اخبار داغ

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد؛

۳ هزار ریزش ثبت نام در مدارس غیردولتی خراسان شمالی در سال گذشته/ مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند

۳ هزار ریزش ثبت نام در مدارس غیردولتی خراسان شمالی در سال گذشته/ مدارس هیئت امنایی شهریه ندارند
مسعود عزیزی با اشاره به اینکه کرونا باعث کاهش استقبال خانواده ها از مدارس غیردولتی شد، گفت: سال گذشته 12 هزار دانش آموز در مدارسخراسان شمالی ثبت نام کردند که در مقایسه با سال قبل تر سه هزار ریزش ثبت نامی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود عزیزی، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اینکه شهریه های مدارس و پیش دبستانی های غیردولتی، در سامانه مشارکت ها مشخص می شود، اظهار داشت: فرآیند به این شکل است که مدیر دبستان یا مدرسه و پیش دبستانی، آیتم های مربوط به تایید شهریه همچون اجاره بها، حقوق و دستمزد، هزینه های جاری و مصرفی را در سامانه تکمیل می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
 
,
وی با اشاره به اینکه دریافت تاییدیه استحکام بنا از اداره نوسازی برای مدارس غیردولتی ضروری است، ادامه داد: منطقه اطلاعات اولیه را کنترل و تایید می کند و بعد از طی فرآیند، میزان شهریه ها به استان می آید و توسط استان کنترل می شود تا آیتم ها به درستی ابلاغ شده باشد.
,
 
,
عزیزی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ثبت نام ها در مدارس غیردولتی تا روز 31 شهریور ادامه دارد و هنوز مبلغ نهایی افزایش شهریه ها ابلاغ نشده است، رقمی دقیقی در دست نیست، اما هر ساله متناسب با نرخ تورم شهریه افزایش و بنابر جداولی که ارسال می شود، مبلغ اضافه خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در مدارس هیئت امنایی واژه ای به اسم شهریه وجود ندارد، گفت: هزینه ای که از دانش آموزان دریافت می شود، مربوط به فوق برنامه و کیفیت بخشی است، که در شورای آموزش و پرورش هر شهرستان به صورت جداگانه مشخص و نهایی می شود.
,
 
,
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای مدارس هیئت امنایی هر ساله سطح بندی انجام می شود و امتیازها متفاوت است، افزود: مدارس سطح یک می توانند هزینه کیفیت بخشی که شورای آموزش و پرورش شهرستان مشخص کرده را به صورت 100 درصد، مدرسه سطح دو 80 درصد و سطح سه 60 درصد را از اولیا دریافت کنند و اگر مدرسه ای امتیاز لازم را کسب نکند، از حالت هیئت امنایی خارج می شود.
,
 
,
عزیزی اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ شهریه آموزشگاه های علمی آزاد و زبان همان شهریه ای است که از ابتدای سال 1400 مشخص شده و تغییری در سال تحصیلی جدید نخواهد داشت.
,
 
,
وی ابزار  داشت: مهدکودک های بهزیستی با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، به آموزش و پرورش ملحق شده اند و طبق قوانین ابلاغ شده یک سال با قوانین بهزیستی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند تا شیوه نامه اجرایی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مصوب شود و باتوجه به اینکه در حال انتقال است در استان تصمیم نهایی برای مبلغ شهریه گرفته نشده است.
,
 
,
 
,
 
,
شهریه پیش دبستانی های روستایی استیجاری، 80 درصد مراکز مستقل است
, شهریه پیش دبستانی های روستایی استیجاری، 80 درصد مراکز مستقل است, شهریه پیش دبستانی های روستایی استیجاری، 80 درصد مراکز مستقل است,
 
,
این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش دبستانی ها به سه شکل فعالیت دارند، گفت: دسته اول، پیش دبستانی های غیردولتی اند که شهریه آن ها در سامانه مشارکت ها مشخص می شود، دسته دوم شامل پیش دبستانی های غیردولتی که در ساختمان دولتی فعالیت دارند، همچون پیش دبستانی مدارس روستایی که فضای استاندارد برای برگزاری کلاس ها ندارند، از آموزش و پرورش کلاس را اجاره می کنند و شهریه آنها 80 درصد پیش دبستانی های مستقل است.
,
 
,
وی دسته سوم پیش دبستانی ها را مربوط به مناطق محروم خواند و اظهارداشت: در این مراکز، کلاس ها از طریق وزرات آموزش ابتدایی مشخص می شود و با پرداخت کامل هزینه ها از سمت آموزش و پرورش، توسط نیروهای شرکتی خدمات داده می شود و به نام پیش دبستانی دولتی شناخته می شوند.
,
 
,
عزیزی ادامه داد: علاوه بر این اگر در مناطق دیگری که پیش دبستانی غیردولتی وجود نداشته باشد، با مشارکت مردم، هزینه ها پرداخت می شود و در مکان مدرسه و با حمایت مدیر و معلم مدرسه کلاس ها برگزار می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شرکت دانش آموزان مدارس هیئت امنایی به هیچ عنوان در کلاس های مدارس هیئت امنایی اجباری نیست، گفت: این در حالی است که اکثر اولیا برای پیشرفت تحصیلی فرزندشان از برگزاری این کلاس ها استقبال دارند.
,
 
,
 
,
عزیزی همچنین ادامه داد: در زمان ثبت نام در مدارس هیئت امنایی به هیچ عنوان اجباری در پرداخت هزینه های فوق برنامه وجود ندارد، گفت: تاکنون در سال جاری هیچ شکایتی در این رابطه به دست ما نرسیده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: گفتنی است که در طول سال تحصیلی زمانی که اولیا، فرزندش را به کلاس ها فرستاد، باید هزینه ها را پرداخت کند، زیرا مدارس هیئت امنایی خودگردان هستند و مبالغ آن از طریق مردم پرداخت می شود.
,
 
,
 
,
 
,
کرونا، شهریه مدارس غیردولتی را کاهش نداده است
, کرونا، شهریه مدارس غیردولتی را کاهش نداده است, کرونا، شهریه مدارس غیردولتی را کاهش نداده است,
 
,
عزیزی با بیان اینکه اولویت ثبت نام در مدارس هیئت امنایی با دانش آموزانی است که در محدوده مدرسه ساکن هستند، گفت: در صورت وجود مکان خالی در مدرسه، ثبت نام دانش آموزان از سایر مناطق با اعلام آزمون یا شرط معدل انجام می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در میزان شهریه های مدارس غیردولتی تاثیر نداشته است، گفت:  مبلغ پرداختی در مدارس غیردولتی، برای مصارفی همچون اجاره بها، حقوق نیروها، هزینه های جاری همچون تولید محتوا و اینترنت مصرف می شود و در واقع تغییری در روند اجرای برنامه ها ایجاد نشده که هزینه کمتر شود.
,
 
,
عزیزی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری، رویکرد آموزش و پرورش قطعا برگزاری کلاس های حضوری به صورت تدریجی بوده است که با واکسیناسیون دانش آموزان، کلاس ها به سمت حضوری پیش خواهد رفت.
,
 
,
وی با بیان اینکه اینکه شیوع بیماری کرونا در سال گذشته در  استقبال خانواده ها از مدارس غیردولتی تاثیرگذار بوده است، گفت: بیشترین ریزش ثبت نام ها در مدارس مقاطع متوسطه بوده و در سال تحصیلی گذشته در مقایسه با سال قبل تر، سه هزار نفر ریزش ثبت نام بوده است.
,
 
,
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی استان ثبت نام کرده بودند، خاطرنشان کرد:  بازخوردهای اجرای برنامه مجازی با کیفیت بالادر مدارس غیر دولتی باعث رغبت بیشتر اولیا برای حضور دانش آموزان در این مدارس شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه