اخبار داغ

دیدار امیرعبداللهیان با برهم صالح/ اراده عراق برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران

دیدار امیرعبداللهیان با برهم صالح/ اراده عراق برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران
رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان بر اراده این کشور برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران تأکید و از کمک‌های جمهوری اسلامی به عراق در سال‌های گذشته قدردانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد شامگاه چهارشنبه (۳۱ شهریور ماه) به وقت محلی و در ادامه ملاقات‌هایش با مقامات حاضر در این نشست با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
امیرعبداللهیان در این ملاقات با تأکید بر روابط راهبردی ایران و عراق، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط خبر داد. 
,
 
,
وزیر امورخارجه با اشاره به ابعاد مختلف روابط دوجانبه، بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در دو کشور تأکید کرد‌. 
,
 
,
وزیر خارجه در پایان سلام رئیس جمهور اسلامی ایران به همتای عراقی را ابلاغ کرد.
,
 
,
رئیس جمهور عراق نیز در این‌ ملاقات ضمن ارسال پیام متقابل برای مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از تمامی کمک‌های ایران طی سال‌های گذشته تشکر و اراده قطعی بغداد برای ارتقای همه جانبه روابط را تشریح کرد.
,
 
,
لازم به ذکر است دو طرف در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله آخرین وضعیت افغانستان، سوریه، بحرین و یمن تبادل نظر کردند.
,
 
,
گفتنی است وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مدت حضورش در نیویورک در نشست چند جانبه درباره عراق با بیان این‌که اولویت دولت سیزدهم تقویت و توسعه روابط با همسایگان و منطقه است، گفت: امیدواریم در سایه توسعه مناسبات ایران و عراق مناسبات با سایر همسایگان عراق از رکود و رخوت خارج شود. 
,
 
,
وزیر امور خارجه ایران ششم شهریور ماه نیز در سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق با برهم صالح دیدار کرده بود.
,
 
,
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، اتریش، نامیبیا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.
,
 
,
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای سوری خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه