اخبار داغ

هنرمند البرزی:

ضعف نمایشنامه، مهمترین آسیب تئاتر دفاع مقدس در البرز است/ اجرای ۵ نمایش ایثار و شهادت در نظرآباد و کرج

ضعف نمایشنامه، مهمترین آسیب تئاتر دفاع مقدس در البرز است/ اجرای ۵ نمایش ایثار و شهادت در نظرآباد و کرج
نمایش های سراج، وقتی زینب به پا خواست، سرگشته، دو قدم مانده به گل و ماه و مه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی، مساجد و سالن های همایش نظرآباد و کرج برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛ نمایش های سراج، وقتی زینب به پا خواست، سرگشته، دو قدم مانده به گل و ماه و مه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی، مساجد و سالن های همایش نظرآباد و کرج برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
کارگردان نمایش های فوق در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تئاتر دفاع مقدس در زمان ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم دشمن نیز برگزار می شد و در روحیه دهی به نیروهای اعزامی جبهه به شدت موثر بود.
, تیتریک,
 
,
مهدی فتحی ادامه داد: با توجه به این که این نمایش در کشور و در البرز قدمت دیرینه ای دارد، و زبان هنر موثرترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشی است.
,
 
,
وی افزود: این نکته نیز در تمامی نمایش های ما مشهود است که دفاع در کشور ما مقدس و سبب تشکیل انقلابی شد که امروز در سراسر دنیا به عنوان پرچمدار حق نمایان است.
,
 
,
این کارگردان تصریح کرد: ضعف نمایشنامه یکی از آسیب های تئاتر دفاع مقدس در البرز است که نویسندگان بعضا از سوژه های تکراری برای نمایش های خود استفاده می کنند.
,
 
,
فتحی خاطرنشان کرد: من سالیان سال است در البرز به ویژه نظرآباد، تئاتر ارزشی کار می کنم و پس از اجرای هر نمایش در استان در جمع خانواده های شهدا، یک سوژه ناب دیگر از دل آن نمایش استخراج می کنم.
,
 
,
وی ادامه داد: گنجینه دفاع مقدس پر از سوژه های ناب است که هر چقدر این سوژه ها داغ تر باشد میزان تاثیرگذاری افزایش می یابد.
,
 
,
این هنرمند استانی تاکید کرد: متاسفانه تئاتر های دفاع مقدس فقط در مناسبت های خاص این حوزه به نمایش گذاشته می شود ولی خوشختانه ما در نظرآباد تمام تلاش خودمان را کرده ایم که این تئاتر در طول سال نیز اجرا شود و همیشه استقبال از این نوع نمایش ها در میان شهروندان نظرآبادی وجود داشته است.
,
 
,
فتحی در خاتمه گفت: هنرمندان تئاتر در این دو سال کرونایی که گذشت سخت ترین روزهای زندگی خود را گذراندند زیرا هنرمند با هنرش زنده است و در این روزهای کرونایی عملا تئاتر تعطیل است و به صورت به شدت محدود برگزار می شود امیدواریم صدای هنرمندان البرزی به گوش مسئولین برسد و جهت ادامه شرایط کرونایی برای اجرای هنرمندان نمایش استان فکری کنند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه