اخبار داغ

در قالب طرح شهید سلیمانی صورت گرفت؛

سازماندهی بیش از ۱۰۰۰ تیم تخصصی مقابله با کرونا در استان سمنان

سازماندهی بیش از ۱۰۰۰ تیم تخصصی مقابله با کرونا در استان سمنان
علی خالقیان از ایجاد تیم های مراقبتی و حمایتی و نطارتی و رصد و پایش در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: به مدد طرح شهید سلیمانی تعداد بیماران بستری و فوتی به تعداد قابل توجهی کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با اقدامات انجام گرفته توسط سپاه و بسیج در سطح استان سمنان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون گفت: با شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی و بسیجی از قشرهای مختلف بسیج استان سمنان به سرعت وارد میدان شدند و به کمک بیمارستان ها، مراکز درمانی و کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی شتافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

خالقیان در ادامه از کمک رسانی بسیج طلاب جهت امور تدفین بیماران کرونایی خبرداد و افزود: در روزهای ابتدایی به علت ترس و وحشت ایجاد شده در جامعه و اینکه بیماران کرونایی همراهی نداشتند، این گروه از بسیجیان خدوم در این زمینه پیش قدم شده و با نیروهای شهرداری همراهی کرده و همچنین خانواده های آنها همدردی و تسلای خاطر می دادند.

,

وی به همراهی 3 هزار نیروی بسیجی برای بیماریابی سریع و فعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بسیجیان با بهره گیری از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان و به صورت محله محور بیماریابی و غربالگری های لازم را به انجام رساندند.

,

خالقیان از ایجاد چهار نقاهتگاه ویژه بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان خبرداد و اذعان کرد: این نقاهتگاه ها برای قرنطینه سازی بیماران کرونایی در 4 شهرستان در سطح استان به جهت همراهی با دانشگاه علوم پرشکی سمنان و شاهرود و کاهش حجم بیماران بستری دربیمارستان ها انجام گرفت.

,

وی در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان سمنان از اواخر آبان ماه سال 99 آغاز شد و به مدد اجرای این طرح میزان موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی 90درصد کاهش یافت.

,

خالقیان  با بیان اینکه هشت هزار بسیجی در سراسر استان سمنان در قالب این طرح همراهی و همکاری داشتند، افزود: حضور بسیجیان به خصوص جوانان برای مقابله با بیماری کرونا  از تهیه و توزیع ماسک تا ضدعفونی کردن حتی توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی و تغذیه و از اقدامات قابل توجهی بوده و موجب دلگرمی مردم شد.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان از ایجاد تیم های مراقبتی و حمایتی و نطارتی و رصد و پایش در قالب طرح شهید سلیمانی خبردادو در توضیح فعالیت های تیم های مراقبتی عنوان کرد: 165 تیم مراقبتی فعال در سطح استان دو وظیفه مهم را بردوش داشتند از یک سو فعالیت در مراکز 16 ساعته شبکه های بهداشت و انجام تست ها رپید و بیماریابی سریع و فعال و ازسوی دیگر در گروههای 3 تا 5 نفره به صورت خانه به خانه به همراه پزشک و پرستار طرح بیمار یابی را انجام می دهند.

,

خالقیان از فعالیت 500پایگاه بسیج در قالب تیم های حمایتی خبرداد و اظهارکرد:این تیم ها وطیفه اهدای بسته های ارزاق و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم و داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی را بردوش داشتند.

,

به گفته خالقیان 203 تیم  نظارتی در سطح استان فعالیت داشته و وظیفه کنترل و رصد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم را در سطح جامعه  و اهدای ماسک صلواتی را در محلات و خیابان ها برعهده دارند.

,

خالقیان از رصد و پایش توسط 200تیم تخصصی مربوطه خبرداد و گفت: بسیجیان در قالب این تیم ها آمار و ارقام افراد کرونایی در محلات را پیگیری کرده و بانک های اطلاعاتی تشکیل شده را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می دهند.

,

وی همچنین از گام دیگر در طرح شهید سلیمانی جهت کنترل اپیدمی ویروس کرونا در سطح جامعه از طریق کمک به واکسیناسیون و ایجاد6 مراکز مربوطه خبرداد و تصریح کرد: این مراکز در حال تزریق روزانه دوهزار دوز واکسن هستند و این توان وظرفیت تزریق روزانه 10هزار دوز نیز وجود دارد.

,

وی درنهایت اذعان کرد: سپاه استان سمنان توان و ظرفیت خودرویی لازم برای ایجاد واکسیناسیون سیار را نیز دارد و این امکان برای افرادی که از واکسیناسیون جامانده و یا توان حضور در مراکز را ندارند مهیا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه