اخبار داغ

طی سه ماه گذشته؛

۲۱۰ میلیارد ریال دام مازاد از عشایر خراسان شمالی خریداری شد

۲۱۰ میلیارد ریال دام مازاد از عشایر خراسان شمالی خریداری شد
علی رضا توسلی نیا گفت: خرید دام سبک مازاد عشایر خراسان شمالی از نهم تیرماه امسال آغاز شد که تابه کنون اداره کل پشتیبانی امور دام استان به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال دام سبک مازاد از این دامداران خریداری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علی رضا توسلی نیا، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همراهی دستگاه های همکار، تا به کنون ۱۰هزار راس دام سبک عشایر استان در قالب طرح خشکسالی، به صورت زنده خریداری و این دام ها پس از ذبح، قطعه بندی، بسته بندی، در سردخانه استان انجماد و ذخیره سازی شدند، تا در مواقع ضروری برای تنظیم بازار استان عرضه شوند.

توسلی نیا در ادامه عنوان کرد: این اقدام در راستای حمایت از دامداران عشایری استان همچنین کاهش اثرات خشکسالی، حذف دام های مازاد عشایر، ایجاد انگیزه در تولید کننده گان به منظور ادامه نگهداری دام همچنین کشتار نکردن دام های مولد بوده است.

وی افزود: برای کشتار ۱۰ هزار راس دام خریداری شده از عشایر استان ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که تابه کنون مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از مطالبات عشایر پرداخت شده است و تا ۱۰ روز آینده نیز مابقی مطالبه عشایر به طور کامل تسویه خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گفت: برای حمایت از عشایر استان به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام خریداری شده سه کیلوگرم جو یارانه ای در اختیار دامداران قرار می گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه