اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

عضویت ایران در سازمان شانگهای موفقیت بزرگی برای کشور بود/ اقتدار امروز ایران نتیجه مقاومت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است

عضویت ایران در سازمان شانگهای موفقیت بزرگی برای کشور بود/ اقتدار امروز ایران نتیجه مقاومت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است
خاتمی امام جمعه زنجان با اشاره به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار و عزت امروز ایران نتیجه مقاومت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه هشت سال تمام دنیا پشت سر صدام بودند اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی با تمام اقتدار در جای خود ایستاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران قبل از انقلاب هر زمان که جنگ شد بخشی از اراضی کشور واگذار شد تصریح کرد: خیلی از اراضی کشور واگذار شد اما این افتخار انقلاب است که هشت سال در برابر دشمن ایستادند اما یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدای زیادی پای این انقلاب دادیم افزود: انقلاب در برابر مقاومت هزینه داده است اما تسلیم در برابر دشمن هزینه بسیار زیادی نسبت به مقاومت دارد.

,

وی با اشاره به اینکه نتیجه مقاومت، عزت و سربلندی و اقتدار است که در هشت سال دفاع مقدس بدست آمده است ادامه داد: امیر المومنین(ع) بر مقاومت تاکید کرد و فرمودند کسی که مقاومت نکند ذلیل می‌شود و عزت آن زیر چکمه‌های دشمن از بین می‌رود.

,

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه ملت سرافراز ایران با مقاومت سربلند شدند و به عزت رسیدند عنوان کرد: استان زنجان نیز در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

,

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی یادآور شد: نیروی انسانی بالاترین سرمایه یک ملت است اگر این نیرو صاحب دانش و علم باشد آن کشور صاحب بزرگترین سرمایه خواهد بود.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تربیت نسل دانشمندان نتیجه سرمایه گذاری جامعه و خانواده‌ها است بیان داشت: جوانان سرمایه‌های بزرگ جامعه هستند و باید برای توسعه جامعه از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان استفاده شود و اگر نیروی انسانی صاحب فکر و اندیشه باشد بزرگترین ذخیره سربلند کشور است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز به دلیل شرایط کرونا مراسمات اربعین متفاوت‌ خواهد بود و امسال هم نتوانستیم در پیاده روی اربعین حضور داشته باشیم چرا که سلامت مهمترین موضوعی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه شد خاطر نشان کرد: انشاالله سال آینده زنجیره انتقال کرونا کاملا قطع شود و بتوانیم در پیاده روی اربعین شرکت کنیم.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت: تلاش‌های زیادی در گذشته برای عضویت ایران در این سازمان شده بود که این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

,

وی با بیان اینکه عضویت ایران در این سازمان اهمیت زیادی برای کشور دارد افزود: در حدود ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت سازمان منطقه‌ای شانگهای است.

,

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه همچنین ۲۵ درصد ذخایر نفت و گاز در این منطقه است بیان کرد: ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم نیز در این منطقه قرار دارد.

,

وی با اشاره به اینکه عضویت در این سازمان برای ایران موفقیت بزرگی بود اظهار کرد: این سازمان با اتحادی که ایجاد کرد به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده‌ و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا می‌تواند بایستد.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به مصوبه مجلس برای کاهش بروکراسی‌های اداری در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: براساس این مصوبه بروکراسی‌های اداری برای سرمایه‌گذاران به مدت ۳ ماه کاهش یافت و این اقدام مجلس قابل تقدیر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه