اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان سمنان:

زوار اربعینی توصیه‌های بهداشتی در عراق را رعایت کنند/ زائران باید ۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده باشند

زوار اربعینی توصیه‌های بهداشتی در عراق را رعایت کنند/ زائران باید ۲ دُز واکسن کرونا دریافت کرده باشند
جبار دوستمحمدی با اشاره به اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی در سفر اربعین گفت: زائران باید 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر دچار علائم کرونا شدند به نزدیکترین مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبار دوستمحمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره آخرین وضعیت سفر اربعین گفت: سهمیه کشور برای سفر اربعین 60 هزار نفر است که از این تعداد 20 هزار نفر مربوط به ستاد بازسازی و موکب هاست و 10 هزار نفر برای گروه های فرهنگی و خدمت رسان مانند گروه های پزشکی، هلال احمر و 30 هزار نفر افراد عادی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دوستمحمدی با اشاره به شرط واکسن برای اعزام به کشور عراق خاطر نشان کرد: مهمترین نکته برای سفر اربعین امسال منفی بودن تست pcr و یا تست کروناست که نامه تاییدیه آن باید در هنگام پرواز همراه مسافرین باشد و با توجه به تاکید کشور عراق رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید مد نظر قرار بگیرد.

,

وی با اشاره به تاکید دولت عراق بر رعایت پروتکل های بهداشتی یادآور شد: مهمترین نکته ای که توسط مسئولین و مردم مد نظر قرار خواهد گرفت رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و همراهی با خادمین خود برای برگزاری هرچه با شکوه تر تجمع جهانی اربعین است.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه رعایت قوانین کشور عراق برای ایران بسیار حائز اهمیت است ابراز کرد: از ابتدای برنامه ریزی سفر اربعین کشور ایران به دنبال جلب رضایت و همراهی با کشور عراق بوده است و مردم استان سمنان نیز با تزریق واکسن، تهیه بلیت رفت و برگشت هوایی، دریافت نامه منفی بودن تست کرونا و رعایت نکات بهداشتی و قانونی در همراهی و همکاری با خادمین عراقی در اجتماع بزرگ اربعین پیش قدم بوده اند.

,

دوستمحمدی با اشاره به جدیت رعایت قوانین ابلاغی از سوی کشور دوست و همسایه عراق گفت: جمهوری اسلامی و عراق با همراهی یکدیگر به دنبال برگزاری با شکوه و با عظمت اربعین حسینی هستند و اجرای چنین برنامه ای در شرایط ویژه کرونایی مسلتزم وضع قوانین جدی برای حفظ سلامت زائران است که مردم ایران نیز با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی مشترک میان کشور ایران و عراق برادری خود را به خادمین خود در عراق ثابت کرده اند.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با اشاره به سهمیه این مجموعه در استان تصریح کرد: از میان 20 هزار سهمیه سفر اربعین در کشور حدود 400 نفر از استان می توانند به عراق با شرایط ستاد بازسازی سفر کنند که تمام این سهمیه  در استان استفاده خواهد شد و اعزام انجام می گیرد.

,

دوستمحمدی با بیان اینکه 80 درصد سهمیه استان به عراق مسافرت کرده اند اظهار کرد: با توجه به هوایی بودن سفر به کشور عراق 80 درصد سهمیه استان به صورت هوایی به کربلا اعزام شده اند و الباقی نیز در حال انجام اقدامات لازم برای دریافت ویزا و بلیت پرواز هستند.

,

وی با اشاره به وضعیت فرودگاه و خرید بلیت بیان کرد: بلیت با نرخ دولتی برای رفت و برگشت با مبلغ 5 میلیون و 100 هزار تومان عرضه می شود و مشکلی در اعزام مسافرین به عراق وجود ندارد به طوری که در روز گذشته 2 هزار نفر بصورت هوایی به فرودگاه های نجف و بغداد عزیمت کرده اند.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان درباره بازگشت مسافرین اربعین عنوان کرد: ویزای صادر شده برای مسافرین 2 ماهه است و کسانی که بلیت برگشت را تهیه نکرده اند میتوانند تا پایان مدت ویزا در عراق بمانند و بصورت زمینی فقط از مرز مهران به کشور بازگردند.

,

دوستمحمدی با اشاره به سهمیه 30 هزار نفری افراد عادی اذعان کرد: 30 هزار سهمیه ستادبازسازی و گروه های خدمت رسان بصورت برنامه ریزی شده اعزام خواهند شد و 30 هزار سهمیه عادی فقط با ثبت نام در سامانه سماح قادر به سفر به عراق خواهند بود و هر نفر که زودتر در این سامانه ثبت نام کرد میتواند به کربلا سفر کند.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تاکید کرد: مردم در کشور عراق توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر دچار علائم کرونا شدند به نزدیکترین مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

,

وی در پایان اضافه کرد: همچنان افراد عادی با مراجعه به مراکز شمسا و دفتر های زیارتی میتوانند در صورت وجود سهمیه برای سفر به کربلا اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه