اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

اجرای ۵۷۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران/ ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان افتتاح می‌شود

اجرای ۵۷۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران/ ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان افتتاح می‌شود
سیاوش مسلمی با بیان اینکه طی هفته دفاع مقدس نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ طرح در سطح مازندران به اجرا خواهد درآمد؛ گفت: امروز اگر ما بتوانیم سبک زندگی شهدایی را در جامعه پر رنگ کنیم و به نسل جدیدمان منتقل کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات فعلی جامعه‌مان مرتفع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردارسیاوش مسلمی سه‌شنبه شب در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مازندران که در سالن اجتماعات سپاه کربلا مازندران برگزار شد، با عرض تسلیت و درود به روح شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم و نیز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: طی هفته دفاع مقدس نزدیک به 5 هزار و 700 طرح در سطح استان به اجرا خواهد درآمد.

وی افزود: شهدا در راهی قدم نهادند که دست از زندگی کشیدند و اکنون همه ما به نیکی از آن‌ها یاد می‌کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: عشق به ولابت، ائمه اطهار و امام حسین(ع) و اعتقاد به معاد و زندگی حقیقی در دنیای دیگر که خیلی از این شهدا قبل از شهادت موجب شد تا این شهدا این راه را عاشقانه انتخاب کنند و از سویی دیگر با علم به کاری که دارند انجام می‌دهند، در این وادی قدم نهادند و لذا تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، یادآور خیلی از رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای عزیزی است که این هفته به نام آنان مزین شده است.

این مسئول ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه بی پایانی است که ما هر چه از این معدن بی انتها استخراج کنیم، تضمین کننده ماندگاری و بقای انقلاب است.

مسلمی گفت: آنچه از این گنجینه با ارزش برداشت می‌شود، ختم به اعتلای ارزش‌‌های دینی است چرا که جنس شهدا جنس دین و ولایت مداری و روح خدایی بود.

وی بیان کرد: ما هر چه بتوانیم خروجی فعالیت‌هایمان را روی این موضوع معطوف کنیم که بتوانیم روحیه امیدآفرینی را مبتنی بر بالا بردن اعتقادات دینی را بنا کنیم تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است و آینده انقلاب اسلامی مبتنی بر نسل سوم و چهارم انقلاب است که امروز دشمن همه توان، ابزار و نقشه‌های خود را معطوف به این دو نسل کرده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، عنوان کرد: آنچه که ما امروز باید برنامه ریزی کنیم، برداشت از این معادن بی نظیر دفاع مقدس، با تکنولوژی های روز است که قطعا می‌تواند تربیت کننده نسل جدید ما باشد و لذا تربیت دینی جوانان میهن عزیز ما تنها راه برون رفت از فضای فعلی لجام گسیخته و ولنگار در حوزه فرهنگی کشور است.

این مسئول، افزود: امروز اگر ما بتوانیم سبک زندگی شهدایی را در جامعه پر رنگ کنیم و به نسل جدیدمان منتقل کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات فعلی جامعه‌مان مرتفع خواهد شد؛ امروز همه داشته‌های دشمن در یک نقطه متمرکز شده است و آن اینکه باورهای دینی جوانان ما را هدف قرار داده است.

مسلمی اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از هنجارهای گذشته ما امروز به ضد هنجار و بسیاری از ناهنجاری‌های ما نیز به هنجار مبدل گشته است، اگر دیروز سگ بازی و بد حجابی و بی حجابی به عنوان یک ضد هنجار بوده اما امروز به عنوان یک هنجار در جامعه تبدیل شده است؛ چه بسا اگر بخواهیم بی تفاوت به این منوال ادامه دهیم، تبعات جبران ناپذیری را در آینده شاهد باشیم.

وی مطرح کرد: همه این مسائل می‌شود با انتقال مفاهیم دفاع مقدس، معارف دفاع مقدس، احیای روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در جوانان ما و پر رنگ کردن غیرت دینی جوانان ما، مرتفع شود؛ امروز دشمن شدیدا به جنگ نرم دل بسته است، جنگی که برای نسل جوان ما طراحی شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم با کار دست، عمل به جا و دقیق، الگوهای شایسته‌ای که در انقلاب کم نداریم، تربیت دینی جوانان‌مان را در الویت قرار دهیم؛ سد محکمی در برابر این تحرکات دشمن خواهیم ساخت.

این مسئول، اضافه کرد: امروز تمام هدف‌گذاری‌های ما در مقیاس احیای باورهای دینی باید معطوف به نسل سوم و چهارم باشد، اگر توانستیم نسل جوان‌مان را دریابیم قطعا انقلاب عزیزمان را برای همیشه بیمه کردیم و اگر نتوانیم این نسل را با بهره‌گیری از انگاره‌های دینی و ذخایر بی انتهای دفاع مقدس به سرمنزل مقصود برسانیم قطعا در آینده دچار مشکلات بسیاری در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهیم شد.

مسلمی با اشاره به شعار «ما مقتدریم» شعار امسال هفته دفاع مقدس تصریح کرد: این اقتدار و این توانایی در جمهوری اسلامی به برکت و پشتیبانی خون شهدای ما است و این شعار است که ما را به سرمنزل نجات و تمدن نوین اسلامی برساند.

وی در ادامه به گستردگی برنامه‌های حوزه‌ها، نواحی و بسیج طی هفته دفاع مقدس در جای جای مازندران اشاره کرد و گفت: راه اندازی ستادهای دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها، فضاسازی محیطی، ساخت محتوا، اطلاع رسانی و برنامه ریزی برنامه‌های این هفته از جمله برنامه‌های پیش از هفته دفاع مقدس در سطح استان بود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران، اذعان کرد: ساخت کلیپ، مستند، مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات علمداران مقاومت، ساخت برنامه تلویزیونی، تنظیم سند توسعه پنج ساله استان مازندران توسط مجمع بسیجیان استان مازندران، اجلاسیه مجمع بسیجیان مازندران، بازسازی عملیات کربلای پنج در بهشهر، برنامه نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان جهاد و شهادت و تجلیل از 5 هزار نفر پیشکسوتان، از جمله برنامه‌های این ایام است.

این مسئول افزود: بنا است تا پایان امسال از حدود یک میلیون نفر از پیشکسوتان تجلیل صورت گیرد که سهم استان مازندران، 55 هزار نفر است که سهم سپاه از این میزان، 35 هزار نفر است.

مسلمی اظهار کرد: برپایی موکب‌های اربعین در سطح استان، رونمایی از طرح‌های اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی، تجلیل از کارآفرینان جوان برتر، آیین افتتاح و توزیع کمک مومنانه، توزیع 10 هزار بسته معیشتی با اعتبار 5 میلیارد تومان در سطح استان، توزیع 200 سری جهیزیه عروس به ارزش 3 میلیارد تومان در سطح استان و توزیع 5 هزار بسته نوشت افزار به ارزش 2.5 میلیارد تومان در سطح استان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات این ایام در استان مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: افتتتاح نمایشگاه شهیدان، جانبازان، آزادگان و صلابت سربازان، طرح شهید سلیمانی با مشارکت 80 هزار جهادگر در مازندران، رونمایی از سامانه امین جهت بهره مندی بیماران کرونا از خدمات گوناگون، آموزش راویان دفاع مقدس، بهره برداری از 200 پروژه محرومیت زدایی، اعزام 100 گروه جهادی، عطرافشانی گلزار شهدا، همایش نقش زن در دفاع مقدس، نمایشگاه آثار تجسمی، حضور در منازل شهدا، تجلیل از زنان نمونه کارآفرین، حضور بسیجیان در مصلی‌ها، برپایی میز خدمت در مصلی‌ها، برگزاری یادواره‌های شهدا و فراخوانی گردان‌های بیت المقدس عشایری از دیگر برنامه‌های این هفته در استان مازندران است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه