اخبار داغ

فرماندار طارم؛

اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در طارم تبعات اجتماعی دارد/ اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی چالش کشوری است

اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در طارم تبعات اجتماعی دارد/ اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی چالش کشوری است
صفری فرماندار طارم در مورد اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در شهرستان طارم گفت: اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در طارم تبعات اجتماعی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اجرای الگوی کشت در شهرستان طارم که از شهرستان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی است اظهار کرد: کشاورزان به راحتی دانسته‌های خود را با پیشنهادات ارائه شده در بخش کشاورزی تغییر نمی‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه موضوع الگوی کشت چالشی است که در سراسر کشور با آن مواجه هستیم ادامه داد: باید در بحث الگوی کشت گزینه‌هایی را به کشاورزان پیشنهاد دهیم که هم متناسب با شرایط جغرافیایی بوده و هم از لحاظ اقتصادی برای کشاورز به صرفه باشد.

,

فرماندار زنجان با بیان اینکه در این زمینه متاسفانه در طارم موفقیت‌های آنچنانی حاصل نشده است افزود: در حال حاضر تنها گریزگاه ما عمل به سند آمایش سرزمینی است.

,

وی با اشاره به اینکه این موضوع نیز مشکلات خاص خود را دارد بیان کرد: در این راستا ممنوعیت کشت برنج به غیر از استانهای شمالی ممنوع اعلام شده که اجرای ممنوعیت کشت برنج در طارم مشکلات اجتماعی خاص خود را دارد.

,

صفری بیان داشت: با وجود اینکه با چالش کم آبی در این شهرستان مواجه هستیم و ممنوعیت کشت برنج در طارم به لحاظ شرایطی که حاکم است امکانپذیر نیست.

,

وی افزود: در شهرستان طارم در حال حاضر یک هزار تا یک هزار و 200 هکتار برنج کاشته می‌شود که متقاعد کردن مردم برای تغییر یکباره الگوی کشت امکانپذیر نیست.

,

فرماندار طارم خاطر نشان کرد: باید مردم نسبت به کشت محصولاتی که در قالب الگوی کشت مطرح می‌شود را بپذیرند باید کشت محصولاتی که به کشاورزان ارائه شود که قابل توجیه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه