبتها را کرده کلا حالش خوب نبوده، تا بخواهیم تکذیب کنیم اصلا فایده هم ندارد.

,

این مسئول بیان داشت: در بحث واکسناسیون انتظار داریم آموزش و پرورش جدی به  موضوع ورود کند و اگر اگر عذر موجهی معلمی ندارد که تزریق را انجام نداده سرکلاس حضور پیدا نکند و غیبت نیز محسوب شود.

,

کریمی نژاد ادامه داد: مدیر مدرسه موظف است اگر معلمی واکسیناسیون انجام نداده به او اجازه تدریس ندهد که سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد و همچنین اولیایی که برای کارهای فرزندان خود وارد مدرسه می شوند حتما کارت واکسناسیون داشته باشند.

,
, ,

نماینده انجمن اولیاء و مربیان در شورای آموزش و پرورش در این نشست گفت: با توجه به اینکه معلوم نیست مدارس به صورت کاملا حضوری برگزار شود و احتمال دارد به شیوه سال گذشته مجدد با بروز پیک های کرونا، مدارس در بستر مجازی انجام شود، در خصوص لباس فرم مدارس به اولیا با این وضع اقتصادی چیزی تحمیل نشود.

,

در ادامه نماینده مدیران متوسطه دوم کمبود سرانه را از مهمترین مشکلات مدارس دانست و خواهان همکاری در جهت رفع مشکلات شد.

,

در ادامه رئیس شورای شهر دهدشت هدف ازایجاد پروژه مهر را تعامل و همکاری درون بخشی و برون سازمانی عنوان کرد و سعی در جهت برطرف شدن مشکلات آموزش و پرورش را موردی مهم و اساسی برای شهرداری و شورای شهر دانست.

,

آرانپور با گلایه از اینکه این جلسه باید زودتر برگزار می شد افزود:طبق برنامه سنوات گذشته پاک سازی معابر منتهی به مدارس انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه