اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد خبرداد:

عدم استقبال انبوه سازان، اصلی ترین علت کندی طرح اقدام ملی مسکن در یزد

عدم استقبال انبوه سازان، اصلی ترین علت کندی طرح اقدام ملی مسکن در یزد
مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد گفت: در۱۴شهراستان یزد، زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از۱۶۰۰واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قربانیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه مدیریت احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر یک صدهزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن می باشد خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی های انجام شده۱۴شهر استان یزد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: در شهرهای ابرکوه ،اردکان، بافق ، تفت و شاهدیه مقرر شد عملیات ساخت توسط خود بنیاد مسکن انجام می شود و در شهرهای احمدآباد اردکان ، بهاباد ، خضرآباد ، مروست ، مهردشت ، میبد ، ندوشن ، نیر و هرات نیز عملیات ساخت توسط خود متقاضیان صورت گیرد.
,
 
,
قربانیان ابراز داشت: برای این شهرها  ۱۴۴۷سهمیه اختصاص یافته که  در همین زمینه ۱۶۵۸قطعه زمین برای متقاضیان نیز تاکنون آماده شده است.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه در مراحل ثبت نامی مرحله اول تا سوم۴۴۸۵نفر ثبت نام نموده اند تصریح کرد: پس از مراجعه و تکمیل مداراک۱۴۳۹نفر واجد شرایط شناخته شدند که ۱۳۷۶نفر تاکنون اقدام به واریز وجه نیز نموده اند.
,
 
,
وی با ذکر این نکته وام طرح اقدام ملی مسکن در حال حاضر یک صد میلیون تومان می باشد خاطرنشان کرد: در شهرهایی مدیریت ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برعهده بنیاد مسکن استان بوده تاکنون، عملیات اجرایی۵۲۷واحد شروع شده است.
,
 
,
قربانیان با تاکید بر این موضوع که عملیات ساخت به جز شهرهای تفت و شاهدیه که به صورت آپارتمانی می باشد در مابقی شهرها به صورت دوواحدی می باشد ابراز داشت: در شهرهای مد نظر نحوه واگذاری زمین از طریق قرعه کشی بوده و حتی در شهرهای احمدآباد ، بهاباد ، نیر ، هرات و مروست ، ندوشن و ... نیز قطعات زمین تحویل متقاضیان نیز شده است.
,
 
,
وی درمورد علت عدم شروع ساخت و سازدر برخی شهر ها نیز گفت:  در شهرهای ابرکوه ، بافق ، اردکان و میبد در جلسات هفتگی کارگروه مسکن مقررشد به علت تعداد بالای متقاضیان این احتمال وجود داشت که در مورد واگذاری زمین به متقاضیان وساخت آن توسط خودشان برخی مشکلات مانند پراکندگی ساخت ویاعدم ساخت عده ای پیش بیاید به همین علت مقرر شد یک انبوه ساز به صورت متمرکز عملیات ساخت را برعهده بگیرد که متاسفانه از سوی انبوه سازان استقبال نگردید.
,
 
,
قربانیان ادامه داد: همین فرآیند دعوت از انبوه سازان باعث شد زمان زیادی تلف و عملیات ساخت وساز شروع نگردد که در نهایت مقرر شد عملیات در این شهرها نیز توسط خود بنیاد مسکن صورت گیرد.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن استان در پایان در مورد سهمیه هر کدام از شهرها نیز خاطرنشان کرد: سهمیه شهرابرکوه۴۰۰واحد، میبد۲۰۰واحد،ندوشن۴۰واحد،نیر۲۰واحد،هرات۴۲واحد،مهردشت ابرکوه۲۰واحد،مروست۲۵واحد،شاهدیه۸۰واحد،خضرآباد۲۰واحد،تفت۲۰۰واحد،بهاباد۲۰واحد،بافق۱۶۰واحد،اردکان۲۰۰واحد و احمدآّاد اردکان۲۰واحد می باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه