اخبار داغ

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

عضویت سازمان شانگهای؛ سرآغاز فصلی نوین در روابط با همسایگان/دفاع مقدس زمینه ساز استقلال و خودکفایی کشور شد

عضویت سازمان شانگهای؛ سرآغاز فصلی نوین در روابط با همسایگان/دفاع مقدس زمینه ساز استقلال و خودکفایی کشور شد
حسینعلی شهریاری گفت: عضویت در سازمان شانگهای سرآغاز فصلی نوین برای روابط با همسایگان است و جای تقدیر دارد که رئیس جمهور در اولین سفر خارجی توانست چنین اقدام مثبتی را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا، ایثارگران و آزادگان است که ایران اسلامی در دنیا به عنوان کشور صد در صد مستقل شناخته می شود.
 
وی ادامه داد: هیچ جای دنیا نمی بینیم کشوری به استقلال جمهوری اسلامی باشد به گونه ای که هیچ کس نمی تواند برای آن تصمیم بگیرد به جز ملت ایران که این دستاوردهای عظیم مدیون امام خمینی (ره) و خلف صالح شان رهبر معظم انقلاب است که توانستند با تدابیری که اندیشیدند این نظام را پیش ببرند تا حدی که امروز در خیلی از زمینه ها به خودکفایی برسیم و حرف های زیادی در دنیا برای گفتن داشته باشیم.
 
شهریاری تاکید کرد: به واسطه این بالندگی ها دنیا روی جمهوری اسلامی ایران حساب ویژه ای باز کرده است، آخرین این اقدام های مثبت حضور رئیس جمهور در تاجیکستان بود که ایران رسما به عضویت سازمان شانگهای درآمد و توانست ارتباطاتی با روسای جمهور و بزرگانی که در این نشست شرکت کرده بودند، برقرار کند و جلساتی داشته باشد.
 
 وی گفت: حضور رئیس جمهور در این سفر باعث شد خیلی از مشکلاتی که شاید در سال گذشته به علت بی تدبیری با برخی از همسایگان پیدا کرده بودیم، مثل ترکمنستان به دلیل مسائل گازی و تاجیکستان و بقیه مسائل رفع شود و بتوانیم در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهایی که در این برنامه حاضر بودند که اکثر آن ها همسایگان ما هستند، ارتباطات خوبی ایجاد و نقاط منفی را حل کنیم.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جای تشکر و تقدیر دارد که رئیس جمهور در اولین سفر خارجی توانست کارهای مثبت زیادی را انجام دهد.
 
وی اضافه کرد: رئیس جمهور در جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با ارائه گزارش این سفر، اذعان کرد که سفر به تاجیکستان دستاوردهای ارزشمندی داشت و مهمترین دستاورد آن عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بود که ظرفیت‌ های فرهنگی و اجتماعی زیادی برای ایران اسلامی فراهم می‌ کند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه