اخبار داغ

در گفتگو با رییس بنیاد شهید بیجار عنوان شد؛

شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس است/ضرورت بازخوانی اقدامات دوران دفاع مقدس

شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس است/ضرورت بازخوانی اقدامات دوران دفاع مقدس
علیرضا شهسواری با تاکید بر اینکه شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس است، گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آنطور که مطلوب رهبر معظم انقلاب است موفق نبوده ایم و نیازمند کار جهادی و تلاش شبانه روزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، تقویم 1400 به 31 شهریور رسید، روزی که رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران جنگ تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت.

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد.

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی است

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

در این راستا گفتگویی تفصیلی با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فرد دارد

علیرضا شهسواری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فردی داشته که قابل بازگویی و بازخوانی است.

وی افزود: اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس در این شهرستان افتاده نادر است و شاید در دیگر شهرستان های استان رخ نداده است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار از تشکیل هسته مقاومت انقلابیون این شهرستان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان داشت: یکی از این نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، در آن زمان هنوز مجموعه ای به نام بسیج شکل نگرفته بود و تمامی اقشار از کارمندان گرفته تا گارگران و کشاورزان که می خواستند فرصت های خالی خود را به صورت فی سبیل الله و بدون دریافت هیچگونه حقوقی برای انقلاب بکارگیری کنند بعنوان پاسدار ذخیره در صف انقلابیون و هسته های مقاومت قرار گرفتند.

شهسواری گفت: در اوایل انقلاب کردستان در شرایطی قرار گرفت که گروهک های ضد انقلاب فعلا موضعی نگرفته بودند اما تشکیلات سازمانی خود را در خارج و داخل برای سهم خواهی از انقلاب فراخوان کرده بودند.

اولین شهید شهرستان بیجار در درگیری با ضد انقلاب تقدیم شد

وی ادامه داد: تا قبل از مرداد سال 1358 اولین زد و خورد نظامی صورت گرفت، دولت موقت منع درگیری با ضد انقلاب را صادر کرده بود، در همین راستا اولین درگیری بدون توجه به فرمان دولت موقت با ضد انقلاب توسط سپاه بیجار انجام شد که همین یکی از دلایلی که در بالا عرض کردم شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس منحصر به فرد بوده است.

این مسئول عنوان کرد: سپاه بیجار در آن زمان تشخیص داد باید با رگه های نافرمانی که مشروعیتی برای خودشان قائل بودند مبارزه کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص نحوه شهادت اولین شهید شهرستان بیجار گفت: در روستای قاضی قوشچی قهوه خانه ای بود که مردم برای استراحت و خرید و تبادل کالا در آنجا جمع می شدند که از رونق خاصی برخوردار بود، دقیقا قبل از ورود ضد انقلاب به درگیرها اولین شهید شهرستان در این منطقه تقدیم انقلاب شد.

شهسواری در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: بعدها این مسئله به دولت موقت کشید که پاسداران بیجار دستور منع درگیری را برهم زدند و با ضد انقلاب درگیر شدند و افرادی در این طرف به شهادت رسیدند و تعدادی از منافقین هم معدوم شدند.

بصیرت انقلابیون بیجار ناشی از نگاه امام (ره ) بود

وی خاطر نشان کرد: مجموعه انقلابیونی که در شهرستان بیجار بودند بصیرتشان ناشی از نگاه امام ره بود و این بود که همیشه قدمی جلوتر بودند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص تعداد شهیدان این شهرستان گفت: این شهرستان 450 شهید که بیجاری هستند را در دل خود جای داده و تعدادی هم شهدای شاخص، شهدای گمنام که از شهرهای دیگر به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شدند که همچنان افتخار بیجاری بودن را دارند.

شهسواری تصریح کرد: شهرستان بیجار دارای 600 جانبازان بالای 25 درصد و زیر 25 درصد و 70 آزاده سرافرازی است که بالاترین دوران اسارات را تحمل کردنده اند که با آزادگان شاخص کشوری مانند مرحوم شهید ابوترابی هم بند بوده اند.

شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد

این مسوول در خصوص ترویج شهید پژوهی و فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اینکه یادگاران دفاع مقدس در رنج سنی خاصی هستند و باید از فرصت بودن این ذخایر انقلابی استفاده می کردیم، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار در دو دهه گذشته خاص ترین کارهای خود را انجام داده است.

وی بیان داشت: در کنار یادگاران دوران دفاع مقدس، والدین گرانقدر شهدا هستند که امروز تک تک آنها را به علت کهولت سن از دست می دهیم، آنها افرادی بودند که در دامن پاکشان این افراد را پرورش دادند.

شهسواری گفت: از طرح مشعل شهادت تا طرح فرهنگ اعلام که در حال اجرا است مصاحبه های با بازماندگان شهدا و یادگاران دفاع مقدس انجام شده که اسناد بیشماری در این راستا گردآوری و در معاونت پژوهش بنیاد شهید ضبط شده آن موجود است و همه اینها در حال تبدیل شدن به اسنادی است که آیندگان برای کارهای پژوهشی بتوانند آن را به اسناد و کتاب تبدیل کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار تاکید کرد: شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد، هشت سالی که تک تک ثانیه های آن خاطره ای است اما تا کنون ثبت نشده است.

جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که انجام داده اند متوقع نیستند

شهسواری در قسمت دیگری از سخنان خود در خصوص خدمات دهی بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران، بیان داشت: در بحث خدمات به ایثارگران دچار مشکل جدی شده ایم زیرا فضای که حاکم بر جامعه است بیان می کنند اشتغال، تحصیل، خدمات مالی بی نیاز هستند و نظام در حد اعلاء به آنها رسیدگی می کند.

وی عنوان کرد: ما بر اساس قوانین بالادستی به ویژه قانون جامع خدمات رسانی موظف هستیم آنچه قانون وضع کرده خدمات به ایثارگران تخصیص داده شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار گفت: آنچه در فضای جامعه حاکم شد مقداری بزرگ نمایی شده است که وظیفه دارم این نکته را توضیح دهم که جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که برای این نظام انجام داده اند متوقع نیستند.

دهه 60 به ازای هر 300 نفر یک شهید تقدیم انقلاب شده است

شهسواری با اشاره به 240 هزار شهید دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس یک استان از جمعیت خالی شد و برای امنیت هر کدام از ما و بر اساس آمار 36 میلیونی دهه 60 به ازای هر 300 ایرانی یک نفر شهید شده است که آمار تکان دهنده ای است.

وی با تاکید بر اینکه برای این کار مقدس قیمتی نمی توان گذاشت، بیان داشت: اما در قبال این ایثار و عظمت ما نتوانستیم کاری برای ایثارگران انجام دهیم و جامعه ایثارگری هم توقعی از نظام ندارند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار خاطر نشان کرد:  بر عکس آنچه در جامعه در این خصوص گفته می شود که این قشر از سهمیه های خاصی برخوردار هستند تا کنون تحقق آنچنانی نداشته که ما فکر کنیم حقی از جامعه برای ایثارگران ضایع شده است.

این مسوول ادامه تاکید کرد: نه جامعه ایثارگری متوقع است و نه ما بضاعتش را داشتیم که قوانین مربوطه را 100 درصد اجرا کنیم و تایید سخنانم وجود 167 بیکار در جامعه هدف شهرستان است که دارای تحصیلات عالیه هستند.

امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار شاهد گره گشایی مشکلات اشتغال ایثارگران باشیم

شهسواری گفت: همه بر این باور هستند که خانوداه ایثارگران بعد از تحصیل شغلشان آماده است و در جامعه تلقی بر این است این خدمات به وفور برای همه ایثارگران وجود دارد، هر چند حق ایثارگران است اما به واسطه تحریم ها، مشکلات اقتصادی کشور و گرفتاری دولت ها نتوانستیم کمتر از 50 درصد هدف را محقق کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگر گفت: همانطور که اطلاع دارید بیکاری مشکل جدی کشور است که جامعه ایثارگری از این مشکل مستثنی نیستند و بنیاد در بخش حقوقی نسبت به پیگیری قوانین فرا دستی و اعمال و اجرای قطعا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تلاش های زیاد، مستمر و روزانه برای اشتغال جامعه ایثارگری صورت می گیرد.

این مسسول ادامه داد: در بخش توانمند سازی تسهیلاتی به ایثارگرگرانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند و انگیزه کار دولتی را ندارند در بخش تولید، خدمات ارائه می شود و فرصت اشتغال آزاد را فراهم می کنیم.

شهسواری خاطر نشان کرد: در بخش اشتغال دولتی به دلیل انسدادهای که در بکارگیرهای که وجود دارد علی رغم قوانین فرا دستی متاسفانه با مشکلاتی رو به رو هستیم که جامعه ایثارگری را تحت تاثیر قرار داده و امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار اتفاقاتی بیفتد که گره ای از مشکل اشتغال عزیزان ایثارگر باز کنیم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار جهادی است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت طبق فرهنگ و اعتقادات در کشور ما منحصر به فرد است و اگر آن را با کشورهای جهان مقایسه کنیم کسانی که اقدامات دفاعی برای کشور خودشان انجام داده اند و جاهای مثل کشورهای متجاوز مورد تجلیل واقع می شوند و هر ساله رژه ای برای کهنه سواران خود برگزار می کنند که در ذهن مردمشان بمانند و موزه های جنگ جهان آثار فاخری درست کردند.

وی گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آنطور که مطلوب رهبر معظم انقلاب است موفق نبوده ایم و نیازمند کار جهادی و تلاش شبانه روزی است و این باید به گونه ای در جان و تن جامعه ما رسوخ کند و شهادت حاج قاسم سلیمانی این پیام بزرگ را به جهان داد که به گفته امام راحل راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و وظیفه ما در عرصه فرهنگی کماکان وظیفه معطل مانده است و هنوز آنطور که شایسته است این پرچم به احتزار در نیامده است.

,

آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت.

,

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد.

,

, ,

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی است

, دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی است, دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی است,

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

,

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

,

در این راستا گفتگویی تفصیلی با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

,

, ,

شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فرد دارد

, شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فرد دارد, شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فرد دارد,

علیرضا شهسواری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس ویژگی های منحصر به فردی داشته که قابل بازگویی و بازخوانی است.

,

وی افزود: اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس در این شهرستان افتاده نادر است و شاید در دیگر شهرستان های استان رخ نداده است.

,

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار از تشکیل هسته مقاومت انقلابیون این شهرستان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و بیان داشت: یکی از این نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، در آن زمان هنوز مجموعه ای به نام بسیج شکل نگرفته بود و تمامی اقشار از کارمندان گرفته تا گارگران و کشاورزان که می خواستند فرصت های خالی خود را به صورت فی سبیل الله و بدون دریافت هیچگونه حقوقی برای انقلاب بکارگیری کنند بعنوان پاسدار ذخیره در صف انقلابیون و هسته های مقاومت قرار گرفتند.

,

شهسواری گفت: در اوایل انقلاب کردستان در شرایطی قرار گرفت که گروهک های ضد انقلاب فعلا موضعی نگرفته بودند اما تشکیلات سازمانی خود را در خارج و داخل برای سهم خواهی از انقلاب فراخوان کرده بودند.

,

اولین شهید شهرستان بیجار در درگیری با ضد انقلاب تقدیم شد

, اولین شهید شهرستان بیجار در درگیری با ضد انقلاب تقدیم شد,

وی ادامه داد: تا قبل از مرداد سال 1358 اولین زد و خورد نظامی صورت گرفت، دولت موقت منع درگیری با ضد انقلاب را صادر کرده بود، در همین راستا اولین درگیری بدون توجه به فرمان دولت موقت با ضد انقلاب توسط سپاه بیجار انجام شد که همین یکی از دلایلی که در بالا عرض کردم شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس منحصر به فرد بوده است.

,

این مسئول عنوان کرد: سپاه بیجار در آن زمان تشخیص داد باید با رگه های نافرمانی که مشروعیتی برای خودشان قائل بودند مبارزه کند.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص نحوه شهادت اولین شهید شهرستان بیجار گفت: در روستای قاضی قوشچی قهوه خانه ای بود که مردم برای استراحت و خرید و تبادل کالا در آنجا جمع می شدند که از رونق خاصی برخوردار بود، دقیقا قبل از ورود ضد انقلاب به درگیرها اولین شهید شهرستان در این منطقه تقدیم انقلاب شد.

,

شهسواری در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: بعدها این مسئله به دولت موقت کشید که پاسداران بیجار دستور منع درگیری را برهم زدند و با ضد انقلاب درگیر شدند و افرادی در این طرف به شهادت رسیدند و تعدادی از منافقین هم معدوم شدند.

,

بصیرت انقلابیون بیجار ناشی از نگاه امام (ره ) بود

, بصیرت انقلابیون بیجار ناشی از نگاه امام (ره ) بود,

وی خاطر نشان کرد: مجموعه انقلابیونی که در شهرستان بیجار بودند بصیرتشان ناشی از نگاه امام ره بود و این بود که همیشه قدمی جلوتر بودند.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص تعداد شهیدان این شهرستان گفت: این شهرستان 450 شهید که بیجاری هستند را در دل خود جای داده و تعدادی هم شهدای شاخص، شهدای گمنام که از شهرهای دیگر به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شدند که همچنان افتخار بیجاری بودن را دارند.

,

شهسواری تصریح کرد: شهرستان بیجار دارای 600 جانبازان بالای 25 درصد و زیر 25 درصد و 70 آزاده سرافرازی است که بالاترین دوران اسارات را تحمل کردنده اند که با آزادگان شاخص کشوری مانند مرحوم شهید ابوترابی هم بند بوده اند.

,

شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد

, شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد, شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد,

این مسوول در خصوص ترویج شهید پژوهی و فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اینکه یادگاران دفاع مقدس در رنج سنی خاصی هستند و باید از فرصت بودن این ذخایر انقلابی استفاده می کردیم، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار در دو دهه گذشته خاص ترین کارهای خود را انجام داده است.

,

وی بیان داشت: در کنار یادگاران دوران دفاع مقدس، والدین گرانقدر شهدا هستند که امروز تک تک آنها را به علت کهولت سن از دست می دهیم، آنها افرادی بودند که در دامن پاکشان این افراد را پرورش دادند.

,

شهسواری گفت: از طرح مشعل شهادت تا طرح فرهنگ اعلام که در حال اجرا است مصاحبه های با بازماندگان شهدا و یادگاران دفاع مقدس انجام شده که اسناد بیشماری در این راستا گردآوری و در معاونت پژوهش بنیاد شهید ضبط شده آن موجود است و همه اینها در حال تبدیل شدن به اسنادی است که آیندگان برای کارهای پژوهشی بتوانند آن را به اسناد و کتاب تبدیل کنند.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار تاکید کرد: شناخت سیره شهدا تاریخی به وسعت دفاع مقدس نیاز دارد، هشت سالی که تک تک ثانیه های آن خاطره ای است اما تا کنون ثبت نشده است.

,

جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که انجام داده اند متوقع نیستند

, جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که انجام داده اند متوقع نیستند, جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که انجام داده اند متوقع نیستند,

شهسواری در قسمت دیگری از سخنان خود در خصوص خدمات دهی بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران، بیان داشت: در بحث خدمات به ایثارگران دچار مشکل جدی شده ایم زیرا فضای که حاکم بر جامعه است بیان می کنند اشتغال، تحصیل، خدمات مالی بی نیاز هستند و نظام در حد اعلاء به آنها رسیدگی می کند.

,

وی عنوان کرد: ما بر اساس قوانین بالادستی به ویژه قانون جامع خدمات رسانی موظف هستیم آنچه قانون وضع کرده خدمات به ایثارگران تخصیص داده شود.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار گفت: آنچه در فضای جامعه حاکم شد مقداری بزرگ نمایی شده است که وظیفه دارم این نکته را توضیح دهم که جامعه ایثارگری در مقابل کار بزرگی که برای این نظام انجام داده اند متوقع نیستند.

,

دهه 60 به ازای هر 300 نفر یک شهید تقدیم انقلاب شده است

, دهه 60 به ازای هر 300 نفر یک شهید تقدیم انقلاب شده است, دهه 60 به ازای هر 300 نفر یک شهید تقدیم انقلاب شده است,

شهسواری با اشاره به 240 هزار شهید دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس یک استان از جمعیت خالی شد و برای امنیت هر کدام از ما و بر اساس آمار 36 میلیونی دهه 60 به ازای هر 300 ایرانی یک نفر شهید شده است که آمار تکان دهنده ای است.

,

وی با تاکید بر اینکه برای این کار مقدس قیمتی نمی توان گذاشت، بیان داشت: اما در قبال این ایثار و عظمت ما نتوانستیم کاری برای ایثارگران انجام دهیم و جامعه ایثارگری هم توقعی از نظام ندارند.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار خاطر نشان کرد:  بر عکس آنچه در جامعه در این خصوص گفته می شود که این قشر از سهمیه های خاصی برخوردار هستند تا کنون تحقق آنچنانی نداشته که ما فکر کنیم حقی از جامعه برای ایثارگران ضایع شده است.

,

این مسوول ادامه تاکید کرد: نه جامعه ایثارگری متوقع است و نه ما بضاعتش را داشتیم که قوانین مربوطه را 100 درصد اجرا کنیم و تایید سخنانم وجود 167 بیکار در جامعه هدف شهرستان است که دارای تحصیلات عالیه هستند.

,

امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار شاهد گره گشایی مشکلات اشتغال ایثارگران باشیم

, امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار شاهد گره گشایی مشکلات اشتغال ایثارگران باشیم, امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار شاهد گره گشایی مشکلات اشتغال ایثارگران باشیم,

شهسواری گفت: همه بر این باور هستند که خانوداه ایثارگران بعد از تحصیل شغلشان آماده است و در جامعه تلقی بر این است این خدمات به وفور برای همه ایثارگران وجود دارد، هر چند حق ایثارگران است اما به واسطه تحریم ها، مشکلات اقتصادی کشور و گرفتاری دولت ها نتوانستیم کمتر از 50 درصد هدف را محقق کنیم.

,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیجار در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگر گفت: همانطور که اطلاع دارید بیکاری مشکل جدی کشور است که جامعه ایثارگری از این مشکل مستثنی نیستند و بنیاد در بخش حقوقی نسبت به پیگیری قوانین فرا دستی و اعمال و اجرای قطعا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تلاش های زیاد، مستمر و روزانه برای اشتغال جامعه ایثارگری صورت می گیرد.

,

این مسسول ادامه داد: در بخش توانمند سازی تسهیلاتی به ایثارگرگرانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند و انگیزه کار دولتی را ندارند در بخش تولید، خدمات ارائه می شود و فرصت اشتغال آزاد را فراهم می کنیم.

,

شهسواری خاطر نشان کرد: در بخش اشتغال دولتی به دلیل انسدادهای که در بکارگیرهای که وجود دارد علی رغم قوانین فرا دستی متاسفانه با مشکلاتی رو به رو هستیم که جامعه ایثارگری را تحت تاثیر قرار داده و امیدواریم با حرکت جهادی دولت خدمتگذار اتفاقاتی بیفتد که گره ای از مشکل اشتغال عزیزان ایثارگر باز کنیم.

,

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار جهادی است

, ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار جهادی است, ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار جهادی است,

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیجار بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت طبق فرهنگ و اعتقادات در کشور ما منحصر به فرد است و اگر آن را با کشورهای جهان مقایسه کنیم کسانی که اقدامات دفاعی برای کشور خودشان انجام داده اند و جاهای مثل کشورهای متجاوز مورد تجلیل واقع می شوند و هر ساله رژه ای برای کهنه سواران خود برگزار می کنند که در ذهن مردمشان بمانند و موزه های جنگ جهان آثار فاخری درست کردند.

,

وی گفت: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آنطور که مطلوب رهبر معظم انقلاب است موفق نبوده ایم و نیازمند کار جهادی و تلاش شبانه روزی است و این باید به گونه ای در جان و تن جامعه ما رسوخ کند و شهادت حاج قاسم سلیمانی این پیام بزرگ را به جهان داد که به گفته امام راحل راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و وظیفه ما در عرصه فرهنگی کماکان وظیفه معطل مانده است و هنوز آنطور که شایسته است این پرچم به احتزار در نیامده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه