اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی در ادامه راه دفاع مقدس رقم می‌خورد/ معیشت مردم را مفسدان به چالش کشیدند

اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی در ادامه راه دفاع مقدس رقم می‌خورد/ معیشت مردم را مفسدان به چالش کشیدند
در خطبه های این هفته بر تسریع در رفع مشکلات معیشتی مردم و دستاوردهای دفاع مقدس تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه های این هفته بر تسریع در رفع مشکلات معیشتی مردم و دستاوردهای دفاع مقدس تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس،,

 

,

امام‌جمعه قوچان:

, امام‌جمعه قوچان:,

ضرورت حفظ روحیه اقتدار و عزت هشت سال جنگ تحمیلی

, ضرورت حفظ روحیه اقتدار و عزت هشت سال جنگ تحمیلی,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: هرچند امسال توفیق زیارت امام حسین (ع) در ایام پرفیض اربعین را نداشتیم و از فیض این زیارت محروم هستیم اما می‌توان کارهای خیری در این ایام انجام داد و ثواب آن را به روح امام حسین (ع) تقدیم کرد.

,

وی با اشاره به قرار گفتن در هفته دفاع مقدس و گرامی داشتن یاد شهدا افزود : رهبر انقلاب حادثه عجیب پیروزی در دفاع مقدس را حاصل اعتمادبه‌نفس و احساس اقتداری که از ناحیه معنویت رزمندگان احساس شد می‌دانند که در حال حاضر آن خصلت‌ها برای کشور یکی از بزرگ‌ترین نیازهاست.

,

خطیب جمعه قوچان تصریح کرد: اگر می‌بینیم سردار شهیدی مثل حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان شخصیت نظامی ، اسلامی، دینی و مذهبی قدم به‌جایی می‌گذارد و باعث تحول منطقه و آرامش مردم شده و پیروزی‌های متعدد را رقم میزند به علت حفظ عزت‌نفس و اقتدار معنوی خود بوده که برگرفته از مکتب امام حسین و معنویات است .

,

حجت‌الاسلام هراتی مطلق ادامه داد : همه سردارانی که در طول تاریخ این انقلاب داشته‌ایم همچون شهیدان جهان‌آرا ، فکوری ، کلاهدوز، صیاد شیرازی، شهدای هسته‌ای ، مدافعین حرم و مدافعان سلامت که به فیض شهادت رسیده‌اند در زمان حیاتشان دارای خصوصیات و اخلاق زمان جنگ بودند که آن را در خود حفظ کردند .

,

وی با تأکید اینکه روحیه‌های پاک جنگ باید حفظ و تقویت شود ، بیان کرد: امروز وظیفه پیشکسوتان ، رزمندگان دفاع مقدس ، فرماندهان نظامی و انتظامی انتقال خصلت‌های دفاع مقدس به دیگران است که باید آن اوصاف پاک و روحیات پاک به جوانان منتقل شود.

,

امام‌جمعه قوچان بابیان اینکه امروز اگر بخواهیم به جنگ آمریکا و اسرائیل برویم و از کیان و حدود اسلام دفاع کنیم باید روحیه زمان جنگ را زنده نگه‌داریم ، گفت: یکی از آسیب‌های جدی که به این روحیه ضربه میزند دنیاپرستی است اگر دید مادی نگری داشته باشیم و به تجملات دنیا دل ببندیم از این روحیه فاصله می‌گیریم و این خطرناک خواهد بود .

,

وی تأکید کرد: روحیه عزت، اعتمادبه‌نفس و اقتدار را که برگرفته از درس سالار شهیدان و از دانشگاه سیدالشهداست باید حفظ شود.

,

حجت‌الاسلام هراتی مطلق با اشاره به دیدار صمیمی قهرمانان پاراالمپیک با رهبر انقلاب افزود: نام‌گذاری کاروان کشور با نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ، نماد چفیه در این مسابقات ، عشق به پرچم ایران سجده های شکر پس از پیروزی‌های پی‌درپی و حجاب بانوان ورزشکار در پاراالمپیک دلایل ارزشمندی بود که منجر به خرسندی رهبر شد این‌ها همان اخلاقیاتی است که رزمندگان به انقلاب هدیه کرده‌اند .

,

وی با اشاره به سخنان رهبری که ورزش قهرمانی آن زمان بارزش خواندند که هویت یک ملت را نشان دهد و استفاده از ورزشکاران اجاره‌ای نمی‌توانند هویت ملتشان را نشان دهد خاطرنشان کرد: امروز اثر خون شهدا در مسابقات پاراالمپیک ظاهرشده و خرسندی رهبر انقلاب را به همراه داشته است.

,

 

,

امام جمعه کاشمر: 

, امام جمعه کاشمر: ,

دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود

, دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود,

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ هشت ساله جنگی بود که رزمندگان نیاز به وحدت، شجاعت، قاطعیت و ترسیم و راه روشن داشتند برای کسب این وحدت، شجاعت و... عشق امام حسین (ع) بود که رزمندگان را همانند نخ تسبیح به یکدیگر متصل کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه کربلا الگوی همه رزمندگان ما و رهبر رزمندگان بود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس امتداد راه عاشورای حسینی بود و امام خمینی (ره) مقابل یزید زمان خود ایستاد و یاران فداکار و ولایت مدار داشت که خانه و کاشانه خود را اگاهانه رها کردند و به سمت جبهه ها برای دفاع از اعتقادات خود رفتند.

,

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه ولایت مداری رزمندگان که چشم و گوش آنها به امام باشد تداعی کننده عاشورای حسینی است، تصریح کرد: زنان و خانواده شهدا الگوی خود را حضرت زینب کبری (س) قرار دادند و این فرهنگ دفاع مقدس بود که نتیجه آن رسوا شدن چهره نفاق و منافق بود.

,

وی با بیان اینکه کاشمر راویان بسیاری دارد  که باید خاطرات زمان دفاع مقدس را برای نسل جدید و قدیم بازگو کنند، اذعان کرد: انقلاب  اسلامی ایران باعث قیام حزب الله لبنان و جبهه مقاومت بود.

,

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه تبعیت کامل از ولی فقیه یکی از اصول اصلی تریبون نماز جمعه است، عنوان کرد: منافع جناحی و سیاسی را نباید امام جمعه ورود کند فقط توصیه به رعایت اخلاق خواهد بود.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: حفظ گفتمان انقلاب اسلامی، حفظ و ارتقای وحدت، جذب حداکثری و دفع حداقلی، هدایتگری، بصیرت بخشی و افزایش قدرت تحلیل سیاسی، امیدافرینی و نشاط بخشی عمومی، مردم داری، صیانت همه جانبه از حق مردم و دعوت به قانون مداری از اصولی است که باید از تریبون نماز جمعه گفته شود.

,

 

,

امام جمعه سرخس:

, امام جمعه سرخس:,

مبارزه با فساد بی‌امان باید ادامه داشته باشد/ معیشت مردم را مفسدان به چالش کشیدند

, مبارزه با فساد بی‌امان باید ادامه داشته باشد/ معیشت مردم را مفسدان به چالش کشیدند,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس صرفا یک امتداد زمانی نیست، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که ملت ما می‌تواند سال‌ها معرفت از آن استخراج کند.

,

امام جمعه سرخس دفاع مقدس را مظهر حماسه، دینداری، از خودگذشتگی و مقاومت برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ما در هشت سال دفاع مقدس مستحکم‌تر و به جهان صادر شد.

,

وی تصریح کرد: جوانان ما باید قصه جنگ تحمیلی را بخوانند و رزمندگان این دوران با تمام جزییات آن را تشریح کنند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: در این دفاع مقدس که چون نمایشگاهی بود، اسلام ناب نمایش داده شد و انسان‌های آزادی خواه ظلم بر ملت ما را دیدند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: به وسیله دفاع مقدس الگوی کاملی به دست انسان‌های که در برابر ظلم مقاومت می‌کنند، داده شد.

,

امام جمعه سرخس تاکید کرد: دفاع مقدس همه حکام ظالم جهان را در برابر اسلام ناب ذلیل کرد؛ هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و از همه بسیجیان شهرستان سرخس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برنامه‌های متعددی را برای این هفته برنامه‌ریزی کردند، تقدیر می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه جوانان ما به خاطرات دفاع مقدس نیاز دارند، افزود: قهرمانان جنگ همچون سلیمانی‌ها، قهرمانان جهان شدند و باید از آن‌ها الگوبرداری داشته باشیم.

,

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در آغاز به کار این دولت گفت: دولت سیزدهم در اوایل شروع کارش افتخار بزرگی را کسب کرد و آن هم کشور ما عضو رسمی شانگهای شد که بسیار مهم است‌.

,

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: آمریکا برنامه‌اش این بود که علیه ما ائتلاف سازی و ائتلاف سوزی داشته باشد که این توطئه او خنثی شد و با عضویت ایران در شانگهای تحریم‌های غرب هم به زودی خنثی می‌شود.

,

امام جمعه سرخس به برنامه دولت و مجلس برای مبارزه با فسادهای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: حذف امضاهای طلایی گام بزرگی برای شفافیت است؛ با این اقدام شاهد حذف دیوان سالاری هستیم، ضمن اینکه خرید و فروش مجوزها تعطیل می‌شود؛ انتشار صورت حساب شرکت‌های دولتی نیز جهتی برای شفاف سازی و قابل تقدیر است.

,

وی با تاکید بر اینکه بر اینکه مبارزه با فساد به صورت بی امان باید ادامه داشته باشد، افزود: مردم ار دولت و دستگاه قضا انتظار دارند با ابر مفسدان مبارزه کنند و تغییر دولت باعث نشود دانه درشت‌ها محاکمه نشوند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: مبارزه با فساد باید از بالا به پایین باشد تا مشکل معیشت مردم که مفسدان آن را به چالش کشیدند، حل شود.

,

امام جمعه سرخس تصریح کرد: باید قاطعانه نظارت شود تا جای مفسد و مصلح عوض نشود؛ کسانی که در دولت قبل از فساد حمایت کردند نباید اجازه داد تا لباس مبارزه با فساد بر تن کنند.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

, امام جمعه رشتخوار:,

اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی امروز در ادامه راه دفاع مقدس رقم می‌خورد

, اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی امروز در ادامه راه دفاع مقدس رقم می‌خورد,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب(ع) شهر رشتخوار با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: هفته دفاع مقدس نشان داد که اسلام همیشه شروع کننده جنگ نیست و دفاع کننده در جنگ است، یادگاران این دفاع امروز در جمع ما حضور دارند و باعث افتخار ما هستند.

,

وی در ادامه در رابطه ویژگی های دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس دارای یکسری ویژگی هایی بود اول اینکه این جنگ دفاعی بود و ما آغاز کننده جنگ نبودیم و بعد از آن دفاع مقدس سرتاسر معنوی بود، رزمندگان قبل از نبرد شرایط معنوی برای حضور در جنگ را فراهم میکردند.

,

امام جمعه رشتخوار با تاکید بر رشادت های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس، اظهار داشت: چرا ما امروز دفاع نکنیم از کسانی که با جان و مال خود از کیان این آب و خاک دفاع کردند، امروز به برکت این عزیزان ما در امنیت کامل به سر می بریم، امروز ملت ما با انتخاب یک دولت انقلابی که به واسطه مردم روی کار امده نتایج خیلی خوبی دارد می گیرد، امروز ایران اسلامی تعیین کننده در معادلات جهانی است و این به واسطه اقتداری است که در ادامه راه دفاع مقدس امروز در کشور رقم می خورد.

,

وی به تاریخ قبل از انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته تاریخ ما دارای شکست های زیادی بوده است که به واسطه برخی نالیاقتی ها در قبل از انقلاب انجام شده، چرا  امروز قدر دوران دفاع مقدس و شهدا را ندانیم باید قدران دان خون شهدا باشیم.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار در ادامه عنوان داشت: امروز باید واقعیت ها به نسل امروز منتقل شود و جوانان و نوجوانان ما قدر شهدا را بدانند امروز که بررسی میکنیم خون شهید سلیمانی و ابومهندس المهدی باعث تقویت جبهه اسلامی شده و باید قدردان ان نعمت الهی باشیم.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

, امام جمعه خلیل آباد:,

اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارز با استکبار جهانی است

, اربعین حسینی بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارز با استکبار جهانی است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: 31 شهریور 59 رژیم بعثی عراق با هدف از پا انداختن انقلاب اسلامی جنگی را شروع کرد و با فرمان امام (ره) حماسه ای شکل گرفت که در تاریخ ایران بی سابقه بود و آثار و برکات فراوانی داشت.

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: امام فرمودند که لازم است که تاریخ از این قشرهای مختلف ملت ایران بنویسد و هنرمندان و شاعران و... این فداکاری ها را با هنر خود به نمایش بگذارند.

,

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به فرار 6 اسیر فلسطینی، تصریح کرد: فرار اسرای فلسطینی یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست ها بود و این افراد از زندانی فرار کردند که ایمن ترین زندان صهیونیست ها به شمار می آمد و ضریب امنیتی بالایی داشت که به گاو صندوق معروف بود.

,

وی با بیان اینکه حفر مسیر فرار دو سال طول کشید که هیچگاه زندان بان ها متوجه این حفر نشدند، اذعان کرد: این قهرمانان اسیر فلسطینی، قطر مسیر فرار را طوری در نظر گرفته بودند که با گرفتن رژیم لاغری توانستند از آن فرار کنند و زندانبان ها 8 ساعت بعد متوجه فرار این اسرا می شوند و نام این شش اسیر در تاریخ فلسطین ثبت خواهد شد.

,

ناهیدی ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، عنوان کرد: اربعین حسینی بزرگترین تجلی گاه و میعادگاه عاشقان و شیعیان حسینی است و بزرگترین اجتماع جوانان انقلابی برای مبارزه با ظلم و جور استکبار جهانی اتفاق می افتد و اربعین ثابت کرده که بیعت کنندگان با امام حسین (ع) تسلیم یزیدیان زمان نخواهند شد.

,

وی با تاکید بر اینکه زیبایی هایی را در اربعین حسینی از جمله مهمان نوازی مردم در ایران و عراق می بینیم و برخی تنها دارایی خود را برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) اهدا می کند، تشریح کرد: آمار خدمات رسانی در پیاده روی اربعین حسینی در بخش های دارو ها، موکب های ایرانی و خارجی، خودروها، قطارها، هواپیماها و... نشان دهنده عظمت و زیبایی این پیاده روی است.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه: 

, امام جمعه تربت حیدریه: ,

باید ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

, باید ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس از مصادیق تقوای الهی است که همه باید بدانند دفاع مقدس چه ارمغانی برای کشور داشته و ان را به نسل های اینده انتقال دهیم.

,

عصمتی گفت: گرامیداشت دفاع مقدس یعنی گرامیداشت همه ارزشهایی که در اسلام آمده و لذا باید این ارزشها و‌فرهنگ را ابتدا در خودمان و سپس در جامعه آن را گسترش دهیم.

,

وی تصریح کرد: امروز در جامعه اثرات ناب دفاع مقدس وجود دارد و می توان روحیه جهادی و انقلابی را در بین اقشار مختلف بالاخص نیروهای مسلح آن را مشاهده کرد.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: نه تنها مسوولین بلکه همه احاد مختلف مردم مسوولیت دارند، لذا برای انکه بازار اسلامی ما واقعا اسلامی باشد، باید نظارت و معنویت در آن بمعنای واقعی کلمه حاکم باشد

,

 

,

امام جمعه اسحاق آباد:

, امام جمعه اسحاق آباد:,

ترس امروز استکبار گسترش سرمایه‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در سطح جهان است

, ترس امروز استکبار گسترش سرمایه‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در سطح جهان است,

 حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد ظهر امروز در مسجد جامع این شهر و در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز آغاز دفاع مقدس و دلاوری‌های رزمندگان اسلامی گفت: هشت سال دفاع مقدس برای ما یک گنجینه‌ای با ارزش و ارزنده بود که در آن سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی و معنوی همچون روحیه جهاد، مبارزه با ظلم و ظالم، ایستادگی و مقاومت، روحیه اعتماد به توان داخلی، ایثار، گذشت و شهادت‌طلبی نهفته بود.

,

وی بیان داشت: جوانان و مردم ما توانستند طی هشت سال این آموزه‌ها را عملی بیاموزند و آن را به تمام جهانیان نشان دهند.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد تأکید کرد: امروز وظیفه مسئولین و متولیان فرهنگی و آموزشی کشور آشنایی نسل کنونی و نسل‌های آینده با این گنجینه‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس است.

,

زارعی اضافه کرد: متأسفانه در مقاطعی این گنجه‌ها توسط برخی مسئولین به‌عمد به فراموشی سپرده‌شده است تا این فرهنگ در جامعه کم‌رنگ شود ولی مردم که صاحبان اصلی این تفکر هستند اجازه تحریف در آن را نداده‌اند.

,

وی با اشاره به دلایل تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن و حذف این تفکر خاطر نشان کرد: ترس امروز استکبار گسترش سرمایه‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در جامعه و بلکه در سطح جهان است و برای جلوگیری از این گسترش، برنامه‌ریزی و هزینه‌های هنگفتی کرده و می‌کند.

,

زارعی با اشاره به دانش آموزان جهانی دفاع مقدس اظهار داشت: درس گیرندگان و دانش آموزان دفاع مقدس ما امروز در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن به دنبال فتح الفتوح هستند و همه اذعان دارند که استاد آن‌ها در دفاع از مظلوم و حق‌طلبی، انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های جوانان انقلابی است.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دولت تصریح کرد: پیوستن ایران به عضویت دائم سازمان همکاری‌های شانگهای یک پیروزی برای ایران انقلابی و یک افتخار برای دولت سیزدهم است.

,

وی تأکید کرد: این پیوستن نقش بسیار مهمی در مناسبات تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آینده ایران دارد و مایه افزایش مانور قدرت سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران در برابر غرب علی‌الخصوص امریکا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه