اخبار داغ

راهی که ادامه دارد؛

نقش تحول‌گرایی جوانان در دفاع مقدس/ جوانان؛ میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب

نقش تحول‌گرایی جوانان در دفاع مقدس/ جوانان؛ میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب
نقش تحول گرایی جوانان در کشور بسیار مشهود است، فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس برای پیروزی ایران تلاش کردند و امروز جوانان با روحیه جهادی برای حل مشکلات می توانند گام بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دفاع مقدس یادگار ارزشمند ۸ سال رشادت، مقاومت، ایستادگی و از جان گذشتگی رزمندگانی است که با علیرغم کمبود سلاح و امکانات اما با توکل به خدا و عزم راسخی که داشتند، موفق شدند در برابر دشمنی که با حمایت استکبار و کشورهای دیگر دندان طمع به سوی ایران تیز کرده بود، بایستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

چهار دهه پیش در چنین روزی ایران مورد حمله رژیم بعث صدام قرار گرفت، انقلابی که نوپا و تنها مدتی از پیروزی آن گذشته بود اما استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی ایران هراسان شد و این کشور از نظر موقعیت سیاسی و جغرافیایی مورد توجه بسیاری از کشورهای دیگر قرار گرفت تا بتوانند با حمله نظامی، این انقلاب را از پای درآورند.

,

ملت ایران که دست به دست هم داده بودند تا انقلاب به رهبری امام(ره) به پیروزی برسد، با حمله صدام به کشور، مقتدرانه ایستادند، از مرد و زن گرفته تا جوانان و نوجوانان همه یک یا علی گفته و برای دفاع از ارزشها و انقلاب به میدان نبرد با دشمن شتافتند.

,

,

, ,

نوجوانان زیادی درس و مدرسه را رها کردند تا این بار درس ایثار و دفاع از وطن را بیاموزند، بانوانی که علیرغم وظایف مادری و مدیریت منزل در پشت جبهه های جنگ، پشتیبانی می کردند، رزمندگان هم به عشق امام(ره) و وطن راهی نبرد با دشمن شدند، رزمندگانی که دل از خانه و کاشانه برکنده و گاهی شهادت نصیبشان می شد.

,

از کارگر تا کارمند، از پزشک و پرستار تا فرهنگی، همه و همه برای جنگیدن با دشمن به جبهه های حق علیه باطل عازم شدند و بیشتر رزمندگان قشر نوجوان و جوانی بودند که با مدیریت جهادی، جنگ هشت ساله را به نفع ایران خاتمه دادند.

,

نقش جوانان در مدیریت جهادی

, نقش جوانان در مدیریت جهادی, نقش جوانان در مدیریت جهادی,

در طول سالها جنگ تحمیلی، فرماندهان جوانی مدیریت هایی را بر عهده داشتند که با روحیه جهادی و انقلابی سرنوشت هشت سال جنگ را تغییر داده و ثابت کردند که جوانان با مدیریت جهادی می توانند از پیچ مشکلات عبور کنند و بدون هیچگونه خستگی تا آخرین نفس بایستند.

,

اما پس از شکست دشمن در جنگ تحمیلی، دشمنان تصمیم گرفتند تا از راه های دیگر بتوانند ضربه بزنند از جمله مشکلات اقتصادی که چند سالی است این جنگ بر کشور سایه افکنده است و این بار نیز با مدیریت مدیران جوان و جهادی می توان از بحران و مشکلات اقتصادی عبور کرد.

,

دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای مدیریت جهادی است، اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنها زمینه را برای پیشرفت و موفقیت باز می کند، طی این سالها جوانان ایرانی در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، دفاعی و در سایر موارد نشان داده اند که راه حل بسیاری از مشکلات کشور، اعتماد به جوانان است.

,

,

, ,

طی سال های اخیر که کشور در بُعد اقتصادی با مشکلات عدیده ای همراه شد، به نظر می رسید روی کار آمدن دولتی جوان و انقلابی با میدیرت جهادی می تواند گره گشای این امر باشد.

,

فرماندهان جوان انقلابی از جنگ هشت ساله با افتخار و سربلندی بیرون آمدند، امروز در دولت سیزدهم که شاهد رویش امیدهایی دوباره برای رفع مشکلات هستیم، مدیران جوان می توانند با مدیریت جهادی در این عرصه موفق باشند.

,

در گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران صادر شد، به نقش جوانان بسیار اشاره شده و این نشان می دهد که حضور جوانان از میدان جنگ تحمیلی و نظامی تا میدان جنگ اقتصادی می تواند موثر و راه را به سمت موفقیت باز نماید.

,

پیروزی جنگ تحمیلی با فرماندهان جوان

, پیروزی جنگ تحمیلی با فرماندهان جوان, پیروزی جنگ تحمیلی با فرماندهان جوان,

امیر علی حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، هفته گرامیداشت زحمات و مجاهدت های رزمندگانی است که بدون هیچ چشم داشتی برای دفاع از وطن، ایجاد امنیت، مبارزه با دشمن و ندان خاک به دست دشمن به جبهه ها رفتند، افرادی که تجربه نظامی نداشتند و بسیاری از رزمندگان نوجوانان و جوانان بودند که به عشق اسلام، انقلاب، امام(ره)در جبهه ها حضور یافتند.

,

وی افزود: هر رزمنده ای که در طول این هشت سال اعزام می شد این احتمال وجود دارد که یا به شهادت برسد، یا مجروح شدن و اسارت نصیبش شود ولی با علم و آگاهی جوانان ایرانی مشتاق تر از همیشه به جبهه ها اعزام می شدند.

,

,

, ,

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مدیریت جهادی و انقلابی جوانان سبب شد که در جبهه ها ورق برگردد و توازن به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که میانگین سن فرماندهان جنگ بین ۲۳ تا ۲۵ سال بود و این جوانان با شور و حرارت و انرژی جوانی بر ارتش تا دندان مسلح دوره دیده و کارآزموده عراق و کشورهای پشتیبان آن پیروز شدند.

,

انقلاب شتابان در حال صدور به دنیاست

, انقلاب شتابان در حال صدور به دنیاست, انقلاب شتابان در حال صدور به دنیاست,

امیری با بیان این که الگوی استفاده از جوانان در همه عرصه ها خصوصا در عرصه مملکت داری و اداره کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در این کشور جوانان جهادی و پرتلاش و در تراز گام دوم انقلاب بسیار زیاد است که می توان از ظرفیت این جوانان استفاده کرد چرا که ما به دنبال تمدن سازی هستیم و در آینده این جوانان دولتمردان این مملکت و جهان اسلام خواهند بود.

,

وی بیان کرد: دولت جدید امیدی دوباره را در دل مردم زنده کرد به طوری که با حضور سرزده روزهای جمعه به مناطق مختلف، بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده و با استفاده از مدیران جوان مانند دوران دفاع مقدس می توان در مسیر پیشرفت و موفقیت حرکت کرد چرا که امروز دشمن در بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی رخنه کرده است.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امید را در دل مستضعفان و مظلومان زنده کرد و امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت نرمی است که در جهان در حال صدور و پیشرفت بوده و چشم مظلومان عالم به جمهوری اسلامی ایران است که ثبات کرده دوستان خود را تنها نمی گذارد.

,

امیری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همه معادلات دشمن را بر هم زد و با اقدامات ظالمانه دشمنان مبارزه می کند و انقلاب شتابان در حال صدور به دنیاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه