اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان قزوین عنوان کرد؛

کمبود نهاده‌ها زمینه‌ساز افزایش قیمت تخم‌مرغ/ روزانه ۴۰ تُن تخم مرغ در استان تولید می‌شود

کمبود نهاده‌ها زمینه‌ساز افزایش قیمت تخم‌مرغ/ روزانه ۴۰ تُن تخم مرغ در استان تولید می‌شود
منصور بازدار با اشاره به اینکه کبود نهاده‌های طیور سبب گرانی تخم مرغ شده گفت: قزوین تنها استانی است که توانسته قیمت تخم مرغ را در قیمت ۴۵هزار تومان ثابت نگه دارد؛ روزانه ۴۰ تُن تخم مرغ در استان تولید می‌شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح‌ قزوین، در طول چند ماه گذشته چندین بار قیمت اقلام اساسی با نوساناتی همراه بود به طوریکه در هفته پیش زمزمه گرانی تخم‌مرغ تا حدود ۵۰ هزار تومان شنیده ‌می‌شد که مرغداران این افزایش قیمت را به افزایش هزینه تمام شده تولید نسبت می‌دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین،,

منصور بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار کرد: افزایش نرخ تخم‌مرغ به قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم‌مرغ بازمی‌گردد، به طوریکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای تولید کننده ۳۸ هزار تومان تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید تخم‌مرغ استان کاهش پیدا نکرده است، افزود: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم‌مرغ به صورت خرده فروشی ۴۰ هزار تومان بین بنکداران و فروشگاه‌ها توزیع می‌شود که آن‌ها نیز با در نظر گرفتن سود هر شانه را بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه قزوین تنها استانی است که توانسته قیمت تخم مرغ را در قیمت ۴۵هزار تومان ثابت نگه دارد، در حالیکه استان‌های همجوار تا شانه‌ای ۵۵ هزار تومان افزایش داشته است.

بازدار با اشاره به افزایش قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ اذعان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در استان بالاست به طوری که روزانه چهل تن تولید در استان داریم که بخشی از آن در شهر قزوین و مابقی را در سایر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر عدد تخم‌مرغ ۱۵۰۰ تومان است، ابراز کرد: از آنجایی که نگهداری مرغ‌ها از نظر تخمک‌گذاری مقرون به صرفه نیست، مرغداری‌ها ناچار هستند تعدادی از تولیدات را حذف کنند.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان قزوین ادامه داد: سال گذشته دولت برای تامین نهاده‌های طیور ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده بود اما از سال گذشته تاکنون سه بار افزایش قیمت در نهاده‌ها صورت گرفته که این موضوع قیمت مرغ و تخم‌مرغ را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است.

بازدار عنوان کرد: اکنون هزینه‌های جانبی نظیر ویتامین‌ها، کنسانتره، کارگر و هزینه‌های حامل‌های انرژی ۳۵ درصد گران شده و با این شرایط تولید کننده توان ادامه تولید نخواهد داشت؛ سال گذشته پولت یک‌روزه ۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۷۵ هزار رسیده است

وی اضافه کرد: میانگین فروش ما طی۵ ماهه اول سال کمتر از ۱۵هزار تن بود و مرغداران با پذیرش ضرر به تولید پرداختند به همین دلیل بسیاری از مرغداری‌ها تولیدات خود را حذف کردند لذا اگر قیمت بیش از قیمت موجود کاهش یابد مابقی مرغداران نیز میزان مازاد یعنی ۱/۵ میلیون قطعه مرغ پیر خود را حذف می کنند.

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان قزوین در پایان گفت: اگر حمایتی در جهت تامین نهاده‌های دامی ‌‌طیور صورت نگیرد، مرغداران توان جوجه‌ریزی نخواهند داشت و ممکن است وضعیت بدتر از وضع موجود شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه