اخبار داغ

حدیث ایثار بانوان در دوران دفاع مقدس؛

حضور زنان در جنگ تحمیلی انعکاس فداکاری و روحیه ‏انقلابی بود/ حضرت زینب (س) الگوی بانوان در جبهه ‏های نبرد

حضور زنان در جنگ تحمیلی انعکاس فداکاری و روحیه ‏انقلابی بود/ حضرت زینب (س) الگوی بانوان در جبهه ‏های نبرد
زنان در طول جنگ تحمیلی در عملیات های گوناگون شرکت کرده و در پشت جبهه ها نیز خدمات ارزنده ای انجام دادند و با اقتدا به حضرت فاطمه و حضرت زینب (س) در صحنه های مختلف خوش درخشیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور خاطرات فراهم می آورد، خاطراتی از جنس پایمردی‌، همراهی و رشادت، از خودگذشتگی و ایثار؛ هشت سال جنگ تحمیلی همگامی و همراهی زنان فاطمی این سرزمین با مردانشان بود که به واطه عشق به انقلاب و امام همه پای کار آمده بود.

در عرصه بزرگ دفاع مقدس زنان نقشی چندگانه ایفا می‌کردند؛ از همراهی مردان و پسران به میدان نبرد تا امدادرسانی و حضور در بیمارستان ها، پخت نان و غذا، سرپرستی از خانواده، دوخت و دوز لباس رزمندگان،رختشویی، ساخت سنگرف نگهبانی از مهمات و اسلحه به دست گرفتن برای نبرد در تمامی این موارد به نحو احسن حضورداشته و گام های موثری برداشتند، زنان و مادرانی که با صبوری و افتخار و پیروی عملی از سیره بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری (س)، صحنه های زیبایی را در دفاع مقدس ترسیم کردند.

با این تفاسیر در حالی بانوان ایرانی در انقلاب و جنگ درخشان ترین صحنه ها را ایجاد کرده اند که از هفت هزار زن شهیده در کشور سهم استان سیستان وبلوچستان 14 شهیده در ادوار مختلف می باشد.

فداکاری زنان ایرانی در دفاع مقدس بی سابقه است

آذر کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه زنان در طول هشت سال دفاع مقدس، با اقتدا به حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) در صحنه های مختلف خوش درخشیدند، گفت: حماسه دفاع مقدس با بزرگ منشی، صبر و مقاومت زنان خلق شد.

وی بیان کرد: زنان در طول جنگ تحمیلی در عملیات های گوناگون شرکت کرده و در پشت جبهه ها نیز خدمات ارزنده ای انجام دادند که درمان مجروحان، پرستاری از بیماران، حمل مجروحان به پشت جبهه، آشپزی، تعمیر برخی وسایل تدارکاتی، تشویق و تحریک مردان به جنگ و جنگیدن با دشمن بخشی از آنها است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, فداکاری زنان ایرانی در دفاع مقدس بی سابقه است, فداکاری زنان ایرانی در دفاع مقدس بی سابقه است,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
این مقام مسئول با بیان اینکه زنان علم داران انقلاب هستند، افزود: بانوان در نهضت انقلاب اسلامی سهم بیشتری از مردان دارند و حضورشان نشانه ایمان و اعتقاد به اصل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: بانوان ما با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان آن حضرت زینب سلام الله حماسه های فراموش نشدنی خلق کردند که وجود بیش از ۳۰ هزار مادر و همسر شهید و آزاده و جانباز گواه این ادعا است، در بین آنان چهارده زن شهیده استان سیستان و بلوچستان نیز نشان از روحیه ایثار و مقاومت در این سرزمین دارد.

راهکار تحقق گام دوم انقلاب بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس است

کیخا با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مساجد سنگر پشتیبانی از جبهه ها بود، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا جلوه های دفاع مقدس بار دیگر تداعی شد و مادران و دختران فاطمی ایران زمین بار دیگر خانه ها و مساجد را سنگر دفاع کرده و با تولید ماسک، گان بیمارستانی، دستکش، تهیه و توزیع بسته های حمایتی و معیشتی در میدان مقابله با بیماری ایفای نقش می کنند.

وی اظهار کرد: امروز با بهره گیری از تجربیان دوران دفاع مقدس که همان گام نخست انقلاب است باید از مشکلات و تنگناها عبور و در راستای تحقق گام دوم انقلاب عمل کرد که در این مسیر روحیه بانوان ایران اسلامی باید به مانند مادران شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس باشد و برای تربیت نسل جوان مومن و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان در بخش دیگر سخنان خود به شرح بخشی از اقدامات اشاره کرد و گفت: برگزاری 20 برنامه با موضوع همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس، تبیین سیره  وسبک شهدا در فضای مجازی، برگزاری 19 کارگاه تحت عنوان مادران پرچم داران مقابله با جنگ نرم، مهارت افزایی دختران جوان و سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده، برگزاری 36 نشست روشنگری، تجلیل از مدافعان سلامت و خانواده شهدا، اردوهای جهادی، غبارروبی مزار شهدا، اهدای خون، تجلیل از زنان ایثارگر از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در طول هفته است.

 آن طور که باید نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم

ام الکلثوم موذن، عضو ستاد پشتیبانی جنگ نیز با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی تاکنون آن طور که باید نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم، گفت: وصف حال و هوای دوران دفاع مقدس سخت است، هم سن وسال های بنده که در زمان جنگ حضور داشتند به نوعی در این عرصه ایفای نقش کردند.

وی افزود: به یاد دارم اوایل که به ستادهای پشتیبانی جنگ ورود کردیم، تقاضا داشتیم ما را هم به جبهه های حق علیه باطل اعزام کنند و خیلی اصرار بر این موضوع داشتیم اما امام خمینی (ره) فرمودند که "جهاد زن در خانه است، تربیت فرزندان و پشت جبهه ها را پشتیبانی کنید".
 
,
,
,
,
, راهکار تحقق گام دوم انقلاب بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس است, راهکار تحقق گام دوم انقلاب بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس است,
,
,
,
,
,
,
,
,  آن طور که باید نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم,  آن طور که باید نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
این بانوی مبارز انقلابی تصریح کرد: کار را از درون خانه و پایگاه ها شروع کردیم، بنده چون آن زمان شاغل بودم صبح ها نمی توانستم به همراه بانوان خانه دار در مکتب نرجس حضور داشته و اقدام به بسته بندی اقلام غذایی، لباس و سایر امورات کنم، در آن موقع در اداره کار چند تن از همکارانی که به جبهه اعزام شده بودند را انجام می دادم اما بعد از ظهرها در ستاد پشتیبانی جنگ همکاری داشتم.

موذن با بیان اینکه وحدت، ایثار و از خود گذشتگی حرف اول را در آن جمع می زد، خاطر نشان کرد: در آن زمان قواره های پارچه را تحویل و به بند نسوان در زندان می بردم و زندانیان هم در حد توان خود، لباس و کلاه می بافتند تا برای رزمندگان ارسال کنیم؛ هر کس هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت تا به پیروزی، سعادت و اقتدار رسیدیم.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه