اخبار داغ

بازار نوشت‌افزار در کما؛

گرانی بازار لوازم التحریر زیر سایه کرونا/ دفترهای مشقی که خاک می‌خورند

گرانی بازار لوازم التحریر زیر سایه کرونا/ دفترهای مشقی که خاک می‌خورند
امسال نیز همانند سال گذشته گرانی و کرونا دست به دست هم داده تا بازار لوازم التحریر بی‌رمق باشد و فروش نوشت‌افزار در لرستان بیش از ۷۰درصد کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یادش بخیر، نیمه دوم شهریور که از راه می رسید هیاهویی عجیب شهر را فرا می گرفت، دانش آموزان با خرید لوازم التحریر، کیف و کفش خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می کردند، در بسیاری از شهرها نمایشگاه های پاییزه برپا می شد، کوله هایی رنگ به رنگ چیده می شدند و بوی ماه مهر به مشام می رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

حالا دو سال است که ماه مهر از راه می رسد اما حال و هوای همیشه را ندارد، همهمه های دانش آموزان برای مهیا شدن و رفتن به مدرسه، خرید نوشت افزارها، کیف و کفش مدتیست فراموش شده، با مجازی شدن کلاس های آموزشی و تعطیلی مدارس، بازار لوازم التحریر هم متاثر از کرونا حال و روز خوشی ندارد.

,

اگرچه کرونا بر اقتصاد در بخش های مختلف اثرگذار بوده اما در میان اصناف، صنف لوازم التحریر خسارت سنگینی را با تعطیلی مدارس متحمل شده اند تا جایی که به گفته بسیاری از فروشندگان این صنف، فروش لوازم التحریر بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

,

, ,

با مجازی شدن فعالیت های آموزشی، مهمترین ابزار لازم برای این نوع از آموزشها، داشتن یک گوشی یا تبلت به همراه اینترنت است و سایر لوازم نوشت افزار مانند هرساله مورد احتیاج نیست و همین سبب شده تا کسادی بازار لوازم التحریر بیشتر و بیشتر شود.

,

این روزها کوله ها و نوشت افزارهای زیادی در مغازه ها خاک می خورند، لوازم التحریر چیده شده در قفسه ها مدتهاست که حتی تکان نخورده سر جای خود باقی مانده اند.

,

کاهش فروش لوازم التحریر تا ۳۰ درصد

, کاهش فروش لوازم التحریر تا ۳۰ درصد, کاهش فروش لوازم التحریر تا ۳۰ درصد,

ابراهیمی یکی از فروشندگان لوازم التحریر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متاسفانه با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس بازار لوازم التحریر بسیار بی رونق شده تا جایی که برخی از همکاران ما در این صنف تصمیم گرفته اند شغل خود را تغییر دهند.

,

وی افزود: هر ساله از اول شهریور صنف لوازم التحریرها مملو از دانش آموزان بود که برای سال تحصیلی خرید می کردند اما دو سال است که این بازار از رونق افتاده و کل فروش ما به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

,

فروشنده لرستانی تصریح کرد: قبلا این شغل بسیار سود داشت ولی با شیوع کرونا این صنف هم از رونق افتاده و کسادی در بازار لوازم التحریر بسیار زیاد شده البته علاوه بر کرونا قیمت لوازم التحریر هم افزایش یافته و همین سبب شده تا رغبت برای خرید کمتر شود.

,

, ,

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما هم به عنوان فروشنده، این لوازم التحریر را خریداری و به دست مشتری می رسانیم و درصدی که توسط اتحادیه اعلام شده را به عنوان سود، روی لوازم می کشیم ولی امسال قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر که فصل بازگشایی مدارس است تعداد مشتری مغازه ما روزانه به ۲۰ نفر هم نمی رسد و قطعا در روزهای میانه سال تعداد مشتری ها کمتر هم می شود.

,

فرشنده لرستانی گفت: به دلیل مجازی شدن آموزش مدارس، بسیاری از دانش آموزان از خرید کیف و جامدادی و یا لوازم دیگری برای مدرسه خودداری کرده اند و در صورت نیاز فقط دفتر، خودکار و مداد رنگی فروش دارد.

,

افزایش قیمت لوازم التحریر و چند نرخی بودن قیمتها

, افزایش قیمت لوازم التحریر و چند نرخی بودن قیمتها, افزایش قیمت لوازم التحریر و چند نرخی بودن قیمتها,

شهبازی یکی از والدین دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، گفت: به نظر می رسد نظارت کافی بر بازار لوازم التحریر وجود ندارد چرا که قیمت این اقلام در هر مغازه بسیار متفاوت است ولی از نظر کیفیت هیچ فرقی بین آنها نیست.

,

وی بیان کرد: مثلا یک بسته مداد رنگی با یک برند از ۳۵ هزار تومان شروع می شود تا ۴۵ هزار تومان، یا دفتر ۱۰۰ برگ خط دار سیمی هم از ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود که این چند نرخی بودن مناسب نیست.

,

, ,

شهبازی عنوان کرد: قیمت لوازم التحریر نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش یافته چرا که ما والدین دانش آموزان هر سال که خرید می کنیم قیمتها را مقایسه کرده و می بینیم که چقدر افزایش داشته است.

,

وی گفت: از سوی دیگر بسیاری از لوازم التحریر خارجی بوده و یا کیفیت لازم را ندارند ولی قیمت آنها بسیار بالاست البته با توجه به مجازی شدن آموزشها و تعطیلی مدارس، بسیاری از والدین ترجیح می دهند خریدهای غیر ضروری را انجام ندهند.

,

فروش نوشت افزار بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت

, فروش نوشت افزار بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت, فروش نوشت افزار بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت,

حشمت رحیمی رئیس اتاق اصناف لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش ها، صنف لوازم التحریر از جمله اصنافی بودند که با کرونا خسارت های زیادی دیدند.

,

وی افزود: در واقع حدود دو سال است که بازار لوازم التحریر سرد و بی رونق است و فروش اصناف نوشت افزاریها بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

,

 

,

, ,

رئیس اتاق اصناف لرستان تصریح کرد: گرانی لوازم التحریر از یک سو و کرونا و تعطیلی مدارس از سوی دیگر سبب شده تا اصناف لوازم التحریر به شدت متضرر شده و برخی از این اصناف اقدام به تغییر شغل کرده اند.

,

رحیمی گفت: تنها به ۳۰ نفر از اصناف لوازم التحریر فروشی در استان تسهیلاتی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده که مشکلات این قشر را حل نمی کند.

,

وی اظهار داشت: زمانی که مدارس باز بود، رونق در بازار لوازم التحریر بسیار رضایت بخش بود ولی متاسفانه کرونا بیشترین آسیب را به کسب و کارهای خُرد مانند اصناف زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه