اخبار داغ

شایعه پیدا شدن پوکه‌های واکسن کرونای «فایزر»در مهاباد تکذیب شد

شایعه پیدا شدن پوکه‌های واکسن کرونای «فایزر»در مهاباد تکذیب شد
شایعه پیدا شدن صدها پوکه واکسن کرونای فایزر معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد که در فضای مجازی منتشر شده است توسط شبکه بهداشت و درمان مهاباد تکذیب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، خبر پیدا شدن پوکه های واکسن کرونای فایزر پیدا شدن صدها پوکه خالی واکسن فایزر در مهاباد روز گذشته توسط یکی از پایگاه های خبری محلی در فضای مجازی این شهرستان منتشر و به سرعت دست به دست و سووالات متعددی را در اذهان مردم بوجود آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: این پوکه های شیشه ای پیدا شده در حاشیه رودخانه مهاباد مربوط به واکسن کرونای فایزر نبوده و دارویی از همین شرکت خارجی است که مربوط به بیماری کووید ۱۹ نیست.

,  اروم نیوز,

بهاءالدین حسینی افزود: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این پوکه ها مربوط به داروی “دپومدرول” است که با توجه به تولید داروی مشابه آن در داخل کشور به نام “متیل پردنیزولون” واردات آن محدود شده و مدت هاست که از طریق مبادی رسمی پخش داروی کشور توزیع نشده است.

,

شایعه پیدا شدن پوکه‌های واکسن کرونای “فایزر” در مهاباد تکذیب شد

, شایعه پیدا شدن پوکه‌های واکسن کرونای “فایزر” در مهاباد تکذیب شد,

وی اضافه کرد: تصاویر پوکه های منتشر شده در فضای مجازی از مبادی قاچاق وارد کشور شده و مسوولان امر در حال پیگیری موضوع فوق و انگیزه عاملان آن هستند.

,

حسینی درمورد شایعه وجود واکسن کرونای فایزر در جامعه نیز افزود: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد است و به این دلیل، امکان جابجایی آن بین کشورها وجود ندارد و با فرض محال اگر واکسنی نیز به صورت قاچاق وارد کشور شود در جابجایی بطور قطع اثربخشی خود را از دست می دهد.

,

فرماندهی انتظامی مهاباد هم دراطلاعیه ای پیدا شدن صدها پوکه واکسن کرونای فایزر معدوم شده در این شهرستان را تکذیب کرده و از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و رسانه های معتبر پیگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه