اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس در میزگرد «دفاع مقدس؛ فرصت ها و تهدیدات»:

مهمترین هدف دشمنان از تحریف ضربه زدن به مشارکت های مردمی است/دفاع مقدس الگوی حرکت عظیم ملت ایران در انقلاب اسلامی

مهمترین هدف دشمنان از تحریف ضربه زدن به مشارکت های مردمی است/دفاع مقدس الگوی حرکت عظیم ملت ایران در انقلاب اسلامی
سرهنگ کریمی گفت: یکی از اهداف دشمنان در جریان تحریف و فراموشی ضربه زدن به حرکت عظیم ملت ایران است و به دلیل اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی مردمی بودن و مشارکت مردم است دشمن مشارکت مردم را بزرگترین تهدید می داند و لذا دنبال آسیب به وجهه مردمی نظام اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ در آستانه چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس میزگرد تخصصی «دفاع مقدس؛ فرصت ها و تهدیدات» با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان برجسته فرهنگی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در این میزگرد تخصصی سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، سید مجتبی آل یاسین مشاور استاندار مرکزی و مسئول هماهنگی امور ایثارگران، سید جواد محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله، مجید فرامرزی مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، حاجعلی عسگری از کارشناسان برجسته صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس، محمود زینعلی مسئول کانون وابستگان سپاه روح الله، آرش صحرا نورد مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک و تعدادی از کارشناسان فرهنگی حضور داشتند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنج عظیم و ثروت ملی است و این بیان حکیمانه علاوه بر اینکه درس های فراوانی برای شرایط امروز ما دارد می تواند به عنوان سند بالادستی و چشم انداز مهم مورد توجه باشد.

وی افزود: آنچیزی که امروز در خصوص دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه باشد جلوگیری از تحریف و فراموشی سپردن و انتقال صحیح آن به نسل جوان است و لذا با این راهبرد باید کلیه برنامه هایی که در حوزه دفاع مقدس مدنظر است تحقق این مسائل را به دنبال داشته باشد.

تلاش های ۴۲ ساله دشمنان برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تلاش های دشمنان در طول ۴۲ سال گذشته برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی بیان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل این نهضت اسلامی همواره به دنبال تحریف در مقاطع مختلف بوده اند و با روش های متفاوت سعی کرده اند مسائل را وارونه جلوه دهند که خوشبختانه در بسیاری از مقاطع با هوشیاری ملت راهبردهای آنها شکست خورده است.

وی افزود: یکی از اهداف دشمنان در جریان تحریف و فراموشی ضربه زدن به حرکت عظیم ملت ایران است و به دلیل اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی مردمی بودن و مشارکت مردم است دشمن مشارکت مردم را بزرگترین تهدید می داند و لذا دنبال آسیب به وجهه مردمی نظام اسلامی است.

کریمی تأکید کرد: ملت ایران با تشکیل نهضت اسلامی با هدایت های حضرت امام(ره) تصمیم خود را برای استقلال و آزادی همه جانبه گرفتند و در طی این سال ها نشان دادند عزم راسخ برای ادامه مسیر دارند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان ملت در همه راهبردهای ۴۲ ساله دچار شکست های سنگین شده اند،گفت: لذا در طی چند سال اخیر با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال وارونه نشان دادن حقایق ، تحریف واقعیت ها و فراموشی ارزش های اسلامی است.

یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است که با گروگان گیری اذهان عمومی به دنبال تحقق اهداف خود است و دشمن در طی چند سال اخیر به مسئله تحریف دفاع مقدس و فراموشی حماسه های درخشان ملت ایران در دفاع مقدس می پردازد.وی ادامه داد: سال گذشته در دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان و تجلیل از یک میلیون رزمنده جهاد و مقاومت ایشان به درستی به مسئله تمرکز دشمنان بر تحریف دفاع مقدس اشاره کردند و نکاتی کلیدی را مطرح نمودند و البته در طی یک سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در این راستا انجام داد که استان مرکزی هم در میدان نقش موثری داشت.

کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در جنگ تحمیلی نقش بسیار چشمگیر و موثری داشته و لذا از نعمت زادگاه حضرت امام(ره) و شهدای شاخص و مفاخر بزرگی بهره مند بوده در طی سالیان اخیر اقدامات بزرگی در راستای معرفی و تبیین این مسائل داشته است.

وی ادامه داد: از طرفی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در طی سالیان بعد از دفاع مقدس ترویج فاکتورهای استفاده شده در این مقطع نورانی از جمله ایثار، ازخودگذشتگی، جهاد، دلاوری، فداکاری و سایر شاخصه های دیگر بوده و امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس هنوز این دغدغه در بیانات نورانی ایشان مشاهده می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اقدامات زیرساختی در استان مرکزی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: از ۷ سال گذشته برای تحقق همه دغدغه های مربوط به دفاع مقدس سعی کردیم فرهنگ دفاع مقدس را در ۸ رویکرد مهم محقق کنیم که رویکردها شامل علمی و پژوهشی، محرومیت زدایی، آموزشی و تربیتی، توسعه زیرساخت ها، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی ، تبیینی هنری و تبلیغی و عمرانی بودند و کلیه برنامه ها در رویکردهای بیان شده با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس انجام شد.

وی افزود: با تشکیل ستاد پیشینه رزم استان مرکزی و تعمیق آن به ستاد کنگره شهدای استان مرکزی صدها هدف دیگر در کنار رویکردها مورد توجه قرار گرفت که خروجی آن از سال ۹۷ به بعد در قالب اجلاسیه های تخصصی قشری و در نهایت به اجلاسیه اصلی ختم شدکه در کنار برگزاری اجلاسیه ها صدها عنوان محتوایات و برنامه های فرهنگی نیز انجام شد و می توانیم بگوییم با توجه به زمان در اختیار در رسیدن به اهداف صددرصد موفق عمل کردیم.

کریمی بیان کرد: در کنار دستاوردهای عظیمی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی رقم خورد چندین نهضت اثرگذار شکل گرفت و توانست منشا خدمات و برکات فراوانی باشد به طور مثال با راه اندازی نهضت مسکن صدها محروم و خانواده کم برخوردار از مسکن بهره مند شدند و یا با نهضت محرومیت زدایی صدها پروژه و طرح مهم در سطح استان به سرانجام رسید.

وی با اشاره به ساختار قوی کنگره در حوزه ایثار و شهادت گفت: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان قرارگاهی تبدیل شده که علاوه بر فعال بودن ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی بیش از ۳ هزار نفر از فعالین فرهنگی و اجتماعی در ستاد کنگره نقش آفرینی می کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه الگوی کارها و اقدامات در کنگره فرهنگ دفاع مقدس است،گفت:همانگونه که در دفاع مقدس مردم نقش اثرگذار و مشارکت همه جانبه داشتند در کنگره شهدای استان با واگذاری بسیاری از اقدامات به جریان ها و گروه های مردمی اقدامات بزرگی انجام شد.

ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخورداراست

وی افزود: با توجه به اینکه ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بیش از یکصد عنوان برنامه راهبردی در این خصوص تدوین کرد که بتواند بخشی از این فرهنگ ارزشمند را به نسل جوان، نوجوان و حتی کودکان نیز انتقال دهد.

کریمی تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس را یکی از برنامه های علمی و پژوهشی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان خواند و گفت: با رویکرد به تصویر کشاندن کلیه اتفاقات و مسائل در جنگ تحمیلی از ۵ سال گذشته کارآن شروع شده و خوشبختانه امروز به نقاط خوبی دست پیدا کردیم.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری به عنوان یک سند معتبر و قابل دسترس از کلیه استانداردهای لازم برخوردار است و تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک رسالت بزرگ و سنگین بر دوش همه است چراکه تهیه یک دایره المعارف محکم، مستند، قوی و بدون تعارف مدنظر مقام معظم رهبری است که البته استان مرکزی در این خصوص گام های بلندی برداشته است که شش کمیته تخصصی جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری تشکیل شده و کارگروه های تخصصی بررسی نقش شهرستان ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولین ، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل از جمله اقدامات مهم است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله ، چاپ و انتشار را از مهمترین گام های تهیه دانشنامه دفاع مقدس دانست . گفت:از کلیه ظرفیت های دانشگاهی، اساتید، فرماندهان و پیشکسوتان به کارگیری می شود و همچنین بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه های تخصصی دانشنامه آموزش دیدند و همچنین در راستای جمع آوری و شناسایی مداخل و پرداختن به نقش کلیه اقشار جلسات تخصصی با ادارات، سازمان ها و اقشار مختلف برگزار شده که در این مسیر مشارکت دارند و ۳۱ اداره و سازمان در دانشنامه دفاع مقدس دارای نماینده تام الاختیار هستند و در ۱۱ اداره کارگروه تخصصی بررسی نقش آن اداره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می دهند که در طی یک سال و نیم گذشته همه عزم و توان لازم برای تهیه دانشنامه پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم که جمع آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی از جمله اقدامات مهم استان مرکزی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که امیدواریم بتوانیم جلد اول دانشنامه را تا پایان سال تهیه و رونمایی کنیم.

کریمی با اشاره به اقدامات مهم در سالجاری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سالجاری به ریاست استاندار محترم مرکزی ، دبیر کلی فرمانده محترم سپاه و دبیری ادهره حفظ آثار تشکیل شده و کلیه برنامه ها در سالجاری در ذیل این ستاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس مهمترین مقطع برگزاری برنامه ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استکه در سالجاری بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان با مشارکت بسیج، سپاه، نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها و مردم برگزار خواهد شد که ترویج فرهنگ ولایتمداری ، مقاومت ، ایثار و خودباوری دینی و ملی مهمترین رویکرد اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است که تمام‌ برنامه ها برای تبیین شعار حماسی "مامقتدریم" در سطح استان مرکزی برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تقدیر از پایگاه خبری دیارافتاب بیان کرد: خوشبختانه پایگاه خبری دیارآفتاب از سال های دور در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته و کلیه افرادی که در این مجموعه رسانه ای زحمت می کشند از دغدغه مندان در حوزه ایثار و شهادت هستند و زحمات آنها بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

,

در این میزگرد تخصصی سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، سید مجتبی آل یاسین مشاور استاندار مرکزی و مسئول هماهنگی امور ایثارگران، سید جواد محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله، مجید فرامرزی مسئول دایره پیشکسوتان و راهیان نور اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، حاجعلی عسگری از کارشناسان برجسته صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس، محمود زینعلی مسئول کانون وابستگان سپاه روح الله، آرش صحرا نورد مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک و تعدادی از کارشناسان فرهنگی حضور داشتند.

,

, ,

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنج عظیم و ثروت ملی است و این بیان حکیمانه علاوه بر اینکه درس های فراوانی برای شرایط امروز ما دارد می تواند به عنوان سند بالادستی و چشم انداز مهم مورد توجه باشد.

,

وی افزود: آنچیزی که امروز در خصوص دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه باشد جلوگیری از تحریف و فراموشی سپردن و انتقال صحیح آن به نسل جوان است و لذا با این راهبرد باید کلیه برنامه هایی که در حوزه دفاع مقدس مدنظر است تحقق این مسائل را به دنبال داشته باشد.

,

تلاش های ۴۲ ساله دشمنان برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی

, تلاش های ۴۲ ساله دشمنان برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی, تلاش های ۴۲ ساله دشمنان برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تلاش های دشمنان در طول ۴۲ سال گذشته برای آسیب وارد کردن به ارزش های اسلامی بیان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل این نهضت اسلامی همواره به دنبال تحریف در مقاطع مختلف بوده اند و با روش های متفاوت سعی کرده اند مسائل را وارونه جلوه دهند که خوشبختانه در بسیاری از مقاطع با هوشیاری ملت راهبردهای آنها شکست خورده است.

,

وی افزود: یکی از اهداف دشمنان در جریان تحریف و فراموشی ضربه زدن به حرکت عظیم ملت ایران است و به دلیل اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی مردمی بودن و مشارکت مردم است دشمن مشارکت مردم را بزرگترین تهدید می داند و لذا دنبال آسیب به وجهه مردمی نظام اسلامی است.

,

, ,

کریمی تأکید کرد: ملت ایران با تشکیل نهضت اسلامی با هدایت های حضرت امام(ره) تصمیم خود را برای استقلال و آزادی همه جانبه گرفتند و در طی این سال ها نشان دادند عزم راسخ برای ادامه مسیر دارند.

,

وی با بیان اینکه امروز دشمنان ملت در همه راهبردهای ۴۲ ساله دچار شکست های سنگین شده اند،گفت: لذا در طی چند سال اخیر با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال وارونه نشان دادن حقایق ، تحریف واقعیت ها و فراموشی ارزش های اسلامی است.

,

یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است

, یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است, یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از اهداف مهم دشمنان در جنگ تحریف گروگان گیری ذهن ملت است که با گروگان گیری اذهان عمومی به دنبال تحقق اهداف خود است و دشمن در طی چند سال اخیر به مسئله تحریف دفاع مقدس و فراموشی حماسه های درخشان ملت ایران در دفاع مقدس می پردازد.وی ادامه داد: سال گذشته در دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان و تجلیل از یک میلیون رزمنده جهاد و مقاومت ایشان به درستی به مسئله تمرکز دشمنان بر تحریف دفاع مقدس اشاره کردند و نکاتی کلیدی را مطرح نمودند و البته در طی یک سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در این راستا انجام داد که استان مرکزی هم در میدان نقش موثری داشت.

,

کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در جنگ تحمیلی نقش بسیار چشمگیر و موثری داشته و لذا از نعمت زادگاه حضرت امام(ره) و شهدای شاخص و مفاخر بزرگی بهره مند بوده در طی سالیان اخیر اقدامات بزرگی در راستای معرفی و تبیین این مسائل داشته است.

,

وی ادامه داد: از طرفی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در طی سالیان بعد از دفاع مقدس ترویج فاکتورهای استفاده شده در این مقطع نورانی از جمله ایثار، ازخودگذشتگی، جهاد، دلاوری، فداکاری و سایر شاخصه های دیگر بوده و امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس هنوز این دغدغه در بیانات نورانی ایشان مشاهده می شود.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اقدامات زیرساختی در استان مرکزی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: از ۷ سال گذشته برای تحقق همه دغدغه های مربوط به دفاع مقدس سعی کردیم فرهنگ دفاع مقدس را در ۸ رویکرد مهم محقق کنیم که رویکردها شامل علمی و پژوهشی، محرومیت زدایی، آموزشی و تربیتی، توسعه زیرساخت ها، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی ، تبیینی هنری و تبلیغی و عمرانی بودند و کلیه برنامه ها در رویکردهای بیان شده با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس انجام شد.

,

وی افزود: با تشکیل ستاد پیشینه رزم استان مرکزی و تعمیق آن به ستاد کنگره شهدای استان مرکزی صدها هدف دیگر در کنار رویکردها مورد توجه قرار گرفت که خروجی آن از سال ۹۷ به بعد در قالب اجلاسیه های تخصصی قشری و در نهایت به اجلاسیه اصلی ختم شدکه در کنار برگزاری اجلاسیه ها صدها عنوان محتوایات و برنامه های فرهنگی نیز انجام شد و می توانیم بگوییم با توجه به زمان در اختیار در رسیدن به اهداف صددرصد موفق عمل کردیم.

,

کریمی بیان کرد: در کنار دستاوردهای عظیمی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی رقم خورد چندین نهضت اثرگذار شکل گرفت و توانست منشا خدمات و برکات فراوانی باشد به طور مثال با راه اندازی نهضت مسکن صدها محروم و خانواده کم برخوردار از مسکن بهره مند شدند و یا با نهضت محرومیت زدایی صدها پروژه و طرح مهم در سطح استان به سرانجام رسید.

,

, ,

وی با اشاره به ساختار قوی کنگره در حوزه ایثار و شهادت گفت: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان قرارگاهی تبدیل شده که علاوه بر فعال بودن ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی بیش از ۳ هزار نفر از فعالین فرهنگی و اجتماعی در ستاد کنگره نقش آفرینی می کنند.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه الگوی کارها و اقدامات در کنگره فرهنگ دفاع مقدس است،گفت:همانگونه که در دفاع مقدس مردم نقش اثرگذار و مشارکت همه جانبه داشتند در کنگره شهدای استان با واگذاری بسیاری از اقدامات به جریان ها و گروه های مردمی اقدامات بزرگی انجام شد.

,

ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخورداراست

, ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخورداراست, ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخورداراست,

وی افزود: با توجه به اینکه ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بیش از یکصد عنوان برنامه راهبردی در این خصوص تدوین کرد که بتواند بخشی از این فرهنگ ارزشمند را به نسل جوان، نوجوان و حتی کودکان نیز انتقال دهد.

,

کریمی تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس را یکی از برنامه های علمی و پژوهشی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان خواند و گفت: با رویکرد به تصویر کشاندن کلیه اتفاقات و مسائل در جنگ تحمیلی از ۵ سال گذشته کارآن شروع شده و خوشبختانه امروز به نقاط خوبی دست پیدا کردیم.

,

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری به عنوان یک سند معتبر و قابل دسترس از کلیه استانداردهای لازم برخوردار است و تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک رسالت بزرگ و سنگین بر دوش همه است چراکه تهیه یک دایره المعارف محکم، مستند، قوی و بدون تعارف مدنظر مقام معظم رهبری است که البته استان مرکزی در این خصوص گام های بلندی برداشته است که شش کمیته تخصصی جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری تشکیل شده و کارگروه های تخصصی بررسی نقش شهرستان ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولین ، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل از جمله اقدامات مهم است.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله ، چاپ و انتشار را از مهمترین گام های تهیه دانشنامه دفاع مقدس دانست . گفت:از کلیه ظرفیت های دانشگاهی، اساتید، فرماندهان و پیشکسوتان به کارگیری می شود و همچنین بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه های تخصصی دانشنامه آموزش دیدند و همچنین در راستای جمع آوری و شناسایی مداخل و پرداختن به نقش کلیه اقشار جلسات تخصصی با ادارات، سازمان ها و اقشار مختلف برگزار شده که در این مسیر مشارکت دارند و ۳۱ اداره و سازمان در دانشنامه دفاع مقدس دارای نماینده تام الاختیار هستند و در ۱۱ اداره کارگروه تخصصی بررسی نقش آن اداره تشکیل شده است.

,

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می دهند که در طی یک سال و نیم گذشته همه عزم و توان لازم برای تهیه دانشنامه پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم که جمع آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی از جمله اقدامات مهم استان مرکزی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که امیدواریم بتوانیم جلد اول دانشنامه را تا پایان سال تهیه و رونمایی کنیم.

,

کریمی با اشاره به اقدامات مهم در سالجاری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سالجاری به ریاست استاندار محترم مرکزی ، دبیر کلی فرمانده محترم سپاه و دبیری ادهره حفظ آثار تشکیل شده و کلیه برنامه ها در سالجاری در ذیل این ستاد برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: هفته دفاع مقدس مهمترین مقطع برگزاری برنامه ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استکه در سالجاری بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان با مشارکت بسیج، سپاه، نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها و مردم برگزار خواهد شد که ترویج فرهنگ ولایتمداری ، مقاومت ، ایثار و خودباوری دینی و ملی مهمترین رویکرد اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است که تمام‌ برنامه ها برای تبیین شعار حماسی "مامقتدریم" در سطح استان مرکزی برگزار خواهد شد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تقدیر از پایگاه خبری دیارافتاب بیان کرد: خوشبختانه پایگاه خبری دیارآفتاب از سال های دور در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته و کلیه افرادی که در این مجموعه رسانه ای زحمت می کشند از دغدغه مندان در حوزه ایثار و شهادت هستند و زحمات آنها بسیار قابل تقدیر است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه