اخبار داغ

در نشست خبری فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اصحاب رسانه مطرح شد؛

نقش برجسته عشایر در دفاع مقدس/ اجرای 63برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه عشایر

نقش برجسته عشایر در دفاع مقدس/ اجرای 63برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه عشایر
صادق عرفانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ عشایر بودیم اکنون نیز در کشور در بخش‌های مختلف شاهد حضور پررنگ این قشر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صادق عرفانی فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس یادآور بزرگی و شکوه مردم ایران و بزرگ مردانی است که در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند جنگی که توسط  ۳۰کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر انقلاب اسلامی که کشوری نوپا بود تحمیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی بیان کرد: دفاع مقدس از دوران های فراموش نشده انقلاب اسلامی است، در هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم با تمام داشته های خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند ذره ای از خاک ایران در تصرف دشمن بماند.
,
 
,
وی افزود: عشایر استان نیز در هشت سال دفاع مقدس رنگ پررنگی داشتند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد امروزه اگر آسایشی داریم مدیون شهدای هست سال دفاع مقدس است وظیفه ما نیز ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است ،این فرهنگ فرهنگی نیست که با گذر زمان کهنه شود بلکه روز به روز پویا تر و زنده تر می شود ، می بینیم امروزه در همه ی جبهه های مقاومت جوانانی هستند که نمونه بارز همین فرهنگ ایثار و شهادت است.
,
 
,
فرمانده سپاه عشایر استان عنوان کرد:  می بینیم که جوانان امروز به عنوان مدافعان حرم در جبهه مقاومت حضور پیدا کردند،  برخی  تصور می کنند این فرهنگ فقط مربوط به جنگ تحمیلی بوده اما امروز می بینیم زنده تر و پویاتر شده است،هزینه کردن در راستای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نسل های بعدی است.
,
 
,
عرفانی عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف دشمن در جنگ نا برابر هشت سال دفاع مقدس این بود که ایران یک کشور تازه شکل گرفته است و صدام را علم کردند که این کشور را از پا دربیاورد صدام ابزاری در دست کشورهای خارج از جمله‌ آمریکا بود اما نتوانستند به اهداف شان برسند،  رشادت ها و جان فشانی های اقشار مختلف باعث شد به پیروزی برسیم استان ما کوچک ترین شهید کشور را دارد کمتر از ۱۱ سال سن داشته است .
,
 
,
وی افزود: اما سوال اینجاست چرا اسم این جنگ دفاع مقدس نامگذاری شده‌است چون ایران شروع کننده جنگ نبود ایران فقط دفاع کرد در بسیار از عملیات ها فقط رژیم بعثی بود که حمله می کرد دشمن به دنبال از پا درآوردن این کشور بود اما هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.
,
 
,
فرمانده سپاه عشایر استان تصریح کرد: به عنوان بسیجیان این کشور باید دو موضوع را در دستور کار قرار دهیم یکی جبهه سخت و دیگری جبهه نرم است، دشمن دیده که در مقابل جبهه سخت کاری از پیش نخواهد برد امروزه وارد میدان نرم شده اند از توپ و تفنگ خبری نیست اگر در جنگ سخت خاکریز مشخص بود امروز می بینیم که خاکریز نامشخص است جنگ نرم ریشه در باورها و اعتقادات دارد. 
,
 
,
عرفانی عنوان کرد: امروز جنگ نرم در دنیا حرف اول را می زند و بر همه ما لازم است که در این کشور با تمام توان قدم برداریم و به عملکرد خودمان قانع نباشیم و تلاش کنیم پرچم اسلام را به دست امام عصر برسانیم .
,
 
,
وی با اشاره به نقش عشایر استان در عملیات های مختلف هفته دفاع مقدس بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور پررنگ عشایر بودیم اکنون نیز در کشور در بخش های مختلف شاهد حضور پررنگ این قشر هستیم. 
,
 
,
فرمانده سپاه عشایر استان به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس قریب به ۲۶ عنوان برنامه توسط سپاه عشایر استان در قالب  ۶۳ برنامه برگزار می شود از جمله این برنامه ها  تجلیل از رزمندگان و ایثارگران استان  است که از ۲۵۰ نفر از ایثارگران که  کمتر از ۶ ماه در جبهه حضور داشتند  تجلیل می شوند .
,
 
,
عرفانی ادامه داد: برگزاری رژه خودرویی، برگزاری یادواره های شهدا ،سرکشی از خانواده های ۳۵۰ شهید عشایر استان ،تجلیل از فرماندهان گردان های عشایر، روایت گری هشت سال دفاع مقدس، سرکشی از بیمارستان اعصاب و روان یاسوج  نیز از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس است که توسط سپاه عشایر استان برگزار می شود.
,
 
,
وی به دیگر برنامه های سپاه عشایر  اشاره کرد و گفت : نذر خون، سرکشی از پاسداران رزمنده ،تجلیل از سربازانی که پدرشان رزمنده بوده ، نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است همچنین برنامه ریزی شده  است پویش هر چادر یک حسینیه را در استان انجام دهیم.
,
 
,
عرفانی  به فعالیت های انجام شده توسط سپاه عشایر استان اشاره کرد و گفت: توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی، توزیع هزار پنل خورشیدی  در میان عشایر و مناطق روستایی دورافتاده از برنامه هایی است که توسط سپاه عشایر استان انجام شده و در طول سال در حال انجام است، بحث امنیت عشایر مورد توجه ویژه قرار دارد،  پیش بینی شده بسته های آموزشی در دورترین مناطق روستایی و محروم توزیع شود.
,
 
,
فرمانده سپاه عشایر استان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ جهیزیه توزیع شده است،اعزام تیم های پزشکی را به مناطق عشایری و روستایی داشتیم، ساخت ۴۵ واحد منازل مدد جو در مناطق مختلف عشایری را داشتیم که در هفته دفاع مقدس  به بهره برداری می رسد .
,
 
,
وی ادامه داد: در شهر سی سخت ۵ واحد در حال ساخت است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در بحث مشکل کم آبی که در خوزستان رخ داد قریب به ۶۰ تانکر خریداری و به استان خوزستان  انتقال دادیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه