اخبار داغ

اربعین به وقت دارالمومنین گرگان؛

دنیای تاریک جاماندگان حسینی با نوکری به ارباب روشن شد+تصاویر

دنیای تاریک جاماندگان حسینی با نوکری به ارباب روشن شد+تصاویر
«حب‌الحسین یجمعنا» ندای مشترک دوستداران و عاشقان حسینی است، چه آنهایی که مسیر عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان برایشان هموار شده و چه آنهایی که به دلایل مختلف از این سفر معنوی جا ماندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، دارالمومنین گرگان حال و هوای عجیبی به خود گرفته و همه مهیای عرض ارادت به امام حسین (ع) شدند، مسیر خیابان شهید رجایی به سمت کانون طه گرگان میعادگاه عاشقانی شده است که سر از پای نمی‌شناسند، و هر کسی خود را مشغول به خدمت و فداکاری کرده است، چای ایرانی و عراقی هم بین مردم توزیع می‌شود با اینکه موکب‌ها همچنان مهیای راه‌اندازی کامل هستند اما خدمت به دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) در این نقطه دیدنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امسال هم به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا محدودیت‌هایی برای اعزام زائران به این سفر در نظر گرفته شده است اما مردم دیار مهد و ادب با راه‌اندازی موکب‌های جاماندگان حسینی جور دیگری می‌خواهند به ارباب و مولایشان عشق‌بازی کنند، سلام از راه دور به آقا تنها دلخوشی این روزهای جاماندگان است.

,

تفسیر عشق موکب به موکب تفادت دارد، از نوجوانانی که با اسفند و دود کنار هر موکب مشغول به فعالیت هستند تا روحانیونی که خودشان آستین همت بالا زدند و پرچم‌های عزاداری و بنرهای موکب را بر افراشته می‌کنند، موکب دیگری که در میانه مسیر با کاه و گل ساخته شده و خشت خشت آن هنرمندانه در حال طراحی است جور دیگری چشمنوازی می‌کند.

,

آری همه مشغول اقدامات ابتکاری و کمک‌های مومنانه هستند تا حالا که موفق به حضور در بزرگترین پیاده‌روی جهان اسلام نشدند دنیای تاریک خود را با نوکری به ارباب روشن می‌کنند.

,

امسال جاماندگان اربعین حسینی در گرگان پیاده‌روی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارند شماری از عزاداران حسینی خود را از مسجد و هیئت، حسینیه و تکایا به سمت اماکن مقدسه برگزار می‌کنند، شبیه‌سازی این مراسم با پیاده‌روی اربعین در کربلا در نوع خود ارزشمند است و حس خوش معنوی را تکثیر می‌کند.

,

۶۰ موکب فعال دراستان گلستان به مدت پنج روز قرار است با ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به جاماندگان اربعین خدمت کنند، فعالیت این موکب‌ها از اول مهر در مناطق گوناگون گرگان آغاز می‌شود و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

,

استان گلستان بیش از یکهزار هیات مذهبی فعال دارد و پیش‌بینی شده است در شب و روز اربعین امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر میهمان اطعام سفره حسینی در مساجد و هیات‌های گلستان باشند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه