اخبار داغ

تفکر دفاع مقدس، پیشران توان موشکی و سامانه‌های 100درصد بومی ایرانی+تصاویر

تفکر دفاع مقدس، پیشران توان موشکی و سامانه‌های 100درصد بومی ایرانی+تصاویر
ساخت انواع موشک‌های سجیل، باور، شهاب 1،2،3، موشک دزفول، خرمشهر، رعد، فاتح،قدر، عماد، هرمز، ذوالفقار، زلزلال بارشی، قیام و سایر سامانه‌ها تنها بخشی از دستاوردهای دفاعی کشور با تفکر دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، با پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق با چراغ سبز امریکایی ها و برخی کشورهای منطقه و عوامل نفوذی غربی در کشور شدت گرفت. بحرانی که در گذشته توسط دو ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل شد که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر دو قطب جهانی قرار گرفته بودند. به عبارت دیگر، انگیزه آغازگران جنگ علیه ایران، ترکیبی از دو انگیزه منطقه‌ای و جهانی بود؛ جنگی رژیم بعث عراق در آخرین روزهای شهریور 1359 به ایران تحمیل کرد و هشت سال به طول انجامید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین دفاع مقدس فاقد هرگونه توان و قدرت دفاعی در برابر تهاجم گسترده دشمن تا بن دندان مسلح بود و کمک کشورهای غربی و عربی منطقه به صدام حسین باعث شد تا مدرن ترین میراژ های فرانسوی و جدید ترین توپ و تانک ها و موشک های دور برد در برای حمله سراسری به مرز های ایران و تصرف شهرها آغاز کرد.

,

, ,

از طرف دیگر تحریم تسلیحاتی ایران و حتی کشورهای که در جنگ ادوات نظامی به ایران می فروختند شدت یافت و بیشتر کشورها از ارسال ادوات نظامی به ایران خوددادری می کردند و تنها سوریه بخشی از نیازمندی های اولیه ایران را تامین می کرد.

,

این مهم باعث شد تا رزمندگان ما باتوکل به خداوند،توسل به قرآن و اهل‌بیت (ع)، اخلاص و ایمان با هدایت عالمانه امام خمینی(ره) نسبت به  دفاع همه جانبه از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی بپردازند و با شعار" ما می توانیم" خودکفایی در حوزه های مختلف نظامی به خصوص ساخت موشک های کوتاه برد و دور برد را آغاز کردند که در این بین نقش شهید والامقام حسن تهرانی مقدم در این حوزه کاملا مشهوده بوده است.

,

جمهوری اسلامی ایران که روزی حتی در تامین خرج گلوله RPG-7 خود با تحریم های گسترده  مواجه بود امروز با اتکا به خداوند و دانش و بینش نیروهای جوان و خلاق خود توانسد مرزهای فناورانه ساخت انواع ادوات نظامی، تجهیزات، موشک های مختلف را به نثار خون هزاران شهید در این راه به دست بیاورد تا به یکی از پرافتخار ترین کشورهای منطقه و جهان در بدترین شرایط تحریمی تبدیل شود.

,
, ,

تفکر ناب انقلابی بر گرفته از دفاع مقدس باعث شد تا امروز در طراحی و ساخت سیستم نظامی و دفاعی کشور در حال فرستادن ماهواره به فضا، تولید پیشرفته ترین موشکها، تولید جنگنده و دهها موفقیت چشمگیر دیگر در منطقه و جهان سرآمد باشیم.

,

جمهوری اسلامی ایران امروز با در اختیار داشتن سامانه‌های پدافندی به‌روز، در زمره کشورهای پیش‌رو در حوزه دفاع و پدافند هوایی قرار دارد و حتی وقتی با استفاده از این دانش بومی گران ترین پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک امریکایی را که در جهان مشهور بود را در آسمان با سامانه خرمشهر ساقط می کند اقتدار و توان و قدرت رزمی و پدافندی ایران اسلامی از همیشه بیشتر احساس می شود و دشمنان به خوبی بر این ادعا صحه می گدارند.

,

ساخت انواع و اقسام موشک های سجیل، باور، شهاب 1،2،3،موشک دزفول،سامانه های خرمشهر، رعد، فاتح،قدر، عماد،هرمز، ذوالفقار،زلزلال بارشی، قیام و سایر سامانه ها و موشک ها تنها بخشی از دستاوردهای دفاعی کشور در شرایط تحریم های فلج کننده کشور است.

,

مسئله دیگری که در این زمان مطرح است بحث دقت در هدفگیری موشک‌ها است که این امکان را به متخصصان ایرانی می دهد که بتوانند دقت این موشک‌ها را به دلخواه افزایش دهند و در این زمان موشک فاتح ۱۱۰ در سال ۱۳۸۱ با دقت ۱۰ متر تولید شد. این گونه بود که ایران توانست پس از دو دهه تلاش راه خود را برای تولید موشک‌های پیشرفته بومی با برد و دقت لازم هموار کند.

,

, ,

عبور از سیستم‌های دفاعی موشکی یکی دیگر از مسائل مطرح شده در توان موشکی بود که برای دستیابی به این قابلیت می‌بایست موشک‌ها به سرعت‌های بسیار بالایی دست یابند. اتفاقی که در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ با آزمایش موشک سجیل رخ داد. این موشک ۲۲ تنی بیش از ۴ کیلومتر بر ثانیه از آسمان بر سر اهداف فرود می‌آید که بنا بر اعتقاد کارشناسان رهگیری و انهدام آن توسط سیستم دفاع موشکی یا گنبد آهنین غیرممکن است.

,

موشک شهاب ۳ اولین موشک میان برد در ایران است، این موشک دارای سوخت مایع بوده که در نمونه ارتقا یافته آن به برد ۲ هزار کیلومتر می‌رسد. شهاب ۳ کلاهک ۷۰۰ کیلوگرمی دارد و نازل خروجی و بخش متغیر آن به موشک اجازه تغییر و اصلاح مسیر می‌دهد و سرعت نهایی آن حدود ۷ ماخ است. موشک شهاب ۳ نیز همانند دو نمونه قبلی دارای سکوی پرتاب متحرک است.

,

, ,

سایر سامانه ها و موشک های بروز ایرانی توانسته است تمام تست های فنی و عملیاتی را با موفقیت پشت سر بگذارند و حتی در حمله به پایگاه امریکایی در عین السد دقت در هدف گیری و قدرت انفجار این موشک ها باعث مبهوط ماندن جهانیان از قدرت و توان ایران در مقابله با اهداف دشمنان است .

,
به هر حال این همه توان و دانش در ساخت انواع و اقسام مختلف موشک ها و فناوری ساخت سامانه های مختلف تنها با تاسی از تفکر ولایی و انقلابی دفاع مقدس و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری است که ایران در اوج تحریم ها به بهترین پیشرفت های روز جهان رسانیده است.
,
 
,
هفته دفاع مقدس فرصتی است تا قدردان رشادت ها و فداکاری های شاهدان شهیدی باشیم که جان خویش را برای افزایش دانش و تکنولوژی ساخت سامانه ها و موشک های مختلف برای عزت مندی ایران اسلامی از دست دادند تا امروز ما به یکی از قدردت های برتر منطقه تبدیل شویم.
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه