اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

هیچ جنگی در تاریخ جهان از نظر عظمت و اهمیت قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست

هیچ جنگی در تاریخ جهان از نظر عظمت و اهمیت قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست
غلامرضا منتظری گفت: باید بپذیریم در بین همه جنگهایی که در تاریخ جهان شکل گرفته هیچ کدام به جهت عظمت و اهمیت قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست زیرا جنگی بین اسلام و کفر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران برخی از مقاطع تاثیر بسیار گسترده و عمیقی بر فرهنگ، اندیشه و اعتقادات مردم داشته و از جمله این مقاطع، دوران دفاع مقدس است که برشی بسیار تماشایی، با شکوه و معنوی از تاریخ ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به تعبیر مقام معظم رهبری گنجینه پایان ناپذیری است که هرچه اهل قلم، نویسندگان پژوهشگران درباره آن می نویسند، می سرایند، می نگارند یا به تصویر می ‌کشند در حکم قطره ای از دریای حماسه، معنویت، شور و شعور است که توسط ملت عزیز ایران به تصویر کشیده شد.

منتظری تصریح کرد: دوران دفاع مقدس پیشینه پر افتخار ماست که  همیشه می توان به آن افتخار کرد و به آن بالید.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم اهداف و پیامدهای دوران دفاع مقدس را به خوبی ترسیم و فرهنگ آن را به خوبی بیان کنیم و هم نقش آفرینان دوران دفاع را به خوبی معرفی کنیم.

نائب  رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس بستری فراهم شد که جوانان عزیز، انقلابی، پر شور و ولایتمدار بر اساس احساس مسئولیت و لبیک به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری پا با عرصه مبارزه با طاغوتهای زمان، مبارزه با جبهه استکبار، گروه های معاند و مبارزه با گروه های تجزیه طلب در گستره ایران اسلامی چه در محدوده مرزها و چه در جبهه گذاشتند و خود را برای مقابله با مجموعه ای که در قالب رژیم بعثی عراق جلوه گری می کرد مهیای مبارزه کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت‌های نیرومند فرهنگی، هنری و ادبی به معرفی شایسته این دوران بپردازیم و درسها و آموزه های دوران دفاع مقدس را به زیباترین شکل به تفسیر بکشانیم زیرا نسل نوجوان و جوان ما که به شکل عملی، شاهد دوران دفاع مقدس  نبوده اند امروز از قاب تصویر، از طریق متون نظم و نثر، از طریق آثار نویسندگان، فیلم های سینمایی، راویان خوش گفتار و شیرین سخن با آن دوران ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: ضروری است در هفته دفاع مقدس با استفاده از توان رسانه ای، ظرفیت خطیبان، واعظان و مبلغان، سخنوران و هنرمندان زوایای مختلف و اهمیت این قطعه درخشان تاریخی انقلاب را به خوبی ترسیم کنیم تا همان گونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند برای معرفی شایسته این دوران در کنار روش‌های مختلف سمعی و بصری و میراث مکتوب مورد استفاده باید به خلق آثار فاخر و هنری هم مبادرت کنیم.

منتظری تصریح کرد: امروز در جهان اگر سربازی در دفاع از حریم یک کشور فداکاری داشته، رمانهای بسیار فاخری برایش می نویسند، فیلم های بسیار گویا و اثربخشی برای وی می سازند.

وی عنوان کرد: باید بپذیریم در بین همه جنگهایی که در تاریخ جهان شکل گرفته هیچ کدام به جهت عظمت و اهمیت قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست زیرا جنگی بین اسلام و کفر بود و جنگ بین دو کشور نبود بلکه نبرد دو فرهنگ بود؛ فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ جبهه استکبار و اسلام آمریکایی برخی از مزدورانی که آلت دست ایالت متحده آمریکا شده بودند.

منتظری خاطرنشان کرد: معمولا جنگ ممکن است بین یک کشور با کشور دیگر اتفاق بیفتد اما این نبرد نابرابر بود و در یک سو ایران اسلامی و در سوی دیگر اروپا، آمریکا و همه طرفداران آنها بسیج شده بودند تا با استفاده از ظرفیت صدام و نیروهای بعث عراق از صدور انقلاب اسلامی پیشگیری کنند همچنین به دنبال آن بودند که با نظام اسلامی به صورت وسیع و سراسری مقابله کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که اراده خداوند بر آن قرار گرفته که حق بر باطل پیروز شود پس از مدت‌های مدید و  دوران طولانی این جنگ، در نهایت ایران اسلامی و مردم عزیز و سلحشور حتی حسرت تصرف یک وجب از خاک کشور را بر دل دشمن گذاشتند و پرچم فتح و پیروزی را بر بام اندیشه ملت به اهتزاز درآوردند.

منتظری تصریح کرد: در این نبرد نابرابر ما تفسیر آیات قرآن را به چشم خود دیدیم هنگامی که خداوند می فرماید راه را در جای جای جبهه های نبرد به رزمندگان نشان می دهیم، یا آیاتی مبنی بر اینکه افرادی که گفتند خدای ما الله است و استقامت کردند، فرشتگان بر آنها نازل می‌شوند که نترسید و غمگین نباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که وعده داده شده در واقع رزمندگان عزیز مصادیق نزول ملائکه را به اشکال مختلف در این جنگ دیدند.

وی افزود: همچنین اینکه خداوند می فرماید گروهی اندک بر گروه کثیر غلبه می کند تفسیر آن را به چشم خود دیدیم لذا دوران دفاع مقدس جز دوران های با شکوه است و حتی به تعبیر امام خمینی(ره) جنگ یک نعمت برای ما بود.

منتظری خاطرنشان کرد: این جنگ سبب تقویت خودباوری ما شد و توانستیم روی پای خود بایستیم، زیرا در روزهای آغازین جنگ حتی سیم خاردار نداشتیم و برای تامین آن باید دست نیاز به سمت بیگانگان دراز می کردیم تا با منت به ما دهند اما امروز به لطف الهی، با رهبری امام راحل و رهبر انقلاب، همت و پایمردی بسیجیان دلاور، پاسداران سلحشور، ارتشیان غیور و همه نیروهای نظامی و انتظامی و با بهره مندی از نیروهای فکری و نخبگان به جایی رسیده ایم که روی پای خود ایستاده ایم و تولید کننده جنگ افزارها و تجهیزات نظامی و دفاعی هستیم.

وی افزود: ایرانی که در سال ۵۹ سیم خاردار نداشت، امروز یک قدرت قوی منطقه ای محسوب می شود و در مقیاس جهانی بر روی ایران حساب دیگری باز کرده اند لذا این ایام بهانه ای است تا پنجره ای به روی ابعاد با شکوه و اثربخش دفاع مقدس باز کنیم و با استفاده از شیواترین روش‌ها به ارائه تصویری روشن از آن همه ایثار، شکوه، حماسه و معنویت مبادرت کنیم.

منتظری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ما جلوه های اخلاص، توکل و توسل را به‌چشم خود دیدیم؛ هنگامی که رزمندگان سربند به پیشانی می بستند نشانه توسل آنها بود، همچنین قرائت زیارت عاشورا، دعای ندبه، دعای کمیل همه نشانه توسل بود.

وی عنوان کرد: ما در این جنگ جلوه های استقامت و پایداری و تجلی زیبای ولایت مداری را دیدیم.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه