اخبار داغ

چالش خانواده‌ها با مدارس خودمختار؛

افزایش غیرمتعارف شهریه مدارس غیردولتی دردوران کرونا و دانش‌آموزان سرگردان!

افزایش غیرمتعارف شهریه مدارس غیردولتی دردوران کرونا و دانش‌آموزان سرگردان!
تکلیف بازگشایی مدارس به دلیل ویروس کرونا هنوز مشخص نیست ولی با این حال هزینه‌های اخذ شده از سوی برخی مدارس غیردولتی افزایش غیرمتعارف و چندبرابری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، گویا قصه اخذ شهریه‌های بالا در برخی از مدارس غیردولتی سر دراز دارد و حتی با افزایش شهریه‌ها در مدارس، وضعیت کرونا را هم حساب و کتاب نکرده‌اند که با وجود وضعیت حاد کرونایی، تکلیف طوماری از کلاس‌ها و برنامه‌های تفریحی مهیج چه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نارضایتی والدین از افزایش ناعادلانه شهریه در مدارس غیردولتی، زمانی به اوج خود رسیده است که شیوع ویروس کرونا شرایط یکسانی را برای مدارس دولتی و غیردولتی به وجود آورده است و چنین به نظر می‌رسد که مدارس غیردولتی با اخذ هزینه‌های نجومی برای ارائه کلاس‌های متفاوت و برنامه‌های تفریحی، از حال و روز فردای کرونا بی خبر هستند.
تفاوت قیمت در شهریه‌های مدارس غیردولتی
این در حالی است که یکی از اولیای دانش آموز پایه دوم ابتدایی در تماس با خبرنگار اروم‌نیوز، از دو نرخی بودن شهریه ثبت نام خبر داده و گفت: قرار بود پسرم را در یکی از مدارس غیردولتی ثبت نام کنیم اما زمانی که برای ثبت نام در یکی از مدارس رفتیم با قیمتی متفاوت‌تر از مدارس دیگر روبرو شدیم و این جای تعجب دارد.
رشیدی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر هزینه شهریه‌های برخی از مدارس غیردولتی در ارومیه متفاوت است چرا که هزینه شهریه در مدرسه واقع در یک مدرسه در بالای شهر، حدود ۴ میلیون بیشتر از هزینه شهریه در مدرسه واقع در مناطق دیگر اعلام شد.
وی افزود: در حال حاضر تکلیف بازگشایی مدارس چندان مشخص نیست و اخذ مبالغ هنگفت از سوی برخی از مدارس غیردولتی بی انصافی است و مسئولین ذی ربط باید به تفاوت شهریه‌های اخذ شده از سوی این مدارس رسیدگی کنند چرا که هنوز خانواده‌ها نتوانسته‌اند مبالغی را که در سال تحصیلی گذشته، بابت کلاس‌ها و برنامه‌های برگزار نشده از سوی مدارس، پرداخت کرده‌اند را پس بگیرند.
افزایش هزینه‌های یادگیری به سبب شیوع ویروس کرونا
علی حبیبی یکی از اولیای دانش آموزان مقطع ابتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز با اشاره به افزایش هزینه‌های مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: آموزش مجازی هزینه‌های بسیاری برای والدین دانش‌آموزان دارد و از سوی دیگر شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی نیز باری بر دوش خانواده‌های طبقه متوسط و کم‌درآمد نهاده است که نتیجه حاصل از این آموزش‌ها چندان رضایت‌بخش هم نیست.
وی بیان کرد: واقعیت امر این است که در حال حاضر، مایل به بازگشایی مدارس حضوری هستیم چرا که آموزش حضوری در قبال آموزش غیرحضوری از کیفیت بیشتری برخوردار است و از این رو معلمان، از تدریس غیرحضوری در مدارس غیردولتی رنج می‌برند و دانش‌آموزان نیز بهره چندانی از این آموزش‌های مجازی نمی‌برند.
علی حبیبی گفت: پسر من دانش‌آموز مقطع دوم ابتدایی بوده و از اواسط دوره پیش دبستانی به دلیل شیوع کرونا در آموزش‌های مجازی و آنلاین مدرسه شرکت کرد اما آنچنان که باید سواد خواندن و نوشتن را به خوبی نیاموخته است هرچند که در یک مدرسه غیردولتی تحصیل کرده است.
اخذ مبالغ غیر متعارف مدارس توسط برخی از مدارس غیرانتفاعی
یکی دیگر از اولیای دانش آموزان پایه ابتدایی در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز گفت: طی سال گذشته پسرم را در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کرده بودم اما متأسفانه به دلیل خلف وعده مدارس غیر انتفاعی، از ادامه تحصیل پسرم در این مدرسه صرف نظر کرده و در یک مدرسه دولتی ثبت نام کرده‌ام که امسال نیز به دلیل رضایت کامل از نحوه تدریس و عملکرد این مدرسه، هم‌چنان به تحصیل خود ادامه خواهد داد.
سهند کاظمی ادامه داد: طی سال گذشته در حین ثبت نام در یکی از مدارس غیرانتفاعی، فرم ثبت نام را به مبلغ ۵ میلیون تومان امضا کرده بودم اما با وجود شیوع ویروس کرونا و بلاتکلیفی در بازگشایی مدارس، برنامه‌های ورزشی، نقاشی و خوشنویسی جز برنامه‌های کمک آموزشی ارائه شده به دانش آموزان بود.
وی افزود: متأسفانه بعد از گذشت مدتی متوجه شدیم که هزینه ثبت نام در این مدرسه غیرانتفاعی با تمام هزینه‌های موجود، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که از ما مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.
این ولی دانش‌آموز گفت: در پی اعتراض نسبت به اخذ مبلغ اضافی از سوی این مدرسه غیردولتی، موفق شدم تا نصفی از مبلغ اخذ شده را دریافت کنم اما همین مشکلات باعث شد تا پسرم را در یک مدرسه دولتی ثبت نام کنم.
سهند کاظمی افزود: متأسفانه برخی از مدارس غیرانتفاعی با اخذ مبالغ بالاتر تز شهریه مصوب خود از اولیای دانش آموزان در چنین شرایط کرونایی که تکلیف بازگشایی مدارس و ارائه برنامه‌هایی هم‌چون شنا و نقاشی مشخص نیست، برای خود کسب و کاری به راه انداخته‌اند.
در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا، تکلیف بازگشایی مدارس مشخص نیست اما در این میان، برخی از مدارس غیردولتی در ارومیه، اقدام به اخذ شهریه‌های نجومی کرده‌اند و همین موضوع منجر به نارضایتی والدین و از سویی ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی شده است.
انتهای پیام/

,
, تفاوت قیمت در شهریه‌های مدارس غیردولتی, تفاوت قیمت در شهریه‌های مدارس غیردولتی,
,
,
,
, افزایش هزینه‌های یادگیری به سبب شیوع ویروس کرونا, افزایش هزینه‌های یادگیری به سبب شیوع ویروس کرونا,
,
,
,
, اخذ مبالغ غیر متعارف مدارس توسط برخی از مدارس غیرانتفاعی, اخذ مبالغ غیر متعارف مدارس توسط برخی از مدارس غیرانتفاعی,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه