اخبار داغ

دیروز پشتیبانی از جنگ؛ امروز پشتیبانی از سلامت؛

رد پای تیم‌های سیار بسیج در مناطق صعب العبور کشور/ طرح شهید سلیمانی امید به زندگی را در جامعه تزریق کرد

رد پای تیم‌های سیار بسیج در مناطق صعب العبور کشور/ طرح شهید سلیمانی امید به زندگی را در جامعه تزریق کرد
حضور جهادگران بسیجی در عرصه‌های تدافعی کشور در سال‌های نه چندان دور باعث شد که با دست‌های خالی طعم پیروزی در مقابل دشمن تا دندان مسلح را بچشیم و امروز همان حضور دیروز را در عرصه‌های امیدآفرینی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا شاهد هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بسیج همان لشکر مخلص خدا که در بزنگاه‌های مهم برای کشور نقش آفرینی کرده است، یک روز پشتیبانی و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، روزی دیگر برای رفع مشکلات زیرساختی روستایی و مناطق محروم با حضور در قالب گروه های جهادی، روزی دیگر نیز برای امداد رسانی در بحران های سیل و زلزله کشور و امروز برای مقابله با ویروسی بیولوژیک پا به عرصه نهاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وجود این ساختار نظام‌مند در کشور جمهوری اسلامی ایران بهره‌ای است که به طور قطع هر کشور دیگری چنین ساختاری را ایجاد می کرد پیشرفت های جهانی اش را دو چندان می دید، نمونه آن را می توانیم در کشور عراق و نیروهای حشد الشعبی اشاره کنیم که با تشکیل بسیج مردمی در ریشه کنی داعش فعالیت‌های قابل توجهی را انجام دادند.

,

حضور بسیجیان همیشه مایه دلگرمی مردم بوده است، هر جایی که این نیروی مردمی برای خدمت به جامعه حضور داشته اند بسیاری از مشکلات در اندک زمان ممکن حل و فصل شده است.

,

به طور مثال شرایط دگرگون جامعه در بحران اپیدمی کرونا را تصور کنید، تشکیل تیم های بیماریاب و قرنطینه بیماران کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی و همچنین تشکیل گروه های جهادی واکسیناسیون و راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون توسط بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور امروز رنگ بندی های قرمز کرونایی کشور را بهبود بخشیده است.

,

, ,

طرح شهید سلیمانی وضعیت بحرانی هرمزگان را بهبود بخشید

, طرح شهید سلیمانی وضعیت بحرانی هرمزگان را بهبود بخشید, طرح شهید سلیمانی وضعیت بحرانی هرمزگان را بهبود بخشید,

عباس ذاکری یکی از شهروندان هرمزگانی در این رابطه اظهار کرد: مراکز تجمیعی بسیج و اجرای طرح شهید سلیمانی را به چشم شاهد هستم و این اقدام جهادگونه وضعیت بحرانی هرمزگان را بهبود بخشیده است.

,

ذاکری با بیان اینکه هر روز شاهد آمار و ارقام بالای مرگ و میر در این استان جنوبی بوده ایم، افزود: به لطف حضور بسیجیان در کنار کادر سلامت وضعیت هرمزگان از رنگ بندی قرمز به حالت طبیعی بازگردانده است.

,

این شهروند هرمزگانی ادامه داد: سرعت بخشی در امر واکسیناسیون یکی دیگر از اقدامات خوبی بود که توسط جهادگران بسیج جامعه پزشکی شکل گرفت و روند واکسیناسیون مردم را سرعت بخشید.

,

موسی حسین پور یکی دیگر از شهروندان هرمزگانی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون در استان هرمزگان در گروه های مجازی شاهد تصاویری از صفوف طولانی واکسن بودیم که با حضور گسترده بسیجیان در قالب تیم های واکسیناسیون دیگر معطلی های مردم را به چشم ندیدیم.

,

, ,

نهایت انتظار در مراکز تجمیعی واکسیناسیون 20 دقیقه است

, نهایت انتظار در مراکز تجمیعی واکسیناسیون 20 دقیقه است, نهایت انتظار در مراکز تجمیعی واکسیناسیون 20 دقیقه است,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه روند واکسینه شدن مردم را تا دو ساعت در نوبت انتظار شاهد بوده ام گفت: هم اینک در مراکز تجمیعی واکسیناسیون نهایت انتظار 20 دقیقه است.

,

حسین پور همچنین از روند رو به رشد واکسینه شدن مردم روستایی با همکاری تیم های پزشکی سپاه تقدیر و خاطرنشان کرد: در مخیله ما نمی گنجید که به این سرعت روستانشینان هرمزگانی بالاخص در مناطق صعب العبور واکسینه شوند که این امر با مشارکت جهادگران بسیجی تحقق یافت.

,

, ,

واکسینه شدن  30 درصد از مردم هرمزگان توسط بسیج جامعه پزشکی

, واکسینه شدن  30 درصد از مردم هرمزگان توسط بسیج جامعه پزشکی, واکسینه شدن  30 درصد از مردم هرمزگان توسط بسیج جامعه پزشکی,

موسی رنجبر مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ضمن معرفی طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و شرایط وخیم حاکم بر دولت و کشور و به منظور کاهش و قطع رنجیره شیوع این ویروس منحوس، سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور  طرحی را با عنوان «طرح شهید سلیمانی» پیشنهاد و تدوین شد.

,

وی افزود: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج در سه ماهه چهارم سال 1398 به صورت رسمی اجرایی و مورد توافق و امضا وزارت بهداشت و سازمان بسیج واقع شد. ابلاغیه این طرح در سه ماهه چهارم سال 98 به استان ها و همچنین استان هرمزگان، در گام اول، دوم، سوم و چهارم شرح وظایفی تدوین شده بود.

,

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ادامه داد: این طرح می بایست در ر فع آلودگی و شناسایی مناطق آلوده به ویروس کرونا ایفای نقش می کرد و سپس در گام های بعدی، سازماندهی تیم های نظارتی، مراقبتی و حمایتی بر عهده داشت که این ماموریت ها با ایجاد قرارگاه های استانی و شهرستانی و همچنین قرارگاه تحول محلات و پایگاه ها به نحو احسن اجرا شد، احکام قرارگاه ها تشکیل و سازمان بسیج جامعه پزشکی به عنوان دبیر و مجری این کار در پایین ترین عرصه های بسیج ایفای نقش کرد.

,

رنجبر گفت: شدت شیوع ویروس کرونا و انواع جهش این ویروس به گونه ای بود که روزانه بالغ بر 600 نفر از هموطنان خود را از دست می دادیم اما با اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح کشور، آمار فوتی ها به طور چشمگیری کاهش یافت تا جایی که این امار تک رقمی شد.

,

وی ابراز داشت: در مقطعی از زمان به دلیل بی تدبیری دولت قبل با افزایش تعداد فوت شدگان مواجه شدیم که با تدبیر جدید فرماندهی کل قوا و همچنین سپاه مبنی بر تشکیل طرح شهید سلیمانی و اجرای طرح واکسیناسیون، تا قبل از گام پنجم بعنوان گام طرح واکسیناسیون؛ بالغ بر 2 هزار و 199 نفر در قالب تیم های نظارتی، مراقبتی و حمایتی فعالیت دارند.

,

 

,

, ,

راه اندازی 158 تیم در قالب  15 مرکز تجمیعی در استان هرمزگان

, راه اندازی 158 تیم در قالب  15 مرکز تجمیعی در استان هرمزگان, راه اندازی 158 تیم در قالب  15 مرکز تجمیعی در استان هرمزگان,

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر نیز حدود 7 هزار نفر در قالب تیم هایی در گام پنجم طرح شهسد سلیمانی در استان سازماندهی شده اند، گفت: همچنین 158 تیم ثابت در قالب 15 مرکز تجمیعی نیز در سطح استان راه اندازی شده و در حال ارائه خدمت به مردم استان هستند.

,

رنجبر با بیان اینکه 329 تیم سیار که هر تیم از 3 نفر تشکیل شده است که در مجموع با 200 وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو به مناطق صعب العبور استان هرمزگان اعزام شده اند، گفت: تعداد یک هزار و 341 نفر در طرح شهسد سلیمانی مشغول ارائه خدمت به مردم استان هرمزگان هستند، 717 نفر در قالب تیم سیار و 624 نفر در تیم های ثابت طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

,

وی ابراز داشت: در تیم های حمایتی، بسته های حمایتی را با مبالغی بالغ بر میلیاردها تومان از  محل کمک های خیرین، دستگاه های اقتصادی غرب استان، هم افزایی اقشار مختلف بسیج اعم از کارمندی، کارگری، کارخانجات و در اختیار اقشار نیارمندان و افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه بسر می بردند قرار گرفت. همچنین با توجه به ظرفیت های ایجادشده در سطح استان هرمزگان، سازمان بسیج جامعه پزشکی آمادگی دارد در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان، این ظرفیت ها را افزایش دهد.

,

, ,

تا کنون بیش از 320 هزار دز واکسن تزریق شده است

, تا کنون بیش از 320 هزار دز واکسن تزریق شده است, تا کنون بیش از 320 هزار دز واکسن تزریق شده است,

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به مشارکت سپاه و بسیج در واکسیناسیون و سرعت بخشی به این امر مهم گفت: از ایتدای شروع طرح شهید سلیمانی درخصوص واکسنه کردن افراد، تاکنون بیش از 320 هزار دُز واکسیناسیون استان انجام شده است به گونه ای که 30 درصد از کل واکسیناسیون استان توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان صورت گرفته است.

,

رنجبر بیان داشت: به موجب اجرای این رزمایش و همت تیم های سیار طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در شهرستان ها و روستاهای زیر 500 نفر به اتمام رسیده است. امید است تا چند روز آتی، بخشی از روستاهای بزرگ و بالای 500 نفر جمعیت در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند. واکسیاسیون سنین بالای 18 سال بیش از 57 درصد انجام گرفته است.

,

وی به دیگر برکات مشارکت سپاه و بسیج در امر مهم واکسیناسیون؛ اشاره داشت و گفت: با توجه به وضعیت وزارت بهداشت و محدودیت مالی آن، از ظرفیت و نعمت بسیج استفاده و بخش عظیمی از هزینه ها، امکانات و تجهیزات موردنیاز جهت اجرای طرح واکسیناسیون تامین شد. همچنین تجهیزات بکارگیری شده در سالن های مراکز واکسیناسیون، توسط سپاه و بسیج تهیه و تامین شده است.

,

هزینه کرد یک میلیارد تومان در تامین تجهیزات یک مرکز واکسیناسیون

, هزینه کرد یک میلیارد تومان در تامین تجهیزات یک مرکز واکسیناسیون, هزینه کرد یک میلیارد تومان در تامین تجهیزات یک مرکز واکسیناسیون,

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: در یک مرکز که اخیرا به مراکز واکسیناسیون اضافه شده است، بالغ بر یک میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات موردنیاز هزینه شده است، 150 میلیون تومان به صورت روزانه جهت پذیرایی و ترابری مراکز واکسیناسیون هزینه می شود.

,

رنجبر ادامه داد: در صورت تامین واکسن مورد نیاز، تزریق دوز اول به مردم استان هرمزگان به طور کامل در نیمه دوم مهرماه تکمیل خواهند شد، با تامین سهمیه واکسن حداقل به 300 الی 500 هزار در هفته بخش اعظمی از مشکلات کمبود واکسن در استان رفع خواهد شد و ظرف مدت یک هفته الی 10 روز کل استان هرمزگان واکسینه می شوند

,

وی گفت: در حال حاضر از 50 درصد ظرفیت موجود مورد استفاده قرار گرفته است،  یک سالن که توانایی تزریق یک هزار دز واکسن را در یک شبیفت دارد کمتر از 700 دوز واکسن تزریق می کند. افزایش 50 درصد دیگر به این ظرفیت ها، سبب تسریع در سرعت واکسیناسیون خواهد شد.

,

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه ترابری و حمل زمینی واکسن چالش دیگری است که با آن مواجه ایم، اذعان داشت: این روش ترابری بسیار زمان بر و وقت گیر بوده و در شرق و غرب استان با این مشکل روبه رو هستیم. می‌بایست سپاه و دانشگاه علوم پزشکی به منظور کاهش زمان واکسیناسیون؛ ترابری واکسن را از زمینی به هوایی تبدیل کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه