اخبار داغ

رئیس بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

احداث ۱۰۰ هزار مسکن محرومان توسط بسیج/ پیشتازی خراسان جنوبی در احیای قنوات

احداث ۱۰۰ هزار مسکن محرومان توسط بسیج/ پیشتازی خراسان جنوبی در احیای قنوات
سردار زهرایی گفت: از یک میلیون مسکنی که دولت به مردم قول داده ۱۰۰ هزار مسکن را بسیج تقبل کرده کارها را انجام دهد که تفاهنمامه ها و روال اداری در حال طی شدن است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، عملکرد بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حوزه احیا و مرمت قنوات به ۱۱ سال میرسد و امروز ۸۲۰ اُمین رشته قنات در استان خراسان جنوبی در روستای نوغاب پسکوه با اعتبار ۵ میلیارد ریال و کمک خیرین به میزان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.‌

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  یک عملیات گسترده ای بین بسیج مستضعفین، سپاه های استانی و به نمایندگی بسیج سازندگی با مجموعه های دولت آغاز شده که آن را طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه نامگذاری کردند.

,

وی افزود: این طرح در روستاها و محلات حاشیه شهر است. اولویت اول این طرح در روستاها آب شرب و کشاورزی است. اولویت دوم مسکن محرومان است.

,

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: از یک میلیون مسکنی که دولت به مردم قول داده ۱۰۰ هزار مسکن را بسیج تقبل کرده کارها را انجام دهد که تفاهنمامه ها و روال اداری در حال طی شدن است.

,

زهرایی در مورد آب روستاها که اولویت اول طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است، عنوان کرد: بنا به اقتضا و شرایط و بررسی های انجام شده مسئله اول ماندگاری مردم در روستاها به لحاظ آب شرب و کشاورزی، موضوع آب است.

,

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی ۲۰ سال پیاپی درگیر خشکسالی بوده است. مسئله ای که هم مردم را به لحاظ کشاورزی، منابع طبیعی و دام به رنج و مشقت انداخته و برخی از دام ها تلف شدند.

,

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به طرح ستاد احیای قنوات که با حضور رئیس جمهور در استان مطرح و آغاز شد، گفت: این اقدام از قبل در برنامه مشترک بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی به نمایندگی از استانداری انجام شده است.

,

زهرایی بیان کرد: امروز ۸۲۰ اُمین قنات در خراسان جنوبی که کاری مشترک از بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بوده را به طول ۲۲۱ کیلومتر افتتاح میکنیم و این یعنی هر پنج روز یک قنات افتتاح میشود که کار بی نظیری است.

,

وی عنوان کرد: این نهضت باید شکل جهشی به خود بگیرد و لازمه آن دو مولفه است؛ ابتدا اینکه یک همگرایی و هم افزایی بین نهادها که از قبل بوده و باید شدت پیدا کند و دوم مشارکت حداکثری مردم و خیرین است.

,

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: ما تا مقوله محرومیت زدایی را مردم پایه نکنیم و اگر حضور حداکثری مردم و خیران در آن نباشد موفقیت ها تضمین شده نیست.

,

زهرایی خاطرنشان کرد: الحمدلله در خراسان جنوبی علی رغم تمام مشکلات معیشتی که مردم دارند نشان دادند در مباحث مذهبی از جمله بازسازی عتبات، کمک مومنانه یا در مباحث خیری از جمله محرومیت زدایی از متوسط کشور بالاتر هستند.

,

وی از تشکیل مجمع خیرین محرومیت زدایی جهادی خبر داد و افزود: برخی از هزینه های غیر ضروری به مباحث مربوط به آب سوق داده شده است این سنت حسنه ای است که گسترش پیدا میکند‌ از این طرف مسئولان باید به وظیفه ذاتی خود به صورت همگرا تر عمل کنند.

,

رئیس بسیج سازندگی کشور در مورد کمک های مردمی در بحث محرومیت زدایی، گفت: متوسط مشارکت مردم در کارهای زیرساختی در کشور ۳۰ درصد است و در خراسان جنوبی از نظر مشارکت یدی سهم مردم بیش از ۴۵ درصد است چراکه پیوندهای مردم در خراسان جنوبی و روستاها بیشتر است.

,

زهرایی اظهار کرد: حجم محرومیت در خراسان جنوبی زیاد است و منابع محدود اما همه باید در کنار هم قرار گرفته و محرومیت زدایی کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در بحث احیای قنوات پیشتاز است اما استان ایلام در بحث تبدیل آب روان بلااستفاده و برای رساندن به زمین های کشاورزی جلوتر است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه