اخبار داغ

مردمی که برای زندگی «هیچ» ندارند؛

محرومیت، تنیده در جان زز و ماهرو/منطقه‌ای در حسرت ابتدایی ترین امکانات

محرومیت، تنیده در جان زز و ماهرو/منطقه‌ای در حسرت ابتدایی ترین امکانات
محرومیت، در جان زز و ماهروی الیگودرز تنیده شده و اهالی این منطقه در حسرت ابتدایی ترین امکانات به نظاره نشسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محرومیت را می توان در طی کردن مسافتی سخت برای رسیدن به امکانات دید، محرومیت را می توان در مسیرهای سخت بدون راه مناسب مشاهده کرد، محرومیت را می توان در ساعتها مسیر طولانی برای رسیدن به پزشک فهمید که اینگونه طعم تلخ محرومیت با جان منطقه ای محروم به نام زز و ماهرو الیگودرز آمیخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

مردمان ساکن در این منطقه، قربانی محرومیت ها و بی توجهی هایی شده اند که سالهاست گریبانگیر آنها شده اگرچه طی این سالها خبرهایی برای رفع محرومیت در این منطقه اعلام شده اما یا رنگ تحقق به خود نگرفته و یا روند اجرای پروژه ها در این منطقه بسیار کُند بوده است.

,

مسیر نامناسب، عدم اشتغال، کمبود مشکلات خدماتی بخشی از مشکلات اهالی این منطقه است که برای توسعه و رفع مشکلات این منطقه محروم که جزء هفت بخش محروم کشور محسوب می شود، نیاز است همه مسئولان و دستگاه ها دست به دست هم داده و رفع مشکلات این منطقه را در اولویت قرار دهند.

,

با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی این منطقه، این مسیر زمستان های برفگیر و بسیار سختی دارد تا جایی که ارتفاع برف در برخی از مسیرها به بیش از چهار متر می رسد و همین سبب قطع ارتباط راه و ایجاد مشکلاتی به دنبال آن می شود.

,

در همین راستا برای رفع محرومیت زدایی در این منطقه، بنیاد علوی نیز آستین همت بالا زده تا در کنار سایر دستگاه ها بتواند بخشی از مشکلات این منطقه را برطرف نماید.

,

,

, ,

ضرورت رفع مشکل کم آبی در زز و ماهرو

, ضرورت رفع مشکل کم آبی در زز و ماهرو, ضرورت رفع مشکل کم آبی در زز و ماهرو,

ماشاءاله نعمتی فرماندار الیگودرز اظهار داشت: زز و ماهرو با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر، ۳۸ درصد از شهرستان الیگودرز را به خود اختصاص داده و به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه صعب العبوری است که دارای مشکلاتی بوده و محرومیت های این منطقه سبب شده تا جزء هفت بخش محروم کشور به شمار رود.

,

وی افزود: برای رفع مشکلات در این منطقه قرار شد علاوه بر اعتبارات ملی و استانی، از سرانه اعتبارات نیز بخشی در نظر گرفته شود تا بتواند مشکلاتی را در زز و ماهرو برطرف کرد.

,

فرماندار الیگودرز خاطر نشان کرد: این منطقه با مشکلات کم آبی آب همراه است که اگر مشکل کم آبی این منطقه حل شود طی سال های آینده مشکلات در این بخش بیشتر می شود.

,

تامین برق پایدار در شول آباد

, تامین برق پایدار در شول آباد, تامین برق پایدار در شول آباد,

فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار داشت: طی دو سال اخیر پروژه های مناسبی در زز و ماهرو انجام شده است، احداث تغذیه برق شول آباد در دستور کار است که باید ۱۲ کیلومتر شبکه احداث شود که فاز اول این پروژه اجرا شده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود این پروژه تا تابستان سال آینده تکمیل گردد و یک برق پایدار و مطمئن برای این منطقه ایجاد شود.

,

وی افزود: همچنین امسال اعتباراتی برای بهینه سازی برق روستایی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز ترمیم و اصلاح صورت گیرد و تعدادی چراغ برق برای معابر خریداری شده که که تحویل داده می شود.

,

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: یکی از مشکلات این منطقه عدم راه دسترسی منابس به روستاها است و در صورتی که مشکل راه حل شود می توان برای ارائه خدمات برق و احداث شبکه اقداماتی را در این منطقه انجام داد البته تا رفع این مشکل قرار است تعدادی پنل خورشیدی به زودی در اختیار آنها قرار داده شود.

,

,

, ,

اجرای ۱۲۵ پروژه زیر ساختی

, اجرای ۱۲۵ پروژه زیر ساختی, اجرای ۱۲۵ پروژه زیر ساختی,

مسعود رضایی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح توسعه منظومه روستایی زز و ماهرو اجرا می شود که توسعه پایدار هدف اصلی اجرای این طرح است و نقاط ضعف و قدرت بررسی می شود که اقداماتی نیز برای مسائل و مشکلات صورت می گیرد.

,

وی افزود: در سال جاری ۱۲۵ پروژه زیر ساختی برای این منطقه در دستور کار قرار گرفته که تفاهم نامه این پروژه ها منعقد شده و در واقع این پروژه ها، پیش نیاز پروژه های بعدی برای توسعه است.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: این پروژه ها در بخش های راهداری، ورزش، میراث فرهنگی، آب منطقه ای، گاز، امور عشایر و جهاد کشاورزی است.

,

رضایی بیان کرد: از جمعیت ۱۰ هزار نفری در این منطقه بالغ بر ۲۵ درصد از بیکاری رنج می برند که در راستای توسعه اشتغالزایی با توجه به ظرفیت منطقه اقداماتی صورت گرفته به طوری که ۱۱۲ پرونده قالیبافی، ۲۵ پرونده زنبورداری، پنج پرونده در حوزه کشاورزی، ۵۰ پرونده دامداری که در مجموع ۳۰۸ پرونده اشتغالزایی در این منطقه پیگیری و صادر شده اند.

,

وی با اشاره به مسکن این منطقه گفت: ۵۴۰ پرونده مسکن روستایی در این منطقه تشکیل شده که کار ساخت ۷۷ واحد آغاز شده و برای ۱۵۰ واحد دیگر در دستور کار قرار دارد.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان خاطر نشان کرد: ۳۴ روستا در این منطقه مشکل راه دسترسی دارند که همین سبب کند شدن پروژه ها شده که برخی از این روستاها با مشکل برق و آب مواجه هستند.

,

,

, ,

تنها ۱۱۶ روستای الیگودرز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب

, تنها ۱۱۶ روستای الیگودرز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب, تنها ۱۱۶ روستای الیگودرز تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب,

حمیدرضا کرموند مدیر عامل آب و فاضلاب لرستان افزود: از ۳۲۰ روستای شهرستان الیگودرز تنها ۱۱۶ روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند و مابقی تحت پوشش نیستند البته برای ارائه خدمات اقداماتی صورت گرفته ولی در مجموع به نظر می رسد تمایلی برای تحت پوشش بودن ندارد.

,

وی بیان کرد: تلاش می شود تا با حفر چاه و مخزن، مشکلات آب در جنوب این منطقه برطرف شود و رفع مشکلات در حوزه آب این منطقه طی امسال و سال آینده با تلاش حل گردد.

,

مدیر عامل آب و فاضلاب لرستان با اشاره به کمبود اعتبارات تصریح کرد: آب و فاضلاب ۲۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی بدهی دارد، برای آبرسانی و رفع مشکلات حوزه آب در ۸۰ روستای محروم بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

کرموند عنوان کرد: ۵۰ روستای محروم که با مشکل آب همراه است شناسایی شده که تلاش شده از ظرفیت خیرین بخشی از این مشکلات برطرف شود.

,

رفع مشکلات زز و ماهرو در دستور کار است

, رفع مشکلات زز و ماهرو در دستور کار است, رفع مشکلات زز و ماهرو در دستور کار است,

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از برگزاری وبینار، بررسی مسائل و مشکلات حوزه زز و ماهرو الیگودرز است که این منطقه به دلیل شرایط صعب العبور بودن و محرومیت با مشکلاتی همراه است.

,

وی افزود: تلاش می شود تا با همکاری دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات، و راهداری بتوانیم بخشی از مشکلات مردم این منطقه را برطرف کنیم که پیگیری های لازم در این راستا صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه