اخبار داغ

افزایش قیمت پوشاک در آستانه سال تحصیلی در کهگیلویه؛

سوء استفاده برخی فروشندگان پوشاک از آغاز فصل تحصیل

سوء استفاده برخی فروشندگان پوشاک از آغاز فصل تحصیل
در آستانه بازگشایی مدارس تب قیمت پوشاک، کیف و کفش به یک باره بالا رفته و برخی فروشندگان شهر دهدشت بدون ترس از نظارت، قیمت‌‌ ها را افزایش دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نزدیک شدن به ماه مهر و باز شدن مدارس و دانشگاه‌‌ها شور وشوقی را در کالبد خسته از کرونا شهر انداخته است که این اشتیاق با خرید البسه دو چندان شده است اما در این بین خریدهای خانواده ها با سوءاستفاده برخی فروشندگان همراه است ، کسبه ای  که انصاف را کلا به باد فراموشی  گذاشته و با استفاده از نیاز و تمایل مردم برای خرید، فیتیله قیمت‌‌هایشان را بالا می‌‌کشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

خرید پوشاک یکی از دغدغه‌‌های اصلی خانواده‌‌ها در ایام شهریور است، نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌ها رونق می‌گیرد و هر خانواده‌‌ای که یک یا دو محصل در خانه دارد مجبور است سری به بازار بزند تا با دیدن قیمتهای به یک باره افزایش یافته دود از سرشان خارج شود.

,

مغازههایی که به خاطر سایه کرونا  تا یک ماه پیش  روی اجناس خود تخفیف ویژه زده بودند اما حالا  به یک باره  قیمت‌‌های را بالا بردند.

,

در این بین با یک  مقایسه کوچک در بازار خواهید دید که  اجناس اغلب مغازه‌‌ها فراتر از  بیست درصد افزایش قیمت داشته‌‌، که این افزایش  یک‌باره قیمت  دلیلی جز سو استفاده فروشندگان از احتیاج مردم ندارد.

,

, ,

مردم نیز که  مثل  همیشه دستشان از همه جا کوتاه است و مجبورند ساعت‌‌ ها در بازار سرگردان باشند و از مغازه ای به مغازه دیگر رفته تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را بدون توجه به کیفیت و با نگاه به جیب‌ شان انتخاب و خریداری کنند.

,

همیشه در شهرستان کهگیلویه آشفتگی بازار بخصوص پوشاک را  نزدیک عید و آغاز سال تحصیلی قابل مشاهده است که شهروندان تجربه می کنند و می‌توان گفت که نظارت ضعیف در این بخش موجب شده راه برای سو استفاده همچنان  باز باشد.

,

در همین خصوص سرپرست صنعت معدن و تجارت کهگیلویه گفت: این سازمان برای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس را در این شهرستان آغاز کرده است.

,

, ,

رضا خدیش افزود: طی هماهنگی با نماینده دادستان و تغزیرات حکومتی شهرستان در راستای اجرای این طرح ، از تعداد ۴۲ واحد پوشاک، کفش و پوشاک دانش آموزان تحت نظارت و بازرسی جدی ناظران اداره صنعت، معدن و تجارت به عمل آمد.

,

وی تصریح کرد: در همین راستا ۱۲ واحد متخلف به دلیل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور شناسایی و با تکمیل فرم گزارش به ارزش ۸۵میلیون و ۵۰۰هزار ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی جهت صدور رای ارسال شد.

,

حال باید دید که چرا متخلفانی که برای بار اول این قیمت‌‌ها را بالا می‌برند و جیب مردم را خالی می‌کنند برای یک بار هم که شده با برخورد شدید مواجه نمی شوند؟! چرا که اگر طرح جریمه ها، تعطیلی و پلمپ و نصب پارچه نوشته در شهرستان از طرف ظابطان به درستی انجام می شد بدون شک برای دفعات بعدی انجام این تخلفات دستشان می‌لرزید و کمتر شاهد تخلفات این چنینی در شهرستان کهگیلویه خواهیم  بودیم.

,

بدون شک باید مسئولان نظارتی و قضایی، ضرب العجل وارد این قضیه شوند و اجازه ندهند سوء استفاده برخی فروشندگان در آستانه آغاز سال تحصیلی جیب مردم را خالی کنند و با آرامش خاطر به یکه تازی در بازار مشغول شوند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه