اخبار داغ

برگزاری اولین نشست وزیر ورزش ‌و جوانان دولت سیزدهم با روسای فدراسیون های ورزشی؛

علی‌نژاد: نقش دولت در ورزش کاهش می‌یابد/ صالحی امیری: فدراسیون‌ها فرصت کمی برای آماده‌سازی برای پنج رویداد پیش‌رو دارند

علی‌نژاد: نقش دولت در ورزش کاهش می‌یابد/ صالحی امیری: فدراسیون‌ها فرصت کمی برای آماده‌سازی برای پنج رویداد پیش‌رو دارند
اولین نشست وزیر ورزش ‌و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش ‌و جوانان؛ اولین نشست حمید سجادی وزیر ورزش ‌وجوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
محوریت این نشست تبیین بیانات مقام معظم رهبری و فرایند اجرایی شدن و‌تحقق منویات معظم له در عرصه ورزش و امور جوانان بود.
,
مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، سردار قاسمی مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی از جمله سخنرانان این نشست بودند.
,
این نشست با جمع بندی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به پایان رسید.
,
 
,
*علی‌نژاد: نقش دولت در ورزش کاهش می‌یابد
, *علی‌نژاد: نقش دولت در ورزش کاهش می‌یابد,
مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌ها اظهار داشت: از سال ۸۶ در سازمان تربیت بدنی وقت به واسطه مشکلاتی که وجود داشت تصمیم گرفته شد درخصوص اساسنامه تغییراتی ایجاد شود در همین راستا طی این سال‌ها گذشته تغییراتی در اساسنامه ایجاد شد که در نهایت در سال ۹۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌ها در هیات وزیران به تصویب رسید.
,
وی افزود: ایراداتی در این اساسنامه از سوی شورای نگهبان گرفته شد که با رفع ایرادات در سال ۱۴۰۰ نهایتا اساسنامه تایید شد و به وزارت ورزش و جوانان ارجاع داده شد.
,
معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تلاش تمام کسانی که برای تصویب این اساسنامه تلاش کردند توضیحاتی را در خصوص تغییرات اعمال شده در اساسنامه جدید ارائه کرد و بیان داشت: در اساسنامه جدید کسانی که ذینفع هستند، سهم بیشتری در مجامع دارند. مربیان، بازیکنان، داوران و کسانی که صاحب کرسی هستند نقش بیشتری در مجامع دارند. همچنین نماینده شهرداری تهران نیز در مجمع ها حضور خواهد داشت و نقش دولت براساس این اساسنامه کاهش می یابد.
,
وی افزود: همچنین حداقل مدرک تحصیلی برای نامزدهای ریاست فدراسیون‌ها از کارشناسی ارشد به کارشناسی تقلیل پیدا کرد. قرار است که ورزشی‌ها نقش بیشتری در انتخابات داشته باشند و هر کسی که می‌خواهد برای پست ریاست ثبت‌نام کند، ۵ سال سابقه مدیریتی در ورزش داشته باشد.
,
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فدراسیون‌ها در اجرای قانون کوشا باشند، بیان داشت: این موضوع را یک قدم مثبت در برگزاری قانونمند و بدون حاشیه مجامع فدراسیون‌ها می‌بینیم.
,
وی همچنین در ادامه با اشاره به تغییراتی که در اساسنامه صورت گرفته گفت: باشگاه‌هایی که از کمسیون ماده ۵ مجوز گرفته باشند تنها می‌توانند در لیگ حضور داشته باشند. ما برای اینکه یک وحدت رویه بین ورزش کشور ایجاد شود، به کمک فدراسیون ها آمده ایم.
,
علی نژاد همچنین با تاکید بر اینکه فدراسیون‌ها آیین نامه پیشنهادی خود را توسط هیات رییسه ارائه کنند، تصریح کرد: ۱۱ فدراسیون در آستانه اتمام ریاست هستند و باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف آیین نامه خود اقدام کنند و آیین نامه خود را به وزارت ورزش بدهند.
,
وی در پایان با اشاره به موفقیت های اخیر جامعه ورزش اظهار داشت: اگر ما در رویدادهای بزرگ ورزشی از جمله المپیک و پارالمپیک و تک رشته ها به موفقیت دست پیدا کردیم، به خاطر زحمات خانواده بزرگ ورزش به ویژه همکارانم در فدراسیون های ورزشی است و امیدوارم در دوره جدید با حضور سجادی شاهد موفقیت‌های ورزش کشور باشیم.
,
 
,
*احمدی: عرصه ورزش محل تجلی منویات رهبر انقلاب می شود
, *احمدی: عرصه ورزش محل تجلی منویات رهبر انقلاب می شود,
عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در  مرور بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی های ٢٠٢٠ توکیو پرداخت و فرازهای مختلف بیانات مقام معظم رهبری را در ابعاد فرهنگی، قهرمانی، حجاب اسلامی بانوان ورزشکار، مقابله با رژیم صهیونیستی، کیفی سازی در ورزش بین المللی اهمیت تواید داخل، جلوه های رفتار جوانمردانه و معنوی ورزشکاران ایرانی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: جامعه ورزش کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می کند.
,
احمدی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب پیرامون اهمیت انعکاس اقدامات و کارهای بزرگی که برای کشور انجام می شود، تصریح کرد: در عرصه ورزش هم باید برنامه ریزی مناسب رسانه ای برای انعکاس اقدامات موثر صورت گیرد.
,
 
,
وی اهمیت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه ورزش را بدلیل گستردگی مخاطب مهم بر شمرد و با بیان راهبردها و الزامات ۱۴گانه ای که برای اجرای منویات رهبری استخراج شده، ابراز امیدواری کرد که جامعه ورزش کشور همچنان با پیاده سازی این راهبردها، ورزش کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند.
,
 
,
*صالحی امیری: فدراسیون‌ها فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم‌ها برای پنج رویداد پیش‌رو دارند
, *صالحی امیری: فدراسیون‌ها فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم‌ها برای پنج رویداد پیش‌رو دارند,
رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در جلسه مشترک روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما پنج رویداد بازی‌های زمستانی، داخل سالن آسیا، مسابقات جوانان آسیا، بازی های آسیایی را در پیش داریم و کمتر از ۶ ماه فرصت داریم و باید فدراسیون ها خیلی زود نسبت به آماده‌سازی تیم‌های خود اقدام کنند.
,
وی افزود: عملکرد کاروان المپیک با حضور روسای فدراسیون ها طی جلسه‌ای برگزار خواهد شد.
,
تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که در بازی های المپیک و پارالمپیک زحمت کشیدند. دکتر سلطانی فر و مجموعه وزارت ورزش و در ثبت موفقیت ها نقش داشتند.
,
رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما در یک سال با پنج رویداد سنگین مواجه هستیم که باید هرچه زودتر نسبت به آماده‌سازی تیم‌ها اقدام کنیم.
,
صالحی امیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده ورزش گفت: از هرگونه برخورد شعاری باید پرهیز کنیم. در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری نباید فقط با شعار این منویات را تبیین کنیم بلکه باید آنها را در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها عملیاتی و اجرایی کنیم.
,
 
,
*تاکید سردار قاسمی بر لزوم توجه خاص به ایثارگران
, *تاکید سردار قاسمی بر لزوم توجه خاص به ایثارگران,
سردار قاسم قاسمی مشاور وزیر در امور ایثارگران در اولین نشست مشترک حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم با روسای فدراسیونهای ورزشی با اشاره به گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، گفت: خوشبختانه در این سالهای اخیر با همکاری معاونان وزارت، فدراسیونها و ادارات کل استانها نتایج خوبی در حوزه ایثارگران رقم خورد.
,
او ادامه داد: روسای فدراسیونها و ۳۱ استان ما به مسائل جانبازان و معلولین و ایثارگران بسیار دقیق توجه کردند و برنامه های خوبی در این هفته تدارک دیده اند و ان شاالله از ایثارگران عزیز به خوبی تجلیل خواهد شد.
,
سردار قاسمی با بیان این که حدود ۲ هزار نفر ایثارگر و ۴۰۰ فرزند شهید در مجموعه وزارت ورزش و جوانان در همه سطوح داریم، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس هم سخت بود و هم تجارب خوب و هم تلخی داشت.
,
وی افزود: در این ۸ سال، ۲۰۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده داریم که می طلبد همه ما توجه خاصی به این حوزه داشته باشیم.
,
سردار قاسمی با اشاره به نگاه و رویکرد خوب حمید سجادی به حوزه ایثارگران اظهار داشت: روز چهارم مهر مراسم باشکوهی به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهیم داشت که در آن از فرزندان شهدا و ایثارگران ستاد وزارت ورزش و جوانان تجلیل خواهیم کرد و عذر خواهی می کنم که به دلایل رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توانیم مراسمی در شان این عزیزان برگزار کنیم.
,
وی با اشاره به افتخار آفرینی های ورزشکاران کشورمان در المپیک و پارالمپیک افزود: امیدوارم همچنان که از این قهرمانان عزیز تجلیل می شود از روسا و مسئولان فدراسیونهای ورزشی که زحمات زیادی برای این افتخارآفرینها کشیدند، نیز تجلیل شود.
,
 
,
*اهدا حکم سرپرستی حوزه وزارتی احمدی توسط وزیر
, *اهدا حکم سرپرستی حوزه وزارتی احمدی توسط وزیر,
اولین نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در حالی برگزار شد که در بخشی از این نشست، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، حکم انتصاب اسماعیل احمدی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی را اهدا کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه